خطیب جمعه نجف:طلاب حوزه های علمیه باید با آرا و تفکرات نوین جهان آشنا شوند

چ, 11/05/1390 - 10:46
خطیب جمعه نجف:طلاب حوزه های علمیه باید با آرا و تفکرات نوین جهان آشنا شوند

خطیب جمعه نجف اشرف از طلاب علوم دینی خواست تا با آرا و تفکران نوین جهان آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در مراسم ارتحال پیامبر اکرم (ص) که در دانشگاه اسلامی امام مهدی (هج) و با حضور

جمع کثیری از استادان و طلاب علوم دینی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به ویژگی های معنوی حضرت محمد (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) یک عارف معمولی نبود، بلکه در اوج فعالیت بر اساس ارزش های الهی قرار داشت و همه زندگی خود را منطبق با آموزه های دین مبین اسلامی برنامه ریزی کرده بود.

وی افزود: شبهاتی درباره وحی و اندیشه های اسلامی در دوران معاصر بروز کرده اند و پاسخ های فراوانی برای آنها وجود دارد، اما همگان می بینند که در زیارت پیامبر اکرم (ص) می خوانیم که ایشان امین وحی خداست و نباید نسبت به نازل شدن وحی به حضرت ختمی مرتبت دچار شک و تردید شد.

حجت الاسلام قبانچی بر لزوم اهتمام به اندیشه های اصیل اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: مسلمانان باید به فکر اصیل اسلامی مسلح شوند تا بتوانند بر اساس آن به شبهاتی که علیه عقاید و آموزه های دین مبین اسلام وارد می شود، پاسخ دهند.

خطیب جمعه نجف با اشاره به وظایف طلاب حوزه های علمیه تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید در ابتدا تلاش خود را برای بنا و تقویت پایه های علمی انجام دهند و در مرحله بعدی به مطالعه علوم مختلف بپردازند تا با آرای نوین جهان آشنا شده و گرفتار طوفان های آتی نشوند.

وی ادامه داد: فعالیت های فراوانی در حوزه علمیه انجام دادیم تا پایه های علمی طلاب تقویت شود و طلاب بتوانند به شبهات مختلفی هم اکنون با آنها روبرو هستیم، پاسخگو باشند.

سید صدالدین قبانچی گسترش سطح علمی حوزه های علمیه را مهم توصیف کرد و بیان داشت: حوزه های علمیه با شیوه های جدیدی از تفکر در جهان روبرو هستند و باید با این شیوه ها آشنا شوند و بر اساس آنها به پاسخگویی به شبهات مختلف بپردازند./980/ب902/گ

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.