استاد دانشگاه امام حسین:حماسه 9 دی مانع از شکل‌گیری سقیفه انقلاب شد

چ, 10/07/1390 - 07:31
استاد دانشگاه امام حسین:حماسه 9 دی مانع از شکل‌گیری سقیفه انقلاب شد

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه حماسه 9 دی مانع از شکل‌گیری سقیفه در کشور شد، تاکید کرد: 9 دی باعث شد که توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی نظام برملا و ماهیت فتنه گران برای مردم روشن شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب سردار سیدعبدالله متولیان در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه و بسیج دانشجویی دانشگاه قم در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد، دشمن شناسی را یک اصل مهم در فتنه ها عنوان کرد.

وی ضمن تحلیل فتنه های مختلف از صدر اسلام تاکنون یادآورشد: در فتنه امروز بحث بر سر ولایت است، همان گونه که در صدر اسلام و بعد از ارتحال پیامبر(ص) ولایت را کنار زدند و نااهلان سرکار آمدند.

سردار متولیان در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: متاسفانه این سازمان ها همواره در مسیری حرکت می کنند که منافع نامشروع صهیونیست‌ها تامین شود.

وی از انقلاب اسلامی و امام راحل به عنوان برهم زننده معادلات جهانی یاد و تصریح کرد: امام در مقابل واژه های همچون دمکراسی، حقوق بشر و آزادی، اصطلاح امام و امت را تبیین و ترویج کردند و البته امام و امت از جمله واژگانی است که متاسفانه به دست خود ما تحریم می شود.

سردار متولیان افزود: متاسفانه برخی از افراد که شخصیت های تاثیرگذاری هم بودند بعد از فوت امام، به جای این واژه، اصطلاح رهبر و به جای واژه امت، واژه ملت را باب و ترویج کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: همین افراد اصطلاح عدالت را کنار گذاشتند و توسعه سیاسی و اقتصادی را مطرح کردند، در حالی که این واژه ها همه از غرب آمده است.

متولیان تبیین بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص را نیازمند برگزاری همایش ها و نشست های متعدد دانست و یادآورشد: آنچه در نهم دی اتفاق افتاد یک حرکت بزرگ است که می خواهد این واژگان را به درستی و دوباره احیا کند.

وی شناخت ابعاد فتنه در سال 88 را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: آنچه در این فتنه به ویژه در عاشورای 88 اتفاق افتاد هم قابل مقایسه با رفتار غرب و هم قابل مقایسه با رفتار یزیدیان است.

متولیان ادعاهای سران فتنه را پوچ و بی اساس توصیف کرد و با بیان اینکه اینها یک کلمه برای اثبات حرف های خود نداشتند، فتنه سال 88 را عصاره تمام فتنه های گذشته دانست و بیان داشت: همه باید با تامل و تدبر ابعاد این فتنه را به خوبی بشناسیم.

این فعال سیاسی گفت: البته نباید تصور کرد که فتنه تمام شده است، امروز هم فتنه ها وجود دارد و جریان های انحرافی یکی از اینها هستند که باید در این خصوص هوشیار بود و نسبت به روشنگری و تبیین ماهیت آنها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی مانع از شکل گیری سقیفه شد، ابراز داشت: در نظام سقیفه ای در حال شکل گیری بود که مردم با حضور باشکوه و پرشور خود در حماسه نهم دی خیمه و خرگاه آن را ویران کردند.

متولیان با تاکید براینکه در حماسه 9 دی ولایتمداری مردم به اوج رسید و مردم بصیرت خود را به جهانیان نشان دادند، اظهار داشت: در فتنه سال 88 خواص عوام زده شدند و عامه مردم از خواص جلو زدند و بصیرت و درایت خود را نشان دادند.

وی افزود: در این فتنه عده ای از خواص مردود شدند، عده ای سکوت کردند، عده ای مواضع دوپهلو گرفتند و عده ای نیز گاهی به میخ زدند و گاهی به نعل؛ اما در این بین تنها مردم بودند که به حضور به هنگام خود در صحنه تودهنی محکمی به دشمنان و فتنه گران زدند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهران بیان داشت: امروز وقت پالایش فرا رسیده است، احزاب سیاسی نباید آب به آسیاب دشمن بریزند، امت سلحشور ایران می آید تا برای اولین بار شکل جدیدی را ارائه دهد و این مساله ای است که باید به آن توجه کنیم.

متولیان با بیان اینکه 9دی توطئه های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کرد، تاکید داشت: حماسه نهم دی با تمام وقایع گذشته قابل قیاس است، اگر در 19 دی مردم حرکت مردم قم در دفاع از حریم ولایت مطرح و اساس بود، در 9دی 88 تمام ملت به دفاع از ولایت به میدان آمدند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: باید کارگروه هایی برای تبیین ابعاد مختلف فتنه تشکیل شود، در این راستا از سطحی نگری اجتناب کنیم و شیوه های دشمنان را در براندازی نرم را رصد کنیم. /924/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.