اعزام بیش از هزار و 500 مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان شرقی

پ, 09/17/1390 - 07:14
اعزام بیش از هزار و 500 مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام بیش از 1500 مبلغ به مناطق مختلف استان در ماه محرم خبر داد.

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌‌‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  اظهار داشت: امسال با هماهنگی های بعمل آمده؛ 1500 روحانی به مناطق مختلف از جمله روستاهای دورافتاده و محروم استان اعزام شده اند.

وی ادامه داد: این تعداد از میان مبلغان و مبلغات سازمان به مناطق مختلف شهری و روستایی اعزام شده اند که 130 نفر از مبلغات و 500 نفر از مبلغان نیز از محل طرح هجرت دفتر تبلیغات اسلامی بودند.

حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه عدم بهره‌مندی از روحانیان در بسیاری از مجالس مذهبی در ماه محرم آفتی بزرگی و زمینه خرافه گرایی را فراهم می کند، تصریح کرد: حضور معنوی و تأثیرگذار روحانیان در مجالس عزاداری ماه محرم برکات بسیاری به همراه دارد.

وی با تأکید بر رسالت حوزه‌های علمیه در تربیت مبلغان توانمند و آگاه به زمان تصریح کرد: هم اکنون در استان با کمبود روحانی مواجه هستیم که ضرورت افزایش ظرفیت و پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه بیش از گذشته احساس می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه روحانیان رسالتی زینبی بر عهده دارند، گفت: رسالتی که حضرت زینب پس از شهادت امام حسین بر عهده داشت، امروز بر دوش روحانیت، چرا که دشمن درصدد انحراف و سانسور واقعه عاشورا است.

وی زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و جلوگیری از ورود بدعت به این واقعه تاریخی را مهم‌ترین رسالت امروز مبلغان دین دانست و گفت روحانیت بایستی با گسترش مطالعات و آگاهی از مواضع دشمنان، نسبت به پاسخگویی شبهات جوانان اهتمام ویژه داشته باشند./935/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.