توانمندی پژوهشی مدارس علمیه نادیده گرفته شده است

س, 09/22/1390 - 09:00
توانمندی پژوهشی مدارس علمیه نادیده گرفته شده است

معاون پژوهشی منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که امروز پتانسیل پژوهشی بالایی در سطح مدارس علمیه وجود دارد، گفت: باید از توان علمی و پژوهشی طلاب و فارغ التحصیلان حوزه به منظور فعالیت های گسترده علمی بهره گرفت.

خانم فاطمه اردشیری، معاون پژوهشی منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به تشکیل شورای علمی پژوهشی مدارس علمیه خواهران منطقه گفت: تشکیل این شورا زمینه ای برای تقویت فعالیت‌های پژوهشی در مدارس علمیه خواهران خواهد بود.

وی با بیان این که این شورا به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، تربیت نیروهای مستعد و علاقه‌مند به تحقیق و گسترش، تعمیق و ارتقای فعالیت‌های علمی در مدارس علمیه تشکیل شده است، افزود: خوشبختانه از ابتدای تشکیل این شورا اقدامات بسیار خوبی در جهت تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی صورت گرفته است.

اردشیری با بیان این که شورای علمی پژوهشی با حضور نه نفر عضو اصلی کار خود را در استان های مازندران و گلستان آغاز کرده است، افزود: این شورا متشکل از استادان و صاحب نظران در رشته‌های علوم اسلامی، انسانی و نیز امور پژوهشی است.

معاون پژوهشی منطقه پنج حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران و گلستان به منظور ایجاد پشتوانه علمی، فکری و برنامه‌ریزی برای مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران و فازغ التحصیلان حوزه معارف اسلامی با هدف مطلوب‌سازی وضعیت علمی، پژوهشی مدارس علمیه و مجمع پژوهشگران فارغ التحصیل تشکیل شد.

اردشیری از راه‌اندازی 25 هسته پژوهشی در این شورا خبر داد و بیان داشت: این هسته‌ها در راستای شکوفایی استعدادهای نهفته در پژوهشگران مدارس علمیه استان و پاسخگویی به شبهات و نیازهای فرهنگی، علمی و پژوهشی و گسترش نظریه‌پردازی، آزاد اندیشی و نقد و نظر مبتنی بر آموزه های اسلامی آغاز به کار کرده است.

وی، نیازسنجی در زمینه علوم اسلامی، افزایش سطح دانش و مهارت های اعضای هسته، انتشار نشریات، کتب علمی و مقالات را از جمله مهم‌ترین وظایف این هسته‌های پژوهشی اعلام کرد.

اردشیری در ادامه سخنان خود از صدور کارت پژوهشی برای طلاب پژوهشگر منطقه که عضور هسته پژوهش مدارس علمیه هستند، خبر داد و گفت: طلاب علاقه‌مند می تواند با همراه داشتن این کارت از خدمات کتابخانه های عمومی استان در جهت فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی بهره گیرند.

معاون پژوهش مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران همچنین با بیان این که تاکنون چهار کانون پژوهشی در منطقه تشکیل شده است، ادامه داد: این تشکل حوزوی در چارچوب مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران فعالیت می کند.

وی افزود: این تشکل برای گردآوردن استعدادهای پژوهشی مدارس و آموزش روشمند تألیف، تحقیق و مقاله علمی تشکیل می شود و برگزاری دوره های آموزش و پژوهش و کارگاه های مطالعاتی را در دستور کار خود دارد.

اردشیری با اشاره به این که امروز توانمندی پژوهشی بالایی در مدارس علمیه وجود دارد، افزود: باید از توان علمی و پژوهشی طلاب و فارغ التحصیلان حوزه به منظور فعالیت های گسترده علمی بهره گرفت و نباید این ظرفیت نادیده گرفته شود.

معاون پژوهش منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه از پتانسیل های بالایی در جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار هستند، بیان داشت: تشکیل شورای علمی پژوهشی در بهره‌گیری از توان علمی این افراد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

اردشیری، تشکیل شورای علمی پژوهشی در منطقه را فرصت مناسبی برای طلاب مدارس علمیه به منظور تهیه پایان نامه های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: این شورا طلاب را در تدوین پایان‌نامه های حوزوی نیز یاری خواهد داد./950/ت302/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.