رییس سازمان پدافند غیرعامل:روزانه 55 هزار ویروس سایبری در دنیا تولید می شود

ش, 11/29/1390 - 12:33
رییس سازمان پدافند غیرعامل:روزانه 55 هزار ویروس سایبری در دنیا تولید می شود

 رییس سازمان پدافند غیرعامل كشور با بیان این كه سایبر پس از زمین، دریا، هوا و فضا، پنجمین عرصه وقوع جنگ است، گفت: روزانه 55 هزار ویروس سایبری در دنیا تولید می شود كه بخشی از آنها، امنیت ملی كشورها را تهدید می كنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب سردار سرتیپ پاسدار 'غلامرضا جلالی' روز شنبه در نخستین همایش دفاع سایبری در وزارت كشور، اظهار داشت: سایبر در جنگ های مدرن امروزی نقش مهمی

را ایفا می كند. سایبر ازطریق كنترل صحنه نبرد و اطلاعات می تواند عامل پیروزی در یك جنگ باشد.

وی با اشاره به كاركردهای مختلف سایبر اظهار داشت: امروزه فناوری اطلاعات در بخش های مختلف مدیریتی كشور مانند اقتصاد، فرهنگ، دفاع و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان كرد: فناوری اطلاعات نقش خون را در سیستم مدیریتی كشورها ایفا می كند.

سردار جلالی با اشاره به انواع مختلف تهدیدهای سایبری گفت: تهدیدهای سایبری در سطوح مختلف فردی، اجتماعی و ملی وجود دارد و برای این كه حمله سایبری تهدید علیه منافع ملی شناخته شود

باید دارای ویژگی هایی همچون عامل تهدید وابسته به یك دولت متخاصم باشد، تهدید علیه زیرساخت های كشور انجام شود و حوزه تهدید در ابعاد ملی و منطقه ای باشد.

وی ادامه داد: همچنین در تهدیدهای ملی، خسارات انسانی یا اقتصادی عمده باشد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل، حمله روسیه به گرجستان را نمونه ای از حملات نظامی بیان كرد كه در آن حمله سایبری نقش مكمل حمله نظامی داشت.

سردار جلالی یادآور شد: پیش از حمله نظامی ارتش روسیه به گرجستان، حمله ای سایبری علیه این كشور انجام شد و زیرساخت های مدیریتی آن را به هم ریخت.

وی اظهار داشت: در پدافند غیرعامل، كاهش آسیب پذیری، تولید قدرت، افزایش بازدارندگی و ارتقای پایداری زیرساخت های كشور در مقابل تهدیدهای سایبری دنبال می شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان كرد: همچنین در پدافند غیرعامل به دنبال تولید بومی نرم افزارهای پایه و بومی سازی الگوهای مختلف دفاع سایبری هستیم.

سردار جلالی افزود: هم اكنون 140 كشور در دنیا در حال تهیه ساز و كارهای لازم برای ایجاد ساختارهای دفاع سایبری هستند و 22 كشور نیز این ساختارها را ایجاد كرده اند.

وی، فتنه سال 88 را عرصه ای دانست كه در آن تهدیدهای سایبری خود را آشكار كرد.

وی ادامه داد: در این فتنه دشمنان از طریق شبكه های اجتماعی به دنبال ایجاد ناامنی در كشور بودند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با برشمردن نقاط ضعف و قوت جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع سایبری گفت: كشورهای متخاصم علیه ایران دچار ضعف در ساختار فناوری اطلاعات هستند كه همین مساله آنها را در مقابل تهدیدها آسیب پذیر می كند.

سردار جلالی، تشكیل اولین قرارگاه دفاع سایبری، ایجاد مركز رخدادهای رایانه ای ماهر، تولید دانش فنی بومی، بالابردن ظرفیت نیروهای انسانی متخصص در عرصه سایبر را از جمله امتیازات ایران در عرصه دفاع سایبری عنوان كرد.

وی با تاكید بر لزوم ایجاد ارتش سایبری در كشور گفت: با توجه به این كه امروز فضای سایبر فضای جنگی محسوب می شود باید ارتش سایبری نیز در كشور وجود داشته باشد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل افزود: ارتش سایبری باید در همه بدنه مدیریتی جامعه موجود باشد و البته رویكرد دفاعی خود را حفظ كند.

سردار جلالی خاطرنشان كرد: ارتش سایبری باید از آمادگی لازم برای پاسخگویی به تهدیدهای سایبری دشمنان برخوردار باشد و پشتیبانی لازم نیز از این ارتش انجام شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.