يادواره 83 شهيد پاسدار سپاه شاهرود برگزار شد

د, 09/21/1390 - 11:04
يادواره 83 شهيد پاسدار سپاه شاهرود برگزار شد

يادواره 83 شهيد پاسدار سپاه ناحيه شاهرود در حسينيه ثارالله سپاه اين شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام والمسلمين عباس معصومي امام جمعه شهر بسطام در اين يادواره با اشاره به پيام‌هاي عاشورا گفت: عاشورا داراي زواياي مختلف و درس‌ها و پيام‌هاي مختلفي است که مي‌توان اين مفاهيم و پيام‌ها را به هشت دسته اعتقادي، اخلاقي، زندگي حقيقي، عرفاني، تاريخي، سياسي، احياگري و پيام به بانوان تقسيم‌بندي کرد.

وي توضيح داد: گذشتن از خواسته‌هاي خود به خاطر ديگري ايثار است و اوج ايثار، ايثار جان و خون است، در صحنه عاشورا نخستين ايثارگر امام حسين(ع) بود که حاضر شد فداي دين خدا شود و رضاي او را برهمه چيز برگزيد و از مردم نيز خواست کساني که حاضرند خون خود را در اين راه ايثار کنند با او همسفر کربلا شوند.

حجت‌الاسلام معصومي در پايان به برگزاري يادواره شهداي پاسدار اشاره کرد و گفت: برگزاري اين يادواره،پاسداشت ياد پاسداران ايمان و عقيده و ياران امام حسين عليه‌الاسلام است که با اقتدا به مولاي خويش و نثار جان خود باعث حفظ نظام اسلامي و گسترش آن در سراسر جهان شدند و اين بسيار مهم است و ارزش فراواني دارد.

در ابتداي اين يادواره، حجت‌الاسلام والمسلمين غرقي مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه شاهرود در سخناني با اشاره به مقام شهيد و شهادت گفت: شهادت بهترين و روشن‌ترين معني حقيقي توحيد بوده و تاريخ تشيع خونين ترين و گوياترين تابلوي نمايانگر شکوه و عظمت شهيد است.

وي افزود: شکوه شهادت در شيعه از شهادت اميرالمومنين آغاز و در قيام کربلا به اوج رسيد و در جنگ تحميلي هشت ساله شعله‌ور شد و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.