بخشي از پژوهش‌هاي حوزوي ناظر به نيازهاي بين‌المللي باشد

د, 12/15/1390 - 07:29
بخشي از پژوهش‌هاي حوزوي ناظر به نيازهاي بين‌المللي باشد

  روزانه چند کتاب ارزشمند در حوزه منتشر مي‌شود، شايسته است بخشي از اين تاليفات فاخر ناظر به نيازهاي بين‌المللي باشد تا عطش مردم جهان را برآورده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام والمسلمين زماني، در نشست شوراي راهبردي بين‌‌الملل حوزه‌هاي علميه با اشاره به تدوين سند، سياست‌ها، راهبرد‌ها و راهکارهاي پژوهشي

حوزه‌هاي علميه  در عرصه بين‌الملل، گفت: يکي از گام‌هايي که بايد برداشته شود، توجه به امر پژوهش در عرصه بين‌الملل است و يکي از خلأهاي  حوزه محسوب مي‌شود.

معاون بين‌الملل حوزه‌هاي علميه افزود: روزي چند کتاب ارزشمند در حوزه منتشر مي‌شود که براي مردم داخل کشور مفيد است، اما به درد ملت‌هاي ديگر نمي‌خورد.

وي با بيان اين که پژوهش‌هاي حوزه تنها ناظر به نيازهاي داخل کشور است،‌ يادآور شد: نظام پژوهشي ما به گونه‌اي طراحي نشده است که محققان، متناسب با آن نيازها ، کتاب بنويسند، همچنين اين پژوهش‌ها ناظر به نيازهاي بين‌المللي نيست و نمي‌تواند عطش ملت‌هاي ديگر را برآورده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمين زماني خاطرنشان کرد: معاونت بين‌الملل حوزه 30 طرح در دستور کار دارد که يکي از آنها طرح پيشنهادي پژوهش‌هاي بنيادي و ترسيم چشم‌انداز بين‌المللي حوزه است که با همکاري معاونت پژوهش تدوين شده است.

وي، طرح پيش‌نويس نظام آموزشي، تبليغي و تهذيبي حوزه در عرصه بين‌المللي را از ديگر برنامه‌هاي معاونت بين‌الملل حوزه با همکاري معاونت مربوطه عنوان کرد.

معاون بين‌الملل حوزه ادامه داد: ‌ترويج انديشه بين‌المللي از ديگر کارهايي است که انجام شده و در اين راستا، از شخصيت‌هاي داخلي و خارجي دعوت گرديده  و تا کنون برنامه‌هاي متعددي در حوزه علميه قم و استان‌ها برگزار شده است.

وي، کارگاه فرهنگ ملل را از ديگر برنامه‌ها برشمرد و اظهار داشت: 40 نفر از اساتيد خارج و سطوح عالي حوزه را گزينش کرده‌ايم و با دعوت برخي از سفراي جمهوري اسلامي و رايزن‌هاي فرهنگي، اساتيد حوزه هر هفته با يک کشور آشنا مي‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين زماني با بيان اين که کارگاه فرهنگ ملل ادامه دارد، افزود: براي برخي از پژوهشگران و همچنين اعضاي انجمن‌هاي علمي حوزه کارگاه فرهنگ ملل  را برگزار مي‌کنيم.

وي از شناسايي يک هزار نفر از  فضلاي حوزه آشنا به زبان ‌هاي خارجي خبر داد و گفت: براي 40 نفر از آنان کارگاه آشنايي با مسيحيت را برگزار کرديم.

معاون بين‌الملل حوزه در پايان خاطرنشان کرد: برنامه‌هاي متعددي براي آشنايي فضلاي حوزه با زبان‌هاي زنده دنيا در دستور کار داريم و اميدواريم روزي شاهد حضور صد‌ها فاضل زبان‌دان در حوزه باشيم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.