توصیه های اخلاقی آیت الله موسوی جزایری به طلاب

پ, 09/24/1390 - 07:13
توصیه های اخلاقی آیت الله موسوی جزایری به طلاب

امام جمعه اهواز در درس اخلاق خود برخی توصیه‌های مهم اخلاقی را به طلاب حوزه علمیه ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، درس اخلاق طلاب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به آیه شریفه«قوا انفسکم و اهلیکم ناراً..) اظهار داشت: یکی از دستورات مهم قرآن به همه ما حفظ خود و اهلمان از آتش جهنم است.

وی تاکید کرد: اولین مرحله در این راه علم و معرفت است، باید بدانیم وظیفه مان چیست و به آن عمل کنیم تا در پرتو آن بتوانیم که هدفی که قرآن برای ما ترسیم کرده برسیم.

آیت الله موسوی جزایری یادگیری علوم صرف و نحو و دیگر علوم ادبیاتی حوزه را لازم دانست و افزود: این علوم از جمله کارگاه های دیربازده است، انچه ما نیازمند آن هستیم اموری است که هم اکنون به آن نیاز داریم، مسائلی که در حال حاضر مبتلا به ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان یادگیری مسائل شرعی مبتلا به، قرائت صحیح نماز و قرآن، مقید بودن به مستحبات و تعقیقات و دعای وارده در کتب معتبره را از وظایف مهم و اساسی طلاب علوم دینی عنوان کرد و اظهار داشت: این وظایف از وظایف ابتدایی ولی بسیار مهم طلاب است، با تمسک به این امور خود را از آتش جهنم حفظ کرده ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه خود را از آتش جهنم نگه می دارید باید اهل خود را نیز حفظ کنید، اما اهل یک طلبه فقط خانواده او نیست بلکه نمازگزاران مسجدش و همه آنان که با او در ارتباطند اهل اویند و طلبه باید آنها را نیز از آتش جهنم حفظ کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به آثار عمل انسان اشاره کرد و اظهار داشت: اعمالی را که انسان در شبانه روز انجام می دهد تبدیل به صفات و ملکات و در پایان نیز ملازم می شود با وجود انسان که این اعمال در روز قیامت مشخص کننده جایگاه او در بهشت یا جهنم خواهد شد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنان خود، بیان داشت: افرادی که در دنیا راه شیطان را در پیش گیرند در روز قیامت با او محشور شده و به همراه با او در آتش جهنم می روند اما افرادی که در این دنیا السابقون السابقون بوده و راه و سیره ائمه اطهار (ع) را در پیش گیرند، در روز قیامت اعمالشان تبدیل به نور شده و وارد بهشت برین خداوند می شوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که طلاب و روحانیان باید خود و خانواده خود را از آتش جهنم محفوظ دارند، اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که سبب محفوظ ماندن طلاب و اهل آنها از آتش جهنم می شود علم اندوزی و کسب دانش و علوم الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نورانیت یکی از حالات مؤمنین در روز قیامت است، اذعان داشت: مؤمنان واقعی در روز قیامت چهره ای نورانی داشته و این نورانیت آنقدر عظیم است که جلوی آنها را نیز روشن می کند، اما منافقین یعنی کسانی که در این دنیا اعمال زشت و ننگین انجام داده اند در روز جزا با چهره ای آشفته و بد محشور می شوند./9465/پ202/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.