مسئول نهاد رهبري دانشگاه شهركرد:

پ, 10/01/1390 - 07:17
مسئول نهاد رهبري دانشگاه شهركرد:

با وحدت حوزه و دانشگاه، بسیاری از معضلات فرهنگی دانشگاه‌ها حل می‌شود
مسئول نهاد رهبري دانشگاه شهركرد خاطرنشان کرد: اگر وحدت حوزه و دانشگاه به خوبی انجام پذیرد، بسیاری از معضلات فرهنگی دانشگاه ها حل خواهد شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  ، حجت الاسلام دكتر اميرقلي جعفری یادآور شد: شهید آیت الله مفتح در راستای وحدت حوزه و دانشگاه اولین قدم ها را برداشت و وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان های اصلی این شهید بزرگوار بود.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد علت نرسیدن به وحدت مد نظر حضرت امام خمینی (ره) بین حوزه و دانشگاه را در عدم تعریف درست از وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین عدم شناسایی درست موانع موجود بر سر راه برای رسیدن به این هدف را برشمرد.

 جعفری شناخت ابزارهای لازم و استفاده درست از این ابزارها را لازمه رسیدن اهداف وحدت بین حوزه و دانشگاه دانست.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو کانون آموزش عالی در کشور ما هستند، خاطرنشان کرد: غالب اهداف این دو کانون یکی است؛ اما رویکرد های متفاوتی دارند که اگر این دو کانون نتوانند گفتمان صحیحی با هم داشته باشند، اهداف انقلاب اسلامی محقق نخواهد شد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد با اشاره به اینکه رسالت های این دو کانون علمی متفاوت است، یادآور شد: البته حوزه و دانشگاه وجوه مشترک بسیار زیادی با هم دارند و در صورتی که این دو کانون زبان مشترکی پیدا کرده و با هم مرتبط و متحد شوند، بهتر می توانند انقلاب را در جهان بسط دهند و پایه های نظام جمهوری اسلامی را محکم تر خواهند کرد.

جعفری هشدار داد: هر چقدر فاصله بین این دو کانون بیشتر شود، اختلافات و مشکلات در انقلاب اسلامی بیشتر خواهد شد.

وی وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه را تربیت مدیران متعهد و انقلابی برای آینده کشور دانست و تأکید کرد: نخبگان باید در این دو کانون سازماندهی شوند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه مانند دو برادر در راستای رسیدن به اهداف خود دست در دست هم بدهند ، موفق تر خواهند بود، هماهنگی و نزدیکی این دو کانون را عاملی برای پیشرفت انقلاب دانست.

جعفری تصریح کرد: با وحدت حوزه و دانشگاه، این دو کانون علمی نخبه پرور، از پتانسیل های بیشتری بهره برده و با موفقیت، جوانان این مملکت بیش از پیش ساخته خواهند شد.

وی افزود: اگر وحدت حوزه و دانشگاه به خوبی انجام پذیرد، بسیاری از معضلات فرهنگی دانشگاه ها حل خواهد شد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد با بیان اینکه موانع بسیار زیادی بر سر راه وحدت حوزه و دانشگاه وجود دارد ، اصلی ترین این موانع را عدم تعریف درست از وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

جعفری با تأکید بر لزوم تعریف و مشخص نمودن یک محور برای وحدت حوزه و دانشگاه، تأکید کرد: باید کالبدشکافی شود که چه چیزی محور قرار گیرد ، این موردی است که بهتر می توان مسیر را درست پیمود و گام ها سریعتر برداشته شود.

وی گفت: تا تعریف درستی از وحدت حوزه و دانشگاه ارائه نشود، مصادیق این وحدت و موانع آن نمی توانند معنا پیدا کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.