خطیب جمعه نجف بر لزوم اخراج منافقین تاکید کرد

ش, 09/19/1390 - 07:22
خطیب جمعه نجف بر لزوم اخراج منافقین تاکید کرد

خطیب جمعه نجف بر لزوم اخراج منافقین از عراق تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به سفر رئیس اتحادیه عرب به بغداد گفت: نبیل البری روز گذشته به بغداد آمد تا از دولت عراق بخواهد برای پایان بحران در سوریه وارد عمل شود.

وی افزود: دولت عراق در گذشته طرحی را برای پایان بحران میان معترضان و نظام سویره ارائه کرده است. عراق نسبت به بحران در بحرین و یمن نیز وارد عمل شده و دیدگاه های خود را مطرح کرده و از جنبش ملت های عربی حمایت می کند.

حجت الاسلام قبانچی از مواضع دوگانه اتحادیه عرب در قبال قیام ملت های عربی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: اتحادیه عرب نشان داد که در پی گرفتن حقوق ملت ها و یاری کردن آنها نیست، زیرا نسبت به حقوق ملت های بحرین و عربستان که مورد ظلم و تجاوز به حقوق بشر قرار گرفته اند بی تفاوت بوده و تنها سکوت اختیار کرده است.

خطیب جمعه نجف تاکید کرد: ما از پایان بحران ها حمایت می کنیم و نسبت به مواضع شبهه انگیز اتحادیه عرب که درصدد یاری کردن ملت ها نیست، به شدت معترضیم.

وی بر لزوم خروج همه نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد و ادامه داد: هم اکنون 7400 سرباز آمریکایی در عراق حضور دارند و بر اساس توافقنامه امنیتی که میان بغداد و واشنگتن به امضا رسیده است باید در پایان سال جاری میلادی به صورت کامل از عراق خارج شوند.

سید صدرالدین قبانچی باقی ماندن تعدادی از نیروهای اشغالگر را مغایر توافقنامه امنیتی عنوان کرد و بیان داشت: خبرهای محرمانه رسیده حاکیست که قرار است 3000 سرباز آمریکایی به عنوان مربی نظامی، حامیان سفارت آمریکا در بغداد و حمایت از حریم هوایی عراق در کشور باقی بمانند، این امر بر خلاف توافقنامه امنیتی است.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی خاطر نشان ساخت: ما خروج همه نیروهای آمریکایی از عراق را خواستاریم و اگر کشور به مربیان نظامی نیازمند است می تواند از سایر کشورها بدین منظور یاری گیرد.

خطیب جمعه نجف بروز جنگ داخلی در عراق را غیرممکن توصیف کرد و گفت: اعتقاد دارم که به فضل خداوند متعال هیچ جنگ داخلی، استقلال طلبی و تروریسم در عراق رخ نخواهد داد.

وی با تروریستی خواندن منافقین تصریح کرد: منافقین گروهکی تروریستی است که شورای امنیت نیز بر تروریستی بودن آن اذعان دارد، اعضای این گروه هم اکنون از پادگان نظامی در دیالی برخوردار هستند و دولت تصمیم دارد عناصر این گروهک را در پایان سال جاری از عراق اخراج کند.

قبانچی با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای باقی ماندن تروریست ها در عراق افزود: ما با شهروندان دیالی برای خروج منافقین همصدا هستیم و نسبت به بسته شدن پادگاه الاشرف که پایگاه تروریسم علیه ملت عراق و سایر کشورهای همجوار است پافشاری می کنیم.

استاد حوزه علمیه نجف اعدام شهروندان عراقی در عربستان را محکوم کرد و اظهار داشت: سه تن از شهروندان عراقی در روزهای گذشته تنها به دلیل حضور غیرمجاز در عربستان اعدام شدند، اعدام این افراد با هدف فشار به حکومت عراق برای آزادی تروریست های سعودی و عربی زندانی در عراق انجام گرفت.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم آزادی زندانیان عراقی در عربستان یا محاکمه شفاف و عادلانه آنها تاکید کرد./980/ب901/گ

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.