روحانی خود را اصلاح کند دیگران را هم اصلاح می‌کند

د, 12/15/1390 - 07:31
روحانی خود را اصلاح کند دیگران را هم اصلاح می‌کند

یکی از مراجع تقلید تأکید کرد: روحانی، اگر توانست خود را اصلاح کند، می‌تواند دیگران را نیز اصلاح کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌ الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار طلاب مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، وابسته به جامعه‌المصطفی، روحانیت را وارثان انبیاء دانسته

و اظهار داشت: همان‌گونه که پیامبران الهی، رسالات‌الله هستند، روحانیت نیز در ادامه این سلسله عظیم‌الشأن، در منصب رسالت الله است.

وی با بیان این که هر کسی نمی‌تواند در این منصب باشد، گفت: کسی می‌تواند در کسوت روحانیت باشد که خود به دستورات الهی عمل نماید؛ روحانی، اگر توانست خود را اصلاح کند، می‌تواند دیگران را نیز اصلاح کند.

این استاد سطح خارج حوزه افزود: وقتی روحانی بر روی منبر، مردم را بشارت و انذار می‌دهد، اگر مردم مشاهده کنند که خود او در عمل، خلاف سخنانش رفتار می‌کند؛ به سخنان او اعتنای چندانی نمی‌کنند.

وی «منیت» را آسیبی در عرصه تبلیغ برشمرده و یادآور شد:‌ «منیت»، شیطان را از درگاه الهی خارج کرد و هر کسی که بر منیت خود تأکید دارد، از شیطان پیروی کرده است؛ طلبه اگر در این عرصه گرفتار شود، موجب پراکنده شدن مردم از اطراف خود می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی، خطاب به طلاب المصطفی گفت: شما که پس از فراگیری آموزه‌های اسلامی به کشورهای خود بازمی‌گردید، باید خود را اصلاح کنید و به آموزه‌های دینی عامل باشید و از منیت پرهیز نمایید؛ در این شرایط، انسان‌های بسیاری گرد شما جمع می‌شوند و تأثیر بیشتری هم از شما می‌گیرند.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت:‌ این امام همام می‌فرمایند اگر کسی می‌خواهد عزت داشته باشد، در حالی که قوم و خویشاوندی ندارد، عظمت در میان مردم داشته باشد،‌ در حالی که سلطان نیست،‌ باید از ضلالت گناه خارج شده و به عزت بندگی و اطاعت خدا درآید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان، قم را دریای علم، اجتهاد و فقه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) معرفی کرد و گفت: کسی می‌‌تواند از این دریای علم و اجتهاد بهره‌مند شود که قلب خود را از ناپاکی‌ها بزداید. اگر ظرف دل ناپاک باشد، هرآنچه که وارد آن می‌شود، ناپاک می‌ شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.