سردار نقدی:نظام بهداشت و درمان ما بر محور اسلام نیست

س, 10/27/1390 - 18:33
سردار نقدی:نظام بهداشت و درمان ما بر محور اسلام نیست

کشور ما علی رغم آنکه کشور اسلامی است ولی متأسفانه اساس نظام بهداشت و درمان ما بر محور اسلام نیست زیرا اسلام بر موضوع بهداشت و پیشگیری توجه زیادی دارد ولی در نظام فعلی بهداشت و درمان محور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب محمدرضا نقدی در جمع فرماندهان و مسئولان بسیج جامعه پزشکی با بیان این مطلب گفت:البته آرزوی ما این است که یک جامعه پزشکی اسلامی داشته باشیم به نحوی که دانشگاه های علوم پزشکی ، کتب آموزشی و مراکز درمانی به معنای واقعی داشته باشیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود : البته گرچه متوسط امید زندگانی در ایران رو به افزایش است و از این نظر رکورد بالایی هم در سطح جهان داریم ولی با این وجود مباحث اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت اگر رعایت و عمل شود آمار سلامت خیلی بالاتر از این مباحث خواهد بود.
وی تأکید کرد : مسائل اصلی بهداشت را تاکنون با دین عجین نکرده ایم زیرا اگر عجین شده بود به عنوان مثال در خطبه های نماز جمعه خطیب نماز جمعه به ضرورت هایی مثل مسواک زدن و رعایت بهداشت فردی هم سخن می گفتند و این موضوعی است که بسیج جامعه پزشکی باید آن را مطالبه کند.
وی با اظهار اینکه ما به بسیج جامعه پزشکی بیشتر از اقشار دیگر امیدواریم یادآور شد: وجود 1500 شهید جامعه پزشکی نشان دهنده ظرفیت بالا برای بصیرت افزایی و رشد و تعالی معنوی جامعه هدف است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص اعزام گروه های تخصصی و فوق تخصصی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم نیز بیان داشت : احداث بیمارستان های صحرایی اثرات بسیار سازنده ای برای مردم ، پزشکان ، امنیت منطقه و افزایش اعتماد مردم به دولت را در پی دارد ولی مناطقی وجود دارد که نیاز به احداث بیمارستان صحرایی نیست زیرا در برخی مناطق محروم بیمارستان های کوچک 30 تخت خوابی وجود دارد ولی به جهت نبود پزشک متخصص بلااستفاده مانده است.
پس چنانچه این مراکز را فعال کنیم می توانیم خدمات مطلوب تری را ارائه کنیم.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.