پیش‌بینی امام خمینی در سال 61: اگر لازم باشد دوباره شیر نفت را می‌بندیم

ش, 11/15/1390 - 10:45
پیش‌بینی امام خمینی در سال 61: اگر لازم باشد دوباره شیر نفت را می‌بندیم

 امام خمینی (ره) 11خرداد 61 در جمع کارکنان صنعت نفت فرمودند: همانطورى که سابق شیرهاى نفت را بستید و پیروز شدید، امروز هم باز کردید و باز پیروزید و براى دولت اگر مشکلى پیدا بشود، و اگر لازم باشد و در شرایطی قرار گیرند که دشمنان آنها را دوباره تحت فشار قرار دهند همان کارها را تکرار می کنند زیرا شما برای خدا کار می کنید و برای ملت کار می کنید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب درحالی وارد سی و سومین بهار انقلاب اسلامی شدیم که در جریان پیروزی این انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) تمام آحاد و اقشار مختلف جامعه نقش آفرینی کردند که از جمله این اقشار کارکنان صنعت نفت هستند. بانگاهی به جریانهای سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ،می توان گفت این صنعت توانست نقش موثری در ساقط کردن نظام پهلوی که تمام امیدش به نفت بود داشته باشد.

درآن دوران و شرایطی که پایه های حکومت پهلوی به لرزه درآمده بود شاه ساده لوح از ابرقدرتها و به خصوص آمریکا درخواست می کرد که مانندگذشته از او در مقابل انقلاب مردمی محافظت کند به همین دلیل به آنها وعده صادرات نفت را با کمترین قیمت می داد آنها نیز از این موضوع ابراز رضایت می کردند و با دادن تجهیزات نظامی به شاه عملا این سرمایه ملی را علیه مردم مسلمان ایران مورد استفاده قرار می دادند.

این شرایط مدتها ادامه یافت به طوری که قیمت نفت به پایین ترین حد خود رسید و مردم دیگر توان گذران امور خود را با این شرایط نداشتند به همین دلیل اعتراضات مردمی ابعاد گسترده تری یافت و وضعیت به گونه ای رقم خورد که کارکنان صنعت نفت ایران دیگر طاقت نیاورده و اقدام به اعتصاب همه جانبه زدند.

اولین اعتصاب کارکنان این صنعت در تاریخ 18 شهریور ماه سال 57 توسط 700 کارگر پالایشگاه تهران آغاز و پس از آن کارگران پالایشگاه اصفهان، شیراز، آبادان و تبریز نیز به آنها پیوستند و بدین وسیله اعتصابات همه جانبه شد.

در آبان ماه سال 57 بود که اعتصابات صنعت نفت فراگیر شد به طوری که تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه آبادان به یک چهارم ظرفیت خود رسید وظرف مدت چند ماه وضعیت صنعت نفت رو به وخامت گذاشت.

به این ترتیب اعتصابات کارکنان صنعت نفت موجبات این امر را فراهم کرد تا تولید نفت نیز کاهش یابد و حتی تصمیم به قطع صادرات نفت نیز گرفته شود.

با کشیده شدن دامنه اعتصابات به مناطق جنوبی کشور هراس بیشتری برای حکومت ایجاد شد و به دنبال گسترش این اعتراضات در ششم دی ماه سال 57 به طور رسمی صادرات نفت و دیگر فرآورده های نفتی به خارج از کشور متوقف شد و نفت خام تنها به اندازه برطرف شدن نیاز داخلی تولید و پالایش می شد.

در اواسط سال 57 شاه برای خنثی کردن اعتصابات دسته جمعی کارکنان صنعت نفت به اقدامی عجیب دست زد و با دعوت از بازنشستگان و نظامیان قصد داشت تولید نفت خام را از سرگیری کند تا دولتش را از این وضعیت نابسامان خارج کند اما این تاکتیک و حربه شاه کارگر واقع نشد و تنها نتیجه ای که در بر داشت از کارافتادن بخش هایی از تاسیسات نفتی بود.

بنابراین شاه که متوجه شده بود نمی تواند از این طریق کارکنان صنعت نفت را مجبور به ادامه فعالیتشان کند به زور اسلحه خواست تا آنها را از اعتصاب خارج کند.اما کارکنان صنعت نفت به اعتصاب خود ادامه دادند و با این کارشان موجبات خشنودی مردم و امام را فراهم کردند.

اگر چه شاه درآن دوران به دنبال بازگرداندن آرامش به صنعت نفت بود تا بتواند وضعیت حکومتش را سر وسامان دهد اما این اعتصابات تمامی نداشت و تیر خلاص را به حکومت پهلوی زد.

به جرات می توان گفت انقلاب اسلامی ایران پاسخ مردم به نظامی بود که درآمد نفت را نه برای رفاه مردم بلکه برای حکمرانی برایشان هزینه می کرد به همین دلیل  طلای سیاه رپژیم به بلای جانش تبدیل شد.

این اعتصابات حتی پس از آنکه شاه در دی ماه سال 57 از کشور خارج شد تا زمان ورود حضرت امام در تاریخ 12 بهمن ماه نیز ادامه یافت و با ورود ایشان کارکنان صنعت نفت نمایندگانی را برای کسب اطلاع و اجازه از ادامه فعالیت نزد امام فرستادند و امام دستور دادند همه کارکنان به محل کار خود حاضر شوند ولی تصمیم برآن شد که تنها تولید برای مصرف داخلی صورت گیرد و فعلا تصمیمی برای صادرات نیست.

امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارها در جمع کارکنان صنعت نفت به نقش این صنعت در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره داشته اند که در زیر برخی ازآنها را مرور می کنیم:

* بیانات امام خمینی(ره) درجمع کارکنان صنعت نفت

گـر چـه همه اقشار ملت نهضت را همراهى کردند، لکن بعضى اقشار یک ویژگى خاصى داشتند و از آنجمله کارکنان و کارمندان شرکت نفت ، بـراى ایـنـکـه ایـنـهـا در مقامى بودند که شریان حیات اجانب به دست اینها بود، شریان حیات رژیم منحوس در دست اینها بود. اعتصاب آنها یک ویژگى خاصى داشت و همراهى آنها از نـهـضـت ، یـک خـصـوصـیـت بـیـشترى داشت از این جهت ما به آنها از سایر اقشار ارج مى گـذاریـم. شـمـا بـرادران بـودیـد کـه در اعـتـصـابـات خـودتـان در مـقـابـل رژیم طاغوتى ایستادید و نهضت را پیش بردید و اسلام را تقویت کردید. من باید از شما تشکر کنم ، من دعا به شما کردم و مى کنم .

1/3/58

* بیانات امام خمینی(ره) در جمع کارکانان صنعت نفت آبادان

همه اقشار ملت در این نهضت سهم دارند، همه کوشش کرده اند، همه جانفشانى کرده اند، همه خـون داده انـد، لکـن کـارکـنان صنعت نفت سهم بسزائى دارند. آنها شریان حیاتى اجانب را قـطع کردند، آنها بودند که به واسطه اعتصاب خود و قطع نفت ، نهضت را به پیروزى رسـانـدنـد،

6/10/58

#تفرقه افکنی دشمنان داخلی وخارجی در میان کارکنان صنعت نفت

این گزارش اضافه می کند پس از پیروزی انقلاب و تا پایان جنگ تحمیلی برخی از دشمنان داخلی و خارجی سعی داشتند تا مردم و برخی از مسئولان را نسبت به نظام و رهبری حضرت امام خمینی (ره) دلسرد کنند که البته ناگفته نماند این جریانات حتی در کارکنان صنعت نفت نیز رسوخ پیدا کرده بود اما حضرت امام دست به روشنگری زدند و مردم را نسبت به این جو آگاه کردند

* بیانات امام خمینی (ره) در جمع کارکنان صنعت نفت آبادان

بدخواهان نمى خواهند این سـازندگى را ببینند، نمى خواهند سعادت ملت ما را ببینند آنها سعادت خودشان را در فقر و فـلاکـت مـا مـى بـیـنـنـد بـه هـمـیـن جهت با دست هاى پلیدشان بین کارگران ، کارمندان ، کشاورزان ، در اقشار مختلف ایران اختلاف مى اندازند. شما نمایندگان کارگران پیام مرا به دیگر کارگران و کارمندان صنعت نفت برسانید...

بالاترین ارگانى که هدف این جنایتکاران است ، قضیه نـفـت اسـت و قـضـیـه کارمندان و کارفرمایان نفت است . شما باید توجه بکنید که حفظ این کـشـور و حـفـظ اسـلام در ایـن ناحیه بسته به تعهد شما به اسلام و میهن خودتان است . و جـنـایـتـکـاران و مـنـافـقـان و مـنـحرفان ، حیله اى که دارند، در راس همه حیله ها نفوذ در بین شـمـاسـت و مـنـحـرف کـردن شماها در راس برنامه هاى آنهاست و من امید این را دارم که شما هـمـانـطـور که تاکنون در مقابل همه ایستاده اید و کارمندان و کارفرمایان و تمام اشخاص کـه در ایـن مـحـلى کـه شـریـان حـیـات یک ملت است به کار ادامه مى دهید، از حیله هاى اینها غافل نباشید. بدانید که هر روزى که در بین شما، حیله گران و افسون سازان و ساحران آمـدنـد و خواستند یک مطلبى ایجاد کنند، یک خلافى ایجاد کنند، بدانید آن روز است که مى خواهند شما را تحت سیطره دشمنان اسلام قرار بدهند و اسیر آنها بکنند....

در هر جا که هستید کارهاى مفید کنید، براى جامعه خودتان خدمت کـنـیـد، جـامـعـه را از خود بدانید، کشور را از خود بدانید، براى خودتان خدمت کنید

8/2/58

* بیانات امام خمینی(ره) درجمع کارکنان صنعت نفت

اگر شـرکـت نـفـت کـار کـنـد و بـه کـار خودش ادامه بدهد، هر گز آنها نمی توانند به مقاصدشان دست یابند ، این به نفع ملت نیست که اینها کار شکنى مى کنند؟! آنها مـى خـواهـنـد آن چـیـزى کـه بـه نفع ملت است راه نیفتد؟ بیدار باشید برادران من ، هوشیار باشید، توجه کنید و غفلت نکنید...

نعمت بزرگتر و بزرگ باز قضیه قطع ایادى دشمن هاى اسلام از مخازن خودمان خصوصا مخزن نفت . الان دست آنها بر مخازن ما باز نیست ، مـخـازن مـال خـود شـمـاسـت ، اگـر زحـمـتى مى کشید، براى خودتان مى کشید، براى ملت خـودتـان مـى کـشـیـد، بـراى کـشـور خـودتان مى کشید. خداوند همه شما را عزت و سلامت و سعادت عنایت فرماید.

1/3/58

* بیانات امام خمینی (ره) در جمع کارکنان صنعت نفت

کارمندان صنعت نفت و تمام کارگران این طلاى سیاه بدانند که آنها مقصد هستند و آنهائى که مى خواهند این کشور را شکست بدهند، یکى از کارهایشان همان است که در آنـجـا یـک ایـجاد اختلاف بکنند. بیدار باشید که اگر خداى نخواسته در آنجا یک اختلافى پـیـدا بـشـود، اسارت شما عود مى کند. ما و شما و همه ملت ما آن روز در تحت سلطه قدرت هـاى بـزرگ به وسیله این رژیم فاسد بودیم...

همانطورى که سابق شیرهاى نفت را بستید و پیروز شدید، امروز هم باز کردید و باز پیروزید. و براى دولت اگر مشکلى پیدا بشود، همین جوانان و همین ملت ، زن و مرد، بچه و بزرگ است که در رفع اشکالات کوشش مى کنند. و اگر لازم باشد و در شرایطی قرار گیرند که دشمنان انها را  دوباره تحت فشار قرار دهند همان کارها را تکرار می کنند زیرا شما برای خدا کار می کنید و برای ملت کار می کنید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.