کنگره ملی امام سجاد برگزار می‌شود

د, 09/21/1390 - 07:20
کنگره ملی امام سجاد برگزار می‌شود

‌کنگره ملی امام سجاد(ع) سی‌ام آذر با حضور استادان حوزه و دانشگاه در آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب گفت: کنگره امام سجاد(ع) با حضور محققان، نخبگان، اندیشمندان و اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها روز چهارشنبه سی ام آذر ماه همزمان با سالروز شهادت مظلومانه آن امام همام در آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار می‌شود. 

وی با اشارهبه تشکیل کمیته علمی به منظور ارائه فراخوان مقاله، افزود: با بررسی کمیته علمی این کنگره پانزده موضوع برای ارسال مقاله پژوهشگران و علاقمندان اهل بیت(ع) مطرح شد.
 
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به موضوعات فراخوان مقاله کنگره امام سجاد(ع)‌ تصریح کرد: سیره علمی و عملی امام سجاد(ع)، فضایل و مناقب امام سجاد(ع)، نقش امام سجاد(ع) و قیام کربلا، نقش امام سجاد(ع) در تداوم قیام عاشورا، دعا در سیره علمی امام سجاد(ع)، نقش امام سجاد(ع) در گسترش و تعمیق دعا در میان مسلمانان، معرفی رساله الحقوق امام سجاد(ع)، نگاه تربیتی امام سجاد(ع) در رساله الحقوق و جایگاه صحیفه سجادیه در فرهنگ شیعه از جمله موضوعات این کنگره ملی است.

وی افزود: نقد و بررسی ترجمه‌های صحیفه سجادیه، امام سجاد(ع) و خلفای بنی‌امیه، اوضاع سیاسی اجتماعی شیعه در دوره‌ امامت امام سجاد(ع)، جریان‌شناسی سیاسی اجتماعی و فرهنگی امام سجاد (ع)، قیام‌‎های عصر امامت امام سجاد(ع) و معرفی امامزادگان از نسل امام سجاد(ع) در مازندران از جمله دیگر موضوعالت مطروحه در این کنگره است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: ستاد برگزاری این کنگره ملی که ماه‌ها قبل در این اداره‌کل تشکیل شده اقدام به برپایی این کنگره کرده و کمیته علمی آن در 12 موضوع فراخوان مقاله داده است و تا به حال تعداد 35 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به برگزاری اهمیت این کنگره خاطرنشان کرد: این کنگره با هدف تبیین نقش حضرت امام سجاد(ع) در وقایع کربلا و برملا ساختن دسیسه‌ها و ظلم‌های وارد شده به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، انتقال پیام عاشورا به مردم، سیری در عبادت سیدالساجدین حضرت امام زین العابدین(ع) و الگوبرداری از آن امام همام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که این همایش با حضور بیش از یک‌هزار نفر از عاشقان به ویژه چهره‌های علمی، حوزوی، دانشگاهی و جامعه روحانیت استان شرکت برگزار می‌شود، افزود: حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه در این کنگره سخنرانی خواهد کرد./950/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.