نماينده ولي فقيه در کردستان: تعدد مذاهب مانع وحدت مسلمانان نمي‌شود

چ, 11/19/1390 - 11:04
نماينده ولي فقيه در کردستان: تعدد مذاهب مانع وحدت مسلمانان نمي‌شود

  حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسيني‌شاهرودي گفت: تعدد مذاهب اسلامي در جهان مانع وحدت مسلمين نمي شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب نماينده ولي فقيه در استان کردستان طي سخناني در سومين همايش سراسري مناديان وحدت که در سنندج برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق گفت: اگر وحدت در بين مسلمانان برقرار شود هيچ قدرتي ياراي مقابله با آنان را نخواهد داشت.

وي اضافه کرد: افزايش قدرت دين مبين اسلام از لحاظ کمي و کيفي از دستورات خداوند است که در آيات قران بارها به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني شاهرودي خاطرنشان کرد: قدرت و اقتدار دين اسلام تنها در سايه حفظ وحدت و يکپارچگي مسلمانان امکان‌پذير است.

وي گفت: تقويت وحدت يکپارچگي بين مسلمانان به معني حذف مذاهب گوناگون نيست بلکه تجمع همه مسلمانان از هر مذهبي در کنار هم براي اعتلاي اسلام است.

نماينده ولي فقيه در استان کردستان همچنين با بيان اينکه دشمنان براي جلوگيري از اين اتحاد و همبستگي دست به هر اقدامي مي‌زنند گفت: دشمنان گاهي رنگ لعاب تاريخي، مذهبي، فقهي و قومي به اختلافات مسلمانان مي‌دهند تا آنان را از مهم‌ترين اصل که حفظ وحدت و ترويج اسلام و ارزش‌هاي اين دين الهي است دور کنند.

وي تصريح کرد: تنها راه نجات مسلمانان از مشکلات و اختلافات بازگشت به اصل قرآن و سنت پيامبر عظيم‌الشان اسلام است.

وي با بيان اينکه قرآن تنها کتاب و اسلام تنها دين منطقي است که بايد جهانيان را هدايت کند، افزود: اسلام و قرآن مي‌خواهند آنچه را که انسان‌ها با تمام توانايي‌هاي علمي به آن نرسيده‌اند به آنان بدهد.

وي تصريح کرد: دين مبين اسلام خواستار دنيا و آخرتي سعادت مند براي انسان‌هاست و در اين مسير قران به عنوان هدايت‌گر و روشن‌ترين پيام الهي انسان‌ها را در مسير درست قرار مي‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني‌شاهرودي در ادامه به نقش انقلاب اسلامي در گسترش دين اسلام و بيداري‌هاي اسلامي حاکم بر جهان امروز اشاره کرد و ادامه داد: ‌انقلاب شکوهمند ايران اسلامي نگاه جهان را نسبت به حکومت‌هاي ديني تغيير داد.

وي تصريح کرد:‌ اسلام ‌ستيزي و پيامبر ستيزي که در بسياري از کشورهاي غرب به دليل تبليغات سوء جهان کفر شکل گرفته بود با پيروزي انقلاب اسلامي کاملا محو شد.

نماينده ولي فقيه در استان کردستان افزود:‌ بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نگاه‌ها به اسلام به گونه‌اي تغيير کرد که در بسياري از کشورها انديشمندان و سياست‌مداران نه تنها کارآمدي دين بر سياست را تائيد بلکه خود نيز از پيروان اين دين الهي شدند.

وي تاکيد کرد: با پيروزي انقلاب اسلامي تلاش‌هاي دشمنان اسلام براي دين گريزي و اسلام گريزي به منظور جلوگيري از گسترش اين دين الهي کاملا بي‌نتيجه مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني‌شاهرودي همچنين نقش انقلاب اسلامي را در ايجاد وحدت و برادري در بين مسلمانان حائز اهميت دانست و افزود:‌ وحدت و بيداري امروز در جهان نشأت گرفته از انقلاب ارزشي امام راحل است.

وي در خاتمه بر حفظ وحدت و يکپارچگي در بين مسلمانان ايران اسلامي و ديگر مسلمانان جهان تاکيد کرد و افزود: ‌تا زماني که مسلمانان يد واحدي باشند هيچ دشمني نمي‌تواند مانع پيشرفت و ترقي آنان شود

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.