مجلسی که نه مداح می‌خواهد و نه سخنران

ی, 09/13/1390 - 06:29
مجلسی که نه مداح می‌خواهد و نه سخنران

این روزها حال هوای شهر بوی حسین (ع) را می‌دهد.
این روزها چشممان به یکرنگی عادت کرده است.
 محرم که می‌شود در خیابان های این شهر، همگی با هر گرایش و سلیقه ای سعی دارند بوی حسین(ع) را بدهند.
در همین حال و هوا با خبر می‌شویم که قرار است پیکر یاران حسین در قرن 21 را، در چند استان کشور تشیع  کنند.
عزاداریمان تکمیل می‌شود چرا که هوای این شهر بیش از گذشته به عظر خون پاک شهدا معطر شده  و و دوباره عشق بازی و دلدادگی مادران شهدای گمنام با علی اکبرشان شروع می‌شود.
وقتی چشممان به پیکر قطعه قطعه  شهیدی گمنام می‌افتد که تنها 13 سال سن داشته است، یکباره ذهنمان به سمت میوه دل امام حسن (ع) حضرت قاسم ابن الحسن می‌رود.
هر کسی که اینجا در تشیع جنازه شهدا حضور دارد خیلی زیباتر لمس می‌کند کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا را.
اینجا تشیع جنازه شهدابه محلی برای  تجدید پیمان مردم عزادار حسینی با خون پاک شهدا و ولی امرشان مقام معظم رهبری تبدیل شده است.
اینجا مجلسی است که همگی یقیین دارند که مادر این فرزندان پاک در این تشیع جنازه حضور دارند.
اینجا مجلسی است که نه مداح می خواهد و نه سخنران همه روضه خوان شده‌اند و صحنه عملی عاشورا را می بییند.
اینجا همگی یکصدا این نوا را می خوانند و اشک می ریزند:
کجائیید ای شهیدان خدایی / بلا جویان دشت کربلایی...

اینجا مجلسی است که همگی دست قلبشان را با حسین(ع) ، پیوند زده اند تا نشان دهند که در کربلای امروز نمی‌گذارند مولایمان  تنها بماند.
اینجا مجلسی است که به ما یادآوری می‌کند که این بیداری اسلامی که در جهان در حال رخ دادن است به برکت خون پاک همین شهدا صورت گرفته است. این حرف مولای عزیزمان  سید علی است که در ديدار خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان استان همدان‏ در سال 83 ایراد فرمودند:

«امروز شما وقتى به صحنه‏ى عالم نگاه مى‏كنيد، مى‏بينيد كه پرچم اسلام در اهتزاز است؛ اسلام عزيز است؛ ملتهاى مسلمان براى حكومت اسلامى مجاهدت و تلاش مى‏كنند؛ دلهاى مسلمين پُر از اميد است؛ آينده براى مسلمانان روشن است و ملتها در مقابل قدرتهاى جهنمى عالم، دچار ترس و رعب نمى‏شوند. آن احساس ذلت و زبونى‏ كه ملتهاى ضعيف در طول دهها سال گذشته - بلكه قرنهاى گذشته - دچار آن بودند، امروز از آن احساس ضعف و ذلت خبرى نيست؛ ملتها شجاع و قوى و اهل اقدام و عمل شده‏اند.

اگر كسى باانصاف باشد و بخواهد اين پديده‏ى عظيم عالم را تحليل بكند، به اين نتيجه مى‏رسد كه همه‏ى اين بركات، از بركت خون همين جوانان و فرزندان شماست؛ از بركت همين رزمندگانى است كه در مدت سالهاى بعد از پيروزى انقلاب، در جبهه‏هاى مختلف حضور پيدا كردند؛ جان خود را مورد توجه قرار ندادند؛ هدفهاى الهى را مورد توجه قرار دادند؛ بعضى به شهادت رسيدند، بعضى مجروح و جانباز شدند و در عين جوانى، از عافيت جسمانى محروم شدند؛ بعضى هم به اسارت دشمن درآمدند و سالها سختيهاى زندان و شكنجه‏ى تسلط دشمن عنود را تحمل كردند؛ اينها بودند كه آن عزت و آن عظمت را براى اسلام به ارمغان آوردند.»
مولایمان در جایی دیگر می‌فرمایند:
«ملت ايران تا ابد مديون شهدا و خانواده‏هاى شهدا است. اين را همه‏ى ملت ما بايد بدانند. هرچه ما عزت به دست بياوريم، هرچه پيشرفت به دست بياوريم، مرهون خون شهدا ى عزيز شما، اين جگرگوشه‏هاى شماست. اينها بودند كه به ما، به كشورشان، به ملتشان، به اسلام عزت دادند. اين را همه بايد قدر بدانند»
چشم آقا...جوانان نسل امروز همانطور که طی این چند سال نشان داده‌اند به مولایشان اقتدا می‌کنند و مال و جان آبرویشان را هم  فدای نائب امام زمان(عج) مینمایند. وقتی این جمله رهبرم را مرور میکنم برق امید در چشمانم می‌درخشد چرا که مولا مژده‌ای بسیار زیبا را به ما جوانان هدیه می‌دهد:
« من ترديدى ندارم كه آينده متعلق به اسلام است، آينده در قلمرو اسلام است و شما جوانها ان‌شاءاللَّه به توفيق الهى آن روزى را كه پرچم اسلام در همه‌ى اين مناطق به اهتزاز دربيايد و يك مجموعه‌ى متحد اسلامىِ مقتدر و باعزت تشكيل بشود، خواهيد ديد»(دیدار با مردم گیلان غرب/مهر90)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.