غرب گرا نبودن کافی نیست / ملاک تبعیت از ولایت است

پ, 09/24/1390 - 07:18
غرب گرا نبودن کافی نیست / ملاک تبعیت از ولایت است

حجت الاسلام پناهیان درباره ویژگی های مسئولان آینده گفت : نیروهایی که گرایش دینی ندارند وتعهدی به این موضوعات ندارند نباید در راس امور قرار بگیرند.از طرفی امروز دیگر غرب گرا نبودن هم کافی نیست بلکه ملاک ولایت است و افرادی که ولایت پذیر والتزام به آن دارند باید مسئولیت به آنها داده شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با بوتیا نیوز با در پاسخ به این سوال که نقش ایران در بیداری اسلامی چیست و این حرکت‌ها چقدر از انقلاب اسلامی تاثیر گرفته است گفت: طبیعتا ایران اسلامی از نظر معنوی و معرفتی تجربه های بسیار ارزشمندی در اختیار ملت ها قرار داده؛ چرا که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی است که با تکیه بر تعالیم دینی هم استعمار زدایی کرد و هم در مقابل جریان استثمار غرب ایستاد.

وی با اشاره به تاثیر شعارهای انقلاب اسلامی در جریانات منطقه، عنوان کرد: تاکید بر شعارالله اکبر ومحور قرار دین اسلام تنها در انقلاب اسلامی دیده می شو د و به جرات می توان گفت که در هیچ جریان وانقلابی چنین مساله وشعارهایی با این محوریت اصلا وجود نداشته است.

پناهیان ادامه داد: از طرف دیگر عده ای مطرح می کنند که چرا  این تاثیر پذیری بعد از سی سال رخ داده است؟در پاسخ به  این افراد باید گفت که طبیعتا برای اثر گذاری جریان عظیمی مانند انقلاب اسلامی، زمان نیاز است.

وی تاکید کرد: باید دقت کرد، تبلیغاتی که علیه انقلاب ما وجود داشت سبب شد تا جهان دیرتر به انقلاب ما پی ببرد ولی تبلیغات دروغ همیشه نمی‌تواند موثر باشد و بدون شک اثر این تبلیغات به زودی از بین خواهد رفت.

پناهیان تصریح کرد: به همین دلیل است که ما پس از سی سال این سدهای تبلیغاتی را پشت سرگذاشتیم و توانستیم پیام خودرا برسانیم وتاثیرگذار باشیم.

وی در ادامه در مورد تاثیر پذیری جنبش وال استریت از انقلاب ایران، خاطر نشان کرد: مسلما وقتی مردم در هر جایی  قدرت خود را پیدا کنند به صورت خود جوش  خیزشهایی ایجاد می شود. به واقع ظلم در همه جای دنیا وجود دارد و چه مسلمان وچه غیر مسلمان این موضوع را آموخته‌‌اند که باید در مقابل ظلم ایستاد.

پناهیان گفت: طبق اخبار همه کسانی که در جنبش وال استریت حضور داشته اند براین مسئله هم  نظر بوده اند که می توانند مانند مردم مصر که علیه ظلم قیام کردند تاثیرگذار باشند.

از عزاداری ها باید حداکثر استفاده را برد

حجت الاسلام پناهیان در مورد  بصیرت عاشورایی با توجه به بیانات مقام معظم به این نکته اشاره کرد که  بعضی‌ها در هیئت‌های عزاداری به حداقل‌ها اکتفا می کنند که این خوب نیست. عزاداری فرصتی است که ما می توانیم حداکثر استفاده را از آن ببریم پس چرا باید به حداقل ها اکتفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه حداقلی بودن در هیچ  زمینه ای  مطلوب نیست، گفت: اگرجلسات  عزاداری برپا شود اما در این جلسات تفکر برانگیخته نشود و فقط عزاداری کنیم ما به حداقل ها اکتفا کرده ایم .البته نباید فراموش کنیم که این حداقل ها هم ارزشمند است ،منتها باید آنها را به حداکثر بهره بری تبدیل کرد ویکی از راههای مهم برای اینکار افزایش معرفت روضه هاست.

وی تصریح کرد: البته دراین راه  نباید بگوئیم این روضه ها فایده ندارد و یا بگوئیم در این روضه ها و سینه زنی ها معرفت نیست؛بدون شک معرفت دراین مراسم هست اما باید بیشتر شود. حتی  کسانی که صرفا عزاداری می کنند و زیاد به بعد معرفتی توجهی ندارند  هم بهره را خواهند برد .

پناهیان خاطرنشان کرد: افرادی که تنها به عزاداری می‌پردازند هم به این موضوع پی می برند  که یک نفر ظالم بوده و یک نفر مظلوم وهمین مسئله خود یک معرفت بزرگ وارزشمند  است اما باید بر این معرفتی که وجود دارد صحه بگذاریم وراه را باز کنیم تا معرفت بیشتری حاصل شود وبرداشتهای ما حداکثری باشد.

آن هایی که حقیقت ولایت را نمی فهمند نباید مسئولیت بگیرند

حجت الاسلام پناهیان در ادامه در مورد انتخابات آینده عنوان کرد: :هر بار که مردم ما انتخابی انجام می‌دهند باید نسبت به انتخابات قبل یک بهبودی دیده شود و در این میان پیشرفتی حاصل شود.

وی افزود: در گذشته در میان سیاستمداران ما کسانی بودند که خیلی به سمت غرب وشعارهای غربی گرایش داشتند،علی الخصوص که خیلی سنگ جامعه مدنی را به سینه می زدند. اما الان همان سیاستمداران خجالت می کشند که از جامعه مدنی حرف بزنند چون در حال حاضر شاهد هستیم که غرب تمام عناصر وبایدهای یک جامعه مدنی را زیر پا گذاشته .

وی گفت: دموکراسی پلید غرب ماهیت خود را نشان داده است و درمقابل این موضوع ماهیت نجات بخش اسلام هم برهمگان آشکارشده است.

حجت الاسلام پناهیان درباره ویژگی های مسئولان آینده افزود : نیروهایی که گرایش دینی ندارند وتعهدی به این موضوعات ندارند نباید در راس امور قرار بگیرند.از طرفی امروز دیگر غرب گرا نبودن هم کافی نیست بلکه ملاک ولایت است و افرادی که ولایت پذیر والتزام به آن دارند باید مسئولیت به آنها داده شود.

وی با اشاره به اینکه ولایت تنها برتری ما بردموکراسی غربی است تصریح کرد: در واقع کسی که از ولایت درک درستی ندارد، هنوز در دلش وابستگی وامیدواری به غرب نابود نشده واین گونه افراد نباید در جامعه دینی ما برسرکار بیایند.

پناهیان خاطرنشان کرد: واقعا برای جامعه ما،مایه ننگ است که کسانی در آن سر کار بیایند که دلبستگی به غرب داشته باشند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.