اروپا همچنان در اعتصاب و اعتراض به سر مي برد

د, 09/28/1390 - 07:41
اروپا همچنان در اعتصاب و اعتراض به سر مي برد

در حالي كه تعطيلات سال نو ميلادي آغاز شده است، بيشتر كشورهاي اروپايي در اعتصاب و اعتراض‌هاي مردمي به سر مي‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ؛ بيشتر كشورهاي اروپايي در حالي تعطيلات سال نو ميلادي را آغاز كرده اند كه سايه اعتصاب و اعتراض بر اقتصاد آنها سايه انداخته است.

ناظران اقتصادی می گویند: به نظر می رسد بحران بدهی ها، منطقه یورو را بار دیگر وارد مرحله رکود اقتصادی کرده و بحران در این منطقه با وجود وعده های سران کشورهای اروپایی و قدرت های بزرگ در حال وخیم تر شدن است كه به اعتقاد این ناظران، رکود اقتصادی در منطقه یورو هر چند برای مدت کوتاه اجتناب ناپذیر است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نخستین نهادی بود که از آغاز رکود نسبی و کاهش تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو خبر داد.

سران اروپا نتوانستند به راه حل سریعی برای حل بحران بدهی ها در این منطقه دست پیدا کنند؛ به همین علت کاهش رتبه اعتباری کشورهای عضو این منطقه آغاز شده است.

در آلمان پرونده فساد مالی رئیس جمهور اين كشور خبرساز شده است و گزارش هایی درباره دخالت کریستین ولف، رئیس جمهور آلمان در رسوایی سال 2008 این کشور منتشر شده است، از سويي ديگر آلمان ها شنبه شب خاطره تلخ رایج شدن یورو را در کشورشان زنده کردند، یورو در این کشور 10 ساله شد.

10 سال پیش در نیمه شب شانزدهم دسامبر نخستین بار سکه های یورو بین مردم توزیع و به پولی عینی برای مردم این کشور تبدیل شد كه این پول باعث ايجاد موجی از امید در اتحادیه اروپا شد.

در فرانسه نيز اعتصاب کارکنان بخش ایمنی پرواز فرودگاه ها که از روز جمعه لغو بسیاری از پروازها را در لیون و تأخیر در پروازهای فرودگاه های تولوز و روآسی شارل دو گل پاریس را موجب شده است،‌ امروز، یکشنبه در دومین روز از تعطیلات نوئل نیز ادامه پیدا می کند.

در انگليس نيز بسیاری از خانواده ها از اینکه بتوانند مانند سال های گذشته به خریدهای ایام کریسمس بپردازند، عاجز شده اند و طبق آخرین آمار منتشر شده، میزان فروش در فروشگاه های انگلیس با کاهش روبرو بوده و به نظر می رسد مردم این کشور پولی برای خرج کردن ندارند.

همچنين در اين كشور پليس براي مخدوش كردن چهره تظاهركنندگان، سعي در ارائه آمار در باره ميزان افزايش جرم از هنگام تشكيل جنبش معترضان تسخير لندن كرده است.
 
جنبش «تسخیر لندن» که در اعتراض به نظام طبقاتی و سرمایه‌داری کشور خود در کمپ اعتراضی مقابل کلیسای جامع «سنت پائول» تجمع کرده بودند، اعلام کردند که پلیس لندن گزارش داده است که از دو ماه پیش که اعتراضات ضدسرمایه‌داری در مقابل کلیسای سنت پائول آغاز شد، ۷۴ مورد گزارش ارتکاب جرم اعلام شده که همگی به معترضان نسبت داده شده است.

در ايتاليا و بعد از تصويب طرح رياضتي اين كشور، اعتراض ها در باره نحوه اجراي اين طرح همچنان ادامه دارد.
 
همچنين اصلاح نظام پرداخت مستمری بازنشستگان دریافت مالیات املاک و مستغلات و افزایش مالیات بر بنزین از جمله تدابیر برنامه ریاضتی دولت ایتالیاست.

در هلند نيز مردم اين كشور روز گذشته در شهر آمستردام، پایتخت اين كشور تظاهرات برپا کردند و پلیس معترضان به تبعیض های اجتماعی ناشی از نظام سرمایه داری را سرکوب و بازداشت کرد.

این جنبش تاکید دارد قدرت عظیم شرکت های بزرگ سبب تشدید نابرابری اقتصادی و اجتماعی میان یک درصد ثروتمندان جامعه و 99 درصد دیگر از مردم می شود.

در آنسوي مرزها نيز معترضان به نظام سرمایه داری در آمریکا، چهارمین ماه شکل گیری این جنبش را با شعار «دیگر نادیده گرفته نمی شویم» و با حضور در میادین اصلی شهرهای این کشور آغاز کردند.

همزمان با پایان سومین ماه آغاز جنبش تسخیر وال استریت در بیست و ششم شهریور (هفدهم سپتامبر گذشته)، معترضان در 17 دسامبر، مراسم مختلفی را با تکرار همان مواضع جنبش ضد نظام سرمایه داری برگزار و بر ادامه این حرکت تا تحقق اهداف آن تاکید کردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.