امام جمعه ایلام:مداحان از بیان اشعار بی محتوا بپرهیزند

چ, 09/16/1390 - 06:46
امام جمعه ایلام:مداحان از بیان اشعار بی محتوا بپرهیزند

  نماینده ولی فقیه در استان ایلام، مداحان اهل بیت (ع) را از بیان اشعار، مطالب سبک و بی محتوا به ویژه در ایام سوگواری امام حسین (ع) برحذر داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی لطفی در گفتگو با خبرنگار  مرکز خبر حوزه، تحریف حماسه عاشورا و خدشه‌دار کردن محتوای عظیم آن را ، یکی از اهداف مهم دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: از آن جا که دشمنان می دانند حماسه عاشورا تاثیر شگرفی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز بیداری‌های اسلامی خاورمیانه داشته است، لذا می کوشند با وارد کردن خرافات و مسایل بی محتوا ، از تاثیرگذاری آن بکاهند.

وی تصریح کرد: مداحان کشور باید این مساله را مدنظر قرار داده و از بیان اشعار، مطالب سبک و بی محتوا که در شان مقام سیدالشهدا(ع) نیست، به طور جدی بپرهیزند و از اشعار پرمحتوایی همچون شعرهای محتشم کاشانی و ... در بیان عظمت این حماسه جاودان تاریخ اسلام و تاثیرات آن در بیداری ملت ها و جریانات ظلم ستیزی عالم ، بهره ببرند.

*توطئه‌های دشمنان را جدی بگیریم

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با تاکید بر این که نقشه ها وتوطئه های دشمن در منحرف کردن عزاداری های حسینی را باید جدی گرفت، ابراز داشت: ما باید در عزاداری امامان معصوم(ع) به ویژه حضرت امام حسین (ع) که بالاترین فضیلت ها درباره آن وارد شده است، به سیره آن بزرگواران مراجعه کرده و معیارها و ضوابطی که ائمه معصومین(ع) مشخص کرده اند را ملاک عمل خویش قرار دهیم.

وی افزود: در عصر حساس کنونی ، وظیفه همه عزاداران و ارادتمندان سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) این است که هوشیارانه مراقب نفوذ بدعت ها و انحرافات در عزاداری ها باشند و در این بین بی شک رسالت روحانیون، مداحان و مسئولان هیئات مذهبی سنگین تر از همه است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.