دور جديد مسابقه کتابخواني شهيد مهطري در لبنان آغاز شد

ی, 09/27/1390 - 11:56
دور جديد مسابقه کتابخواني شهيد مهطري در لبنان آغاز شد

  دانشجويان و معلمان لبناني با محوريت آثار شهيد مطهري با يکديگر رقابت مي کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب تجربه موفق دو سال گذشته در برگزاري مسابقه كتابخواني شهيد مطهري و روند رو به افزايش استقبال مخاطبين و مشاركت در آنها موجب شد، دست‌اندركاران برگزاري اين مسابقه اعم از رايزني فرهنگي و بخش دانشجويي حزب‌الله، تصميم به برگزاري گسترده‌تر دوره‌هاي بعد آن بگيرند.

در همين راستا براي سال 1391 دو مسابقه كتابخواني برنامه‌ريزي شد. يك مسابقه كتابخواني دانشجويي با محوريت كتاب «انسان كامل» شهيد مطهري كه اين سومين دوره مسابقه كتابخواني دانشجويي در لبنان مي‌باشد و براي نخستين بار در سطح دانشگاه‌هاي لبنان برگزار خواهد شد. مسابقه ديگر با همكاري «تجمع المعلمين» لبنان و در سطح دبيران و معلمان مدارس دولتي و غير انتفاعي در بيروت با محوريت كتاب «تعليم و تربيت در اسلام» شهيد مطهري برگزار خواهد شد.

اين مسابقه‌هاي كتابخواني طي روندي از تاريخ شروع تا سالگرد شهادت استاد مطهري با برگزاري حلقه‌هاي هفتگي مطالعه و مناقشه فصل‌هاي كتاب ادامه خواهد يافت و سپس با برگزاري امتحان كتبي، نتايج آن همراه با معرفي نفرات برتر و توزيع جوايز به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهري اعلام خواهد شد.

اين دو مسابقه كتابخواني طي مراسم ويژه‌اي با حضور جمع كثيري از دانشجويان و معلمان و سخنراني رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان و قائم‌مقام دبير كل حزب‌الله لبنان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگي، ديني قائم(عج) آغاز گرديد.

در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين رئيس‌زاده رايزن فرهنگي ايران در بيروت با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيد آيت‌الله مطهري و استاد و مربي بزرگش امام خميني(ره) گفت: علما در طول تاريخ تمام تلاش خود را براي حفظ اسلام و تبيين معارف اسلامي بكار برده‌اند ولي در اين ميان علمايي بوده‌اند كه علمشان با خونشان در آميخته است و لذا جايگاه و تأثيرگذاري استثنايي كسب كرده‌اند. از جمله اين علما، شهيد مطهري است كه عالمي عامل بود و هر جا احساس نياز مي‌كرد براي تبيين حقايق اسلام و دفاع از آن حضور مي‌يافت و در عين حال از انقلابيون بارز پيش از انقلاب بوده و پس از آن هم مسئوليت‌هاي بزرگي داشت ولي دشمنان وجود او را تحمل نكردند و به شهادت رساندند.

رايزن فرهنگي در ادامه با اشاره به پيروزي درخشان مقاومت اسلامي بر آمريكا و رژيم صهيونيستي، به موضوع تهاجم فرهنگي آنها كه دين و اخلاق لبناني‌ها بويژه اهل مقاومت را نشان گرفته، پرداخت و با تأكيد بر ضرورت اهتمام به كسب معارف ديني و تخلّق به اخلاق اسلامي، كتاب‌هاي شهيد مطهري را منابعي غني و كامل براي بهره‌برداري در اين راستا معرفي كرد.

حجت الاسلام والمسلمين رئيس‌زاده با اشاره به برگزاري دو مسابقه كتابخواني دانشجويي و معلمان با محوريت كتاب‌هاي شهيد مطهري هدف از آن را چنين برشمرد:

1-       ارائه الگويي علمي، فرهنگي و اخلاقي به جوانان

2-       آشنايي با اسلام و فكر اسلامي برخاسته از روش‌هاي متين علمي

3-       توانمند سازي نسل جديد با برخورداري از داشته فكري مناسب براي مواجه با چالش‌هاي جهاني‌سازي و تهاجم  فرهنگي.

رايزن فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خروج نيروهاي آمريكايي از عراق، اين پيروزي را كه نتيجة مقاومت شجاعانه عراقي مي‌باشد به ملّت عراق و تمامي ملت‌هاي مقاوم منطقه تبريك گفت. وي همچنين با يادآوري به زمين‌نشاندن هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريكا توسط متخصّصان ايراني، آن را نشانه‌اي از عمق و گستره پيشرفت فناوري ايران در همه زمينه‌ها برشمرد و با يادآوري موضع مقام معظم رهبري(مدظله) تأكيد نمود ملت ايران به هيچ كس اجازه دخالت در امور داخلي خود را نمي‌دهد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.