شکواییه‌ای به محمد نوری زاد/به کجا چنین شتابان؟

س, 10/27/1390 - 18:16
شکواییه‌ای به محمد نوری زاد/به کجا چنین شتابان؟

باخبر شدم شما نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته‌اید و نسبت به وضع موجود با ادبیات خاصی معترض شدید و دیگران را هم برای نوشتن نامه ترغیب کردید. پس از خواندن نامه مطالب خود را به شما ارسال می‌کنم که امیدوارم آن را خوانده و اگر به حق است آن را گردن گزارید.

جناب آقای نوری زاد
شما در نامه‌تان از موضوع موکول شدن زمان انتخابات به فرصتی دیگر به خاطر شرایط بد کشور سخن گفتنید که باید بگویم در زمانی که چشم های منطقه و جهان لحظه به لحظه تحولات کشورمان را رصد می‌کنند شما به عنوان یک ایرانی اصیل که خواهان رشد و پویایی و حرکت ایران اسلامی هستید حتما می‌دانید که یکی از عناصر شکوه یک ملت انخابات است و این پیشنهاد (شما هر چقدر هم اوضاع را بد ببینید) آب در آسیاب دشمن ریختن است؛
در بخشی از نامه بلندتان قلم‌تان را اینگونه به حرکت درآوردید که معترضان از شرکت در انتخابات پرهیز خواهند کرد که در این باره حتما باید پاسخ این سوال را برای خوانندگان روشن سازید که حضور بیش از هزار کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات مجلس نهم به چه معنا است؟
چطور است که از یک طرف، اصلاح طلبان همفکر شما حرف از نیامدن در انتخابات می‌زنند و از طرف دیگر هزار و هشتاد و دو نفر از کاندیدای خود را در این انتخابات ثبت نام می‌کنند. برادر عزیز این افراد همان معترضانی هستند که قرار بود پا در انتخابات مجلس نهم نگذارند.

در نامه به ظاهر خیرخواهانه خود، اشاره به روایتی نمودید که در آن یک یهودی از امیرمومنان علی علیه السلام که حاکم وقت هم بوده اند شکایت کرده و در انتها هم حضرت علی علیه السلام به دلیل نداشتن شاهد محکوم می‌شوند و از یهودی عذرخواهی می کنند. عرض بنده این است که این روایت که ریشه اصلی متن شما را تشکیل می‌دهد را لطفا دوباره بخوانید. فکر کنم گوشه ای از آن را گرفته اید و آن را به نفع خود استفاده کردید در حالی که اصلا متن روایت اینگونه نیست . متن روایت را برایتان با سند آن می نویسم و امیدوارم روزنامه نگار باسابقه ای چون شما برای نوشتن متن به این مهمی روایت را با سند آورده و آن را بدون غلط نقل کنید.
روایت اینگونه است که " حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام  زره گمشده خود را در دست یکی از یهودیان کوفه دید و فرمود: این زره مال من است. و یهودی انکار کرد و گفت: زره در دست من است، شما که ادعا می‌کنید باید دلیل بیاورید.چون حضرت علی علیه‌السلام دلیل و بینه‌ای نداشت، تا زره خود را تصاحب کند، شریح، قاضی دادگاه، به نفع یهودی حکم صادر کرد.
وقتی یهودی، این رفتار را از حضرت دید مسلمان شد و گفت: این زره مال علی (علیه‌السلام) است که از اسبی خاکستری رنگ پس از جنگ صفین افتاد و من برداشتم.
آنگاه حضرت علی علیه‌السلام فرمود: حال که مسلمان شدی، زره را نیز به شما بخشیدم. (مناقب ابن شهر آشوب، ج 2، ص 105/ بحارالانوار، ج 41، ص 56).
در باره برخی از مطالب نامه تان هم حرف دارم. در بخشی از نامه خود در باره عدم شفافیت پولی مقام معظم رهبری سخن گفتید که در جواب فقط یک موضوع را یادآور می‌شوم. آقای نوری زاد! آقای عطاءالله مهاجرانی را که می شناسید. همان وزیر دوره اصلاحات. وی که مدیریت چند سایت اینترنتی مخالف جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، در یک جلسه پرسش و پاسخ که در یکی از دانشگاه‌های انگلیس برگزار شد، با مقایسه وضعیت مسئولان ارشد ایران با مصر، درباره وضعیت زندگی و فعالیت‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب اذعان کرده است که "من آیت‌الله خامنه‌ای را خوب می‌شناسم و می‌دانم که در تمام کارنامه‌ اقتصادی خود و اقوامش، نقطه سیاه که هیچ، حتی یک نقطه خاکستری هم نمی‌توان یافت."
لینک دانلود فیلم اعتراف وی را نیز برایتان می‌گذارم تا سندی باشد بر گفته هایم. http://fetyan.net/newsdetail-169-fa.html
در جای دیگری از نامه‌تان عنوان کردید که در زمان رهبری حضرت آیة الله خامنه‌ای، اسلام از هر زمان دیگر خوار و خفیف‌تر شده است. نمی دانم که اگر منظورتان از خفت اسلام ایران هسته‌ای است باید خدمتتان عارض شوم که رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای در تاریخ 22 نوامبر 2011 (اول آذرماه) به رئیس جمهوری این کشور بر ضرورت انجام هرکاری از جمله عملیات محرمانه علیه مسئولان ایرانی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران تاکید می‌کند. اگر خفت در ادبیات شما تشکیل صفوف نماز جمعه و جماعت در کشورهای تونس و مصر و لیبی و بحرین است باید از برداشت شما متعجب شد. جسارتاً باید عرض کنم که برداشت شما یا از سر جهل است یا غرض که هر دوی این دو برداشت از سوی جنابتان قابل قبول نیست.
مگر شعارهای ملت های بیدارشده مسلمان را نمی شنوید؟ اگر اسلام که مصداق واقعی آن ایران عزیز است به گفته شما در نگاه جهانیان خوار و خفیف شده است طبق کدام منطق، خفت می‌تواند الگوی آزاداندیشان دیگر کشور های مسلمان شود؟
در بخش دیگری از نامه خود اینگونه نسبت به وضع موجود اعتراض کردید که قانون به حاشیه رفته است. اگر شما واقعاً دلسوز نظام و ایران اسلامی هستید ای کاش این صحبت را زمانی مطرح می کردید که علی‌رغم وجود ساز و کار جدی برای اعتراض به نتایج انتخابات، دوستان شما راه دیگری غیر از قانون را پی‌گرفتند و کشور را به بحران کشیدند؛ در حالی که مقام معظم رهبری بارها فرمودند که بیایید و دلایل خود را ارائه دهید اما هیچگونه دلیلی از طرف دوستانتان ارائه نشد. ایشان گفتند بیایید صندوق ها را بازبینی کنید اما باز هم دوستان شما حاضر به زیر بار قانون رفتن نشدند. این چه معنایی دارد؟
آقای نوری زاد به عنوان آخرین جمله باید خدمتتان عرض کنم که همان یهودی که شما از آن سخن به میان آوردید و بارها در نامه خود، خود را یهودی خطاب کردید پس از اینکه حقیقت برایش آشکار گردبد تسلیم شد و اسلام آورد.
امیدوار شما نیز به تاسی از آن یهودی دوران امیرالمومنین حق را که می‌دانم برایتان آشکار است بپذیرد و سر تسلیم فرود آورید.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.