دوره دانش‌افزایی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

پ, 09/17/1390 - 07:16
دوره دانش‌افزایی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

 مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خوهران کشور گفت: دوره دانش‌افزایی اساتید با اولویت اساتید رشته کلام اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  زینب طالبی خاطرنشان کرد: معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به منظور تقویت بنیه علمی اساتید در بخش کلام و عقاید، مدیریت‌های استانی زیرمجموعه را ملزم به برگزاری دوره دانش‌افزایی کلام اسلامی کرده است‌.

وی افزود: این دوره با شرکت مدرسین گرایش کلام و عقاید مدارس علمیه طی مدت 3 روز در تاریخ‌های هماهنگ‌شده با اعزام استاد از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور محتوای این دوره را شامل بررسی نکات و مباحث کلیدی متن درس، رفع اشکالات و ابهامات احتمالی اساتید، تعمیق دانش، ارایه راهکارهای تدریس، معرفی منابع و ... ذکر کرد.

وی با اشاره به دروس مختلف کلام اسلامی، یادآور شد: اساتیدی که مجوز تدریس دروس عقاید، فرق و مذاهب و کلام را دارند ملزم به شرکت در این دوره هستند و اساتید فلسفه در صورت وجود ظرفیت می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند.

طالبی خاطرنشان کرد: این کارگاه در استان‌هایی که حداقل 15 نفر به صورت قطعی برای شرکت در دوره اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود و در غیر این صورت، اساتید دو تا چند استان به صورت مشترک در دوره شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های دانش‌افزایی مربوط به اساتید مقطع سطح دو می‌شود، در ارتباط با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی مربوط به اساتید سایر رشته‌ها گفت: معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در نظر دارد تا دوره‌های دانش‌افزایی را برای اساتید تمام رشته‌ها برگزار کند اما به دلایلی برگزاری این دوره را برای اساتید رشته کلام مقدم داشته است.

مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور این دلایل را شامل اهمیت درس کلام و عقاید در دوره عمومی سطح دو و همچنین نیاز مدرسان به پاسخگویی به شبهات اعتقادی و سئوالاتی که از سوی طلاب مطرح می‌شود و سئوالاتی که در آینده طلاب با آنها مواجه خواهند بود، ذکر کرد.

وی با بیان اینکه دوره دانش‌افزایی اساتید رشته کلام تاکنون در استان‌های کرمان و قزوین برگزار شده است، اضافه کرد: مدیریت‌های استانی تا پایان سال جاری فرصت دارند تا نسبت به برگزاری این دوره اقدام کنند. /901/د102/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.