عضو جامعه مدرسین: ولایت فقیه، تجلی ولایت ائمه اطهار است

چ, 11/19/1390 - 10:52
عضو جامعه مدرسین: ولایت فقیه، تجلی ولایت ائمه اطهار است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، مسؤولیت شناساندن امام و تبیین افکار و اندیشه های ایشان به نسل سوم و چهارم انقلاب را در درجه اول متوجه حوزه های علمیه دانست و ولایت فقیه در عصر غیبت را تجلی ولایت ائمه اطهار(ع) ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،  در مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، از شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی ایران یاد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب و حتی قبل از آن امام تاکید می کردند که این نهضت و حرکت با تاییدات الهی همراه است، گفت: این یک شعار برای تشویق و ترغیب مردم نبود، بلکه ریشه در کتاب خدا دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: انسان های بزرگ و جامعه ای که بخواهد ابواب سعادت را برای خود باز کند و ظلم و ظالمان را کنار بگذارد و دنبال استقلال خود باشد افزون بر اراده نیاز به تایید الهی نیز دارد.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم حرکت مقدس انقلاب اسلامی ایران در این سی و دو سال همواره با تاییدات و عنایات الهی بوده است، تصریح کرد: به رغم مشکلات و بحران های مختلف، نظام ما به سلامت از این مراحل عبور کرده و امروز به این نقطه رسیده است.

این استاد حوزه گفت: در حوادثی که از ابتدای انقلاب تاکنون رخ داده، هرچند نقش مردم، روحانیت و رهبری حایز اهمیت بوده و هست، اما فوق تمام این مطالب جوهره اصلی انقلاب اسلامی تاییدات و عنایات الهی بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند نورانیت خاصی به این نظام عنایت کرده است، خاطرنشان کرد: اینکه امام می فرماید انقلاب ما انفجار نور بود، یک شعار نیست بلکه حقیقتی است که تاییدات الهی آن را اثبات می کند.

وی با بیان اینکه علت اصلی حفظ نظام اراده الهی بوده است، استقامت ملت در مسیر ولایت را ستود و تصریح کرد: آنچه اهمیت فراوان دارد این است که روح اسلام و جوهره دین در ولایت خلاصه شده است. هر کس خود را به این جوهره نزدیک و اعتقاد خود را به ولایت اهل بیت نزدیک تر کند، قرب او به خدا بیشتر خواهد بود و هر کس از این محور فاصله بگیرد از خدا فاصله گرفته است و روایات بسیاری نیز این مساله را تایید می کند.

آیت الله فاضل با اشاره به اینکه کسی که ولایت اهل بیت(ع) را نداشته باشد، از معارف دینی و اسلامی به دور مانده است، گفت: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه از لحاظ فقهی در اوج فقاهت، عرفان، تفسیر و فلسفه بودند، اما اینها هیچ کدام رمز موفقیت امام نبود، من معتقدم ایشان در درجه اول بعد از اعتقاد به خداوند تبارک و تعالی مساله ولایت را به خوبی چشیدند و ولایت و محبت علی و اولاد علی(ع) را در اعماق جان خود قرار دادند.

ولایت یک امر شعاری نیست

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه ولایت یک امر شعاری و زبانی صرف نیست، یادآورشد: ولایت این است که اگر انسان دید سنت خدا و پیامبر(ص) در حال فراموشی است به صحنه بیاید و امام به این مرحله رسید و خود را عاشورایی کرد و کاملا خود را در خدمت دین قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: انسان اگر خود را در محور ولایت قرار دهد، دنیا طلبی ها و سیاست بازی ها، و حب جاه، مقام و فرزند را کنار می گذارد و تنها برای انجام وظیفه و کسب رضایت الهی کار می کند.

وی با تاکید براینکه جوهره اصلی انقلاب اسلامی، ولایت است و ما اگر بر این امر استقامت داشته باشیم آینده ما کاملا روشن خواهد بود، ابراز داشت: تجلی ولایت ائمه معصومین(ع) به صدها دلیل در زمان غیبت در ولایت فقیه است، در روایات ادله زیادی بر این مساله وجود دارد و امری نیست که بگوییم بعد از انقلاب برای سامان دادن امور اصل ولایت فقیه را قرار دادیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، ولایت فقیه را یک رشحه و گوشه ای از ولایت ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: اگر کسی در ولایت اهل بیت(ع) با تمام ابعاد آن دقت کند نمی تواند ولایت فقیه را نپذیرد، در غیر این صورت اشکالات علمی و عملی فراوان به دنبال دارد و انزوای ائمه از جامعه بشری لازم می آید.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم ولایت تا سال260 هجری بود و بعد از آن خاتمه یافته است، به هیچ وجه درست نیست، علت تبعیت مردم ما از ولایت فقیه و مرجعیت به خاطر تبعیت شان از ولایت اهل بیت است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: اگر ما بر این محور استقامت بورزیم و توجه داشته باشیم که در این سال های بعد از انقلاب چه در داخل و چه در خارج از کشور بیشترین مخالفت ها با همین اصل بوده، متوجه خواهیم شد که دشمن کدامین محور و اصل را هدف قرار داده است.

آیت الله محمدجواد فاضل با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل با مردم ما دشمن هستند، اما محور اصلی خصومت آنها چیز دیگری است، خاطرنشان کرد: آنها از ولایت هراس دارند و جعل ادیان و مکاتب انحرافی و دروغین برای این است که جوهره اصلی که در اختیار مردم است را تحت الشعاع قرار دهند.

وی گفت: دشمنی آنها با ما در هسته ای شدن و دستیابی به ماهواره ها و پیشرفت های علمی و صنعتی نیست، شاهد این مدعا نیز این است که شروع قرارداد نیروگاه اتمی بوشهر در زمان طاغوت بوده است.

این عضو جامعه مدرسین بیان داشت: تمام دشمنی اینها با ما سر مساله اسلام است، امام رضوان الله تعالی علیه در تمام سخنرانی های خود راجع به اسلام تاکیدات بسیار خاصی داشتند، الان نیز محور دشمنی آنها بر همین موضوع استوار است.

این عضو جامعه مدرسین گفت: حذف دین از انقلاب و حذف آنهایی که برای نظام مفید هستند یک تهدید است، دشمنان امروز در صدد تضعیف روحانیت و در راس آن ولایت فقیه هستند.

بیانات امام بر همگان حجت است

وی بیان کرد: امروز نیز به دنبال این هستند که اجازه ندهند حرف های اصلی امام آن گونه که باید و شاید مطرح شود، سخنان امام به تصریح مقام معظم رهبری سند انقلاب و حجت بر همه است و حرکت آینده انقلاب بدون افکار امام ممکن نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: گاهی اوقات برخی ها به نام دلسوزی حرکت هایی می کنند که نتیجه آن کمرنگ کردن امام در میان جامعه و نسل سوم و چهارم انقلاب است و باید مراقب این مساله باشیم.

وی معرفی امام را از مهم ترین مسائل در دهه فجر دانست و گفت: در روز نخست دهه فجر رهبر معظم انقلاب در بارگاه امام حضور پیدا می کنند، این کار برای این است که ایشان به ما یادآوری کنند که محور اصلی را فراموش نکنید.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید براینکه حوزه های علمیه اجازه ندهند افکار امام کمرنگ شود، تصریح کرد: مسؤولیت شناساندن امام و تبیین افکار و اندیشه های ایشان به نسل سوم و چهارم انقلاب در درجه اول متوجه حوزه های علمیه است. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.