نقش علوم انسانی در آینده انقلاب اسلامی بررسی می‌شود

د, 09/21/1390 - 07:18
نقش علوم انسانی در آینده انقلاب اسلامی بررسی می‌شود

 پنجمین نشست از سلسله نشست‌های غرب‌شناسی با موضوع نقش علوم انسانی در آینده انقلاب اسلامی همزمان با آغاز هفته وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود.

حسین رضایی، مسؤول کانون مطالعات راهبردی غرب شناسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  گفت: پنجمین نشست از سلسله نشست‌های غرب‌شناسی با موضوع نقش علوم انسانی در آینده انقلاب اسلامی با حضور و سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که کانون مطالعات راهبردی غرب شناسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی پنجمین نشست از سلسله نشست های غرب شناسی را به موضوع تحلیل و بررسی وضعیت علوم انسانی موجود و نسبت آن با آینده انقلاب اسلامی اختصاص داده است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست آشنا نمودن طلاب و دانشجویان با بحث علوم انسانی و نسبت آن با جنبش نرم افزاری و تولید علم، حرکت در راستای تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تبیین جایگاه و نقش علوم انسانی در آینده انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست افزون بر این که طلاب و استادان حوزه های علمیه، دانشجویان و تشکل های دانشجویی دانشگاه های مشهد حضور خواهند داشت، رحیم پورازغدی به بررسی وضعیت علوم انسانی کشور و ضرورت توجه اساتادان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه و لزوم حرکت در راستای تولید علم در حیطه علوم انسانی خواهد پرداخت.

وی افزود: این نشست از ساعت 8:30 پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه در سالن همایش های دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در حرم مطهر، صحن هدایت برگزار خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: کانون مطالعات راهبری غرب شناسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی پیش از این نیز با هدف نقد مبانی تمدن مدرن و معرفی سبک زندگی اسلامی به برگزاری سلسله نشست هایی در موضوعات طلبه و ضرورت غرب شناسی، تقابل سبک زندگی مدرن و سبک زندگی اسلامی، جایگاه زن در تمدن مدرن و جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر غرب مدرن اقدام کرده است.

گفتنی است، تا کنون این نشست‌ با حضور استادانی چون دکتر نخاولی، پروفسور رشید بن عیسی، حجت الاسلام موسوی و دکتر کوشکی برگزار شده ‌است./968/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.