معاون آموزش و پرورش تهران: نیمی از مدارس تهران امام جماعت ندارند

چ, 01/23/1391 - 07:53
معاون آموزش و پرورش تهران: نیمی از مدارس تهران امام جماعت ندارند

  معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار مدرسه در استان تهران داریم که نیمی از آنها امام جماعت ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب رضا امانی ،  امروز طی سخنانی در نشست مشترک مدیران مدارس علیمه، ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به نیاز شدید آموزش و پرورش به حضور روحانیون در مدارس اظهار داشت: حضور طلاب در مدارس و بین دانش آموزان نقش تاثیر گذاری در تربیت معنوی آن ها گذاشته و حتی تسهیل کار مدیران مدارس را نیز به همراه داشته است.

وی تبیین جاذبه‌های روحانیت برای دانش آموزان را بسیار موثر در جذب نیروهای مستعد و کیفی در حوزه های علمیه توصیف کرد و افزود: صید نخبگان و دانش آموزان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌های علمیه  با بیان موفقیت‌ها و جذابیت روحانیت و نیز بازدیدهای مکرر آنان از مدارس امکان پذیر بوده و در این خصوص نیازمند حضور مستمر طلاب گرانقدر در مدارس هستیم.

امانی از شناسایی هزار مدرسه همجوار مسجد خبر داد و گفت: حضور دانش آموزان و آشنایی آنها با محیط مساجد و ارتباط با روحانیون از جمله مواردی است که مورد توجه آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه قرار دارد که در این تاملات، استعدادهای کیفی و نخبگان می توانند برای تحصیل و کسب معارف دینی  به حوزه‌ها جذب شوند.

وی رویکرد سند تحول در آموزش و پرورش را فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: تحقق اهداف فرهنگی مطرح شده در این سند باید از سرچشمه‌ای نشات بگیرد و این سرچشمه حوزه‌های علمیه هستند لذا آموزش و پرورش آمادگی دارد تا شرایط را برای ورود طلاب حوزه‌ها به مدارس تسهیل‌تر نماید و البته در این مسیر نیازمند همکاری نزدیک با سیستم‌های نظارتی و هدایتی حوزه هستیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران، همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در قالب تفاهم‌نامه های سازنده را خواستار شد و اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ها با حوزه علمیه منشا برکات ارزشمندی برای واحدهای آموزشی بوده به نحوی که حضور هزار و 700 روحانی به عنوان امام جماعت خواهر و برادر در مدارس، تشکیل 3 هزار و 500 گفتمان دینی و انقلاب اسلامی و حضور ارزشمند طلاب و روحانیون راوی در اردوهای راهیان نور دانش آموزی، تاثیرات معنوی و اخلاقی بسیار خوبی را برای دانش آموزان به همراه داشته است.

وی در خاتمه حضور روحانیون در مدارس را به منزله پایگاه‌های تربیتی و اخلاقی ارزشمند تلقی کرد و گفت: تجربه تاسیس مدارس امین نشان داده که بستر سازی و هدایت عالی و معنوی در مدارس با حضور روحانیون امکان پذیر بوده و تاثیرات بسزایی در تربیت معنوی دانش اموزان داشته است، لذا باید در جهت بسط و گسترش این حضور تلاشی مضاعف داشته باشیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.