صدور حکم ضارب روحانی ناهی از منکر به دلایل پزشکی طولانی شده است

س, 01/22/1391 - 10:24
صدور حکم ضارب روحانی ناهی از منکر به دلایل پزشکی طولانی شده است

 دادستان کل کشور با اشاره به مشکل اطاله دادرسی در دستگاه قضایی، طولانی شدن صدور حکم در برخی پرونده ها از جمله در مورد ضارب روحانی ناهی از منکر را به دلایل پزشکی و تشخیص میزان آسیب چشم این روحانی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در اولین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال 91 به عنوان سال «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» اظهار داشت: قوه قضائیه به سهم خود در جهت پیگیری و حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی، چند کار را در دستور قرار داده است که از جمله آن اعلام آمادگی به دولت و مجلس برای تشریک مساعی در این زمینه، تشکیل کارگروهی به ریاست حجت الاسلام رییسی است تا مواردی که قوه قضائیه و دستگاه های ذی ربط آن می توانند در رابطه با حمایت از تولید ملی انجام دهند را مورد بررسی قرار دهد.

وی مبارزه با قاچاق و مفسدین اقتصادی را از دیگر موضوعات مورد نظر قوه قضائیه برای حمایت از تولید ملی عنوان کرد و افزود: هر چند مسئله مبارزه با قاچاق و مفسدین اقتصادی در گذشته نیز دنبال می شد ولی لازم می دانیم این موضوع در سال جاری با شدت و جدیت بیشتری دنبال شود.

دادستان کل کشور با اشاره به برنامه های دیگر قوه قضائیه در سال 91 تصریح کرد: ایجاد معاونت راهبردی و یک مرکز رسانه ای اختصاصی، ویژه دستگاه قضایی، توسعه و تقویت بخش آموزش قضایی به خصوص در زمینه جرائم سازمان یافته جدید و رایانه ای و مبارزه با مواد مخدر، از برنامه های سال جاری می باشد.

وی همچنین در رابطه با فعالیت سازمان بازرسی کل کشور در سال 90 خاطر نشان کرد: به اذعان دستگاه ها، سازمان بازرسی کل کشور فعالیت چشمگیری در سال گذشته داشته است، به طوری که 66 درصد از برنامه های در نظر گرفته شده را در این سال عملیاتی کرده و بیش از 11 هزار و چهار صد و بیست و یک پرونده را مورد رسیدگی قرار داد و 3500 گزارش را به مراجع ذی ربط ارائه داده است.

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص اطاله دادرسی تعدای از پرونده ها در سال 91 از جمله پرونده ضارب روحانی ناهی از منکر، ابراز داشت: این انتقاد، هم در سال گذشته و هم در سال جدید در خصوص برخی پرونده ها وجود خواهد داشت، چرا که برخی پرونده ها به دادگاه رفته و کماکان حکم آن صادر نشده است.

وی یادآور شد: برخی پرونده ها (همچون پرونده ضارب روحانی ناهی از منکر) از آنجا که نیازمند نظر پزشکی در خصوص میزان آسیب دیدگی برای صدور حکم قصاص و در یافت دیه است و تشخیص آسیب دیدگی چشم از سوی پزشک و اینکه چشم در آینده چه نتیجه ای پیدا می کند نیازمند زمان است، از این رو چنین پرونده هایی برای رسیدن به نتیجه نهایی معطل می مانند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در ادامه با بیان اینکه با اجرای طرح خدمات پیشخوان قوه قضائیه به تدریج پانزده خدمت قضایی از جمله ثبت شکایات به مردم ارائه خواهد شد، اظهار داشت: دفتر خدمات پیشخوان در برخی نواحی دادگستری تهران شروع به کار کرده است، هر مقدار که زیرساختهای آن آماده شود، سرویس دهی بیشتری ایجاد خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال از لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی را داشته باشد.

وی در رابطه با اعلام خبر خودکشی و یا قتل جوان نخبه ایرانی در تاریخ 18 فروردین امسال با بیان اینکه پرونده در حال بررسی است، گفت: ابتدا تصور می شد که فرد مورد نظر مجرد است ولی پس از تحقیقات مشخص شد که اینگونه نیست اما با این حال اینکه حادثه رخ داده، خودکشی بوده یا قتل مبهم باقی مانده و بررسی در این زمینه کما کان ادامه دارد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا حضور یک روحانی به عنوان وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده اختلاس بزرگ بانکی به چهره روحانیت لطمه نخواهد زد، ایراد داشت: علی رغم آنکه در قانون منعی برای این کار دیده نشده ولی نظر بنده نیز همین است، به عنوان یک روحانی اگر من در این موقعیت قرار داشتم این وکالت را عهده دار نمی شدم، از این رو انتقاد وارد است که چرا باید دفاع از متهم چنین پرونده ای را یک روحانی به عهده بگیرد.

وی در خصوص علت عدم اجرای حکم قضایی فائزه هاشمی علی رغم اعلام رای دادگاه تجدید نظر گفت: پرونده برای اجرای حکم آماده است ولی زمان آن را نمی دانم و اکنون هم نمی توانم برای به اجرا در آمدن آن زمان تعین کنم. /955/پ201/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.