سردار نقدی:شهید نسرین افضل اسطوره‌ای شبیه افسانه‌هاست

ی, 10/04/1390 - 13:30
سردار نقدی:شهید نسرین افضل اسطوره‌ای شبیه افسانه‌هاست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: زنان بیداری اسلامی شاگردان مکتب نسرین افضل و هفت هزار زن شهید ایرانی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در کنگره سراسری بزرگداشت شهید نسرین افضل که در شیراز برگزار شد، با بیان این مطلب که بشریت تا ابد مدیون خطبه های حضرت زینب (س)  است، گفت: لحظه لحظه تاریخ بشر متاثر از خطبه های معجزه گون حضرت زینب (س) است و همین خطبه ها منشاء اصلی قیام امام عصر (عج) و عامل پیروزی مستضعفین بر مستکبرین خواهد بود.

وی با تاکید بر این مطلب که نقش زنان در تحولات اجتماعی به هیچ وجه کمتر از مردان نیست اظهار داشت: هر مردی با هر درجه از عظمت و بزرگی که تحول و حماسه ای را رقم زده است، تربیت شده دامان یک مادر فداکار است و در پشت صحنه مقاومت و جهاد هر مردی، همسری فداکار نقش آفرینی کرده است.

وی افزود: جهاد خاموش و بی سر و صدای زنان فداکار مسلمان پیوسته منشاء بزرگترین تحولات در تاریخ بشر بوده است.

سردار نقدی نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (س) را مهمترین عامل حفظ حقیقت اسلام دانست و عنوان کرد: حقیقت مکتب پیامبر (ص) بعد از رحلت  ایشان می رفت تا برای همیشه نابود شود؛ اما حضرت زهرا (س) با وجود آنکه فرصت چندانی هم برای حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی نیافتند؛ از همان فرصت های اندک نهایت بهره را برده و حقیقت ولایت را حفظ کردند.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) نیز در شرایط اسارت امکان چندانی برای فعالیت سیاسی و افشاگری نداشتند اما هر جا که اندک فرصتی پیدا شد با خطبه های خود اجازه ندادند پیام عاشورا در دشت تفتیده کربلا مدفون شود و اینگونه سرنوشت تاریخ را برای همیشه تغییر دادند.

وی با انتقاد از کم کاری های صورت گرفته در معرفی شهدا بخصوص زنان شهید به جامعه گفت: جامعه ما مملو از اسطوره هایی همچون نسرین افضل است و بیش از هفت هزار نفر از زنان کشور ما به شهادت رسیده اند اما حتی نام ده نفرشان را هم نمی دانیم.

سردار نقدی زنان بیداری اسلامی را شاگردان مکتب نسرین افضل دانست و خاطرنشان کرد: اینکه زنان بحرینی با حجاب افتخار آمیزشان حتی بیشتر از مردانشان در صحنه مبارزه حاضرند و بانوان یمنی نقاب بر صورت دوشادوش مردانشان که خنجر به کمر بسته اند در خیابان های صنعا فداکاری می کنند؛ محصول انتقال بخش اندکی از معارف انقلاب اسلامی و فداکاری های زنان کشورمان در دوران انقلاب است.

سردار نقدی با تجلیل از مقام والا و شخصیت استثنایی شهید نسرین افضل اظهار داشت: شهید افضل دختر جوان شیرازی بود که روحش آمیخته با لطافت مردم شیراز بود اما این طبع لطیف مانع از هجرت او به منطقه ای در 1500 کیلومتری از زادگاهش نشد و او برای رضای خدا دست به قیام زد.

وی افزود: در شرایطی که به دلیل حضور ضد انقلاب و شرایط سخت و ناامن منطقه کردستان بسیاری از مردان رزمنده حضور در جبهه های جنوب را ترجیح می دادند؛ این بانوی بزرگوار با اراده خود حضور در منطقه غرب کشور را برگزید و در نهایت نیز به دست ضد انقلاب به شهادت رسید.

وی در پایان تاکید کرد: شهید افضل کسی بود که هر چه در توانش بود برای انقلاب به میدان آورد و سوادآموزی، آموزش قرآن، حضور در جهاد سازندگی و مبارزه مسلحانه با ضد انقلاب گوشه ای از فعالیت های اوست.

گفتنی است در این کنگره که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت از خانواده شهید نسرین افضل و زنان برگزیده استان فارس تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.