50 نفر از معترضین وال‌استریت در نیویورک دستگیر شدند

ی, 09/27/1390 - 11:38
50 نفر از معترضین وال‌استریت در نیویورک دستگیر شدند

 پلیس 50 معترض نیویورکی را پس از آنکه تلاش کردند منطقه جدیدی را برای اردوگاه خود تسخیر کنند، دستگیر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، روز گذشته ده‌ها تن از معترضین ضدسرمایه‌داری در حالی که در تلاش بودند به محوطه متعلق به یک کلیسا که قصد دارند از آن به‌عنوان محل جدیدی برای اردوگاه خود استفاده کنند وارد شوند، دستگیر شدند.
 
بنابراین گزارش، گروهی از معترضین با یک نردبان چوبی قصد عبور از دیوار این محوطه را داشتند و سایر معترضین ضدسرمایه‌داری نیز آنان را تشویق می‌کردند.
 
پس از آنکه پلیس حدود ۵۰ نفر از معترضین را دستگیر کرد، تظاهرکنندگان شروع به سر دادن این شعار کردند: "بگذارید شما را دستگیر کنند."
 
این گزارش حاکی ا‌ست که گروهی از معترضان نیز توانستند وارد محوطه تحت تملک کلیسای اسقفی شوند. "دیوید شوکر"، یکی از معترضینی که تلاش داشت از دیوار محوطه بالا برود، اظهار داشت: "ما تنها می‌خواهیم بگوییم که این کشور در جهتی نادرست حرکت کرده است. ما به فضاهایی نیاز داریم که بتوانیم آینده خود را کنترل کنیم و در خصوص آن تصمیم بگیریم. این اعتراضات همه به همین خاطر است."
 
تظاهرکنندگان که برای گرامی‌داشت ورود اعتراضات به چهارمین ماه خود گرد آمده بودند، پیش از آغاز دستگیری‌ها در "میدان دوریت" حضور به هم رساندند. محوطه‌ای که معترضان خواستار دسترسی به آن هستند، متعلق به کلیسای ترینتی است.
 
پیش‌تر، معترضان نظام سرمایه‌داری در پارک زاکوتی گرد آمده بودند؛ اما در 15 نوامبر، نیروهای پلیس با به‌کار‌گیری خشونت آنان را از این پارک بیرون کردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.