ولایت مداری مهم ترین جلوه زندگی حضرت زهرا است

ش, 01/19/1391 - 06:28
ولایت مداری مهم ترین جلوه زندگی حضرت زهرا است

 خطیب نماز جمعه رشت، مجروحیت و شهادت حضرت زهرا(س) را به علت دفاع ایشان از ولایت دانست و گفت: ولایت مداری مهم ترین جلوه زندگی حضرت زهرا(س) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت، در خطبه نخست نماز جمعه رشت، ولایت مداری را مهم ترین جلوه زندگی حضرت زهرا(س) دانست و تاکید کرد: در واقعه مجروح شدن حضرت زهرا(س) هدف مبارزه ایشان صرفاً برای دفاع از همسر نبوده بلکه برای دفاع از حق ولایت حضرت علی(ع) بوده است.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که بیت الاحزان و جایگاه عزاداری حضرت زهرا(س) قبرستان بقیع امروز است، گفت: حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت سلاح عزاداری را انتخاب کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اضافه کرد: حضرت زهرا(س) با عزاداری های خود مردم را به این حقیقت توجه می داد که حق ولایت حضرت علی(ع) بعد از وفات پیامبر اکرم(ص)غصب شده است.

وی در خطبه دوم به نامگذاری امسال به نام تولید ملی اشاره کرد و اظهار کرد: حمایت از تولید ملی گفتمان سال 91 است و همه اقشار جامعه اعم از مردم، مسؤولان و تولید کنندگان در این زمینه وظیفه مخصوص به خود دارند.

امام جمعه موقت رشت، مقوله اقتصاد را مهم ترین ابزار دشمن برای تحت فشار گذاشتن ایران خواند و خاطرنشان کرد: امنیت و سیاست کشور فضای پایداری دارد و دشمن برای ایجاد نارضایتی عمومی به دنبال دامن زدن به مسائل اقتصادی مانند تووم، بیکاری و گرانی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای، ملی شدن دانش هسته ای را با ملی شدن صنعت نفت مقایسه کرد و گفت: مخالفت ها و توطئه های داخلی و خارجی در زمان ملی شدن صنعت نفت، در مورد ملی شدن فناوری هسته ای نیز وجود داشت.

امام جمعه موقت رشت اذعان کرد: اهمیت ملی شدن دانش هسته ای مانند ملی شدن صنعت نفت با گذشت زمان مشخص می شود.

جت الاسلام شفیعی زاده در ادامه اتحاد برخی از کشورهای عربی منطقه را برای ایجاد فشار علیه سوریه محکوم کرد و افزود: کشورهای منطقه به جای اتحاد و مبارزه با دشمن مشترکی مانند رژیم صهیونیستی، به دنبال توطئه علیه سوریه و خط مقدم مقاومت در منطقه هستند.

خطیب نماز جمعه رشت در بخی دیگر از سخنان خود با گرامی داشت هفته سلامت، اظهار کرد: انسانی که به بهداشت فردی و سلامت خود بی توجه است به مبانی دینی هم اهمیت نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به دستورات فراوان اسلام در خصوص بهداشت و سلامت، اعلام کرد: در روایات اسلامی توجه به سلامت و بهداشت نصف ایمان معرفی شده است.

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان این که سلامتی در احادیث اسلامی در کنار امنیت از نعمت های بزرگ الهی معرفی شده است، گفت: 13 هزار از کارکنان وزارت بهداشت که در حوزه سلامت در گیلان فعالیت دارند، پاداش بزرگی در درگاه الهی دارند./950/پ201/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.