دومین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور در دانشگاه قم برپا می‌شود

ی, 09/13/1390 - 06:21
دومین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور در دانشگاه قم برپا می‌شود


 دومین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور از سوی سازمان انرژی اتمی به مدت پنج روز در دانشگاه قم برپا می‌شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام سیدرضا مؤدب، معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که دانشگاه قم از سازمان انرژی اتمی دعوت کرده است تا دومین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور را 26 تا 30 آذرماه در این دانشگاه برپا کند، تقویت روحیه مقاومت در برابر ظلم و ستم را مهم‌ترین هدف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

وی با بیان این‌که نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور در صدد است تا شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است» را به فرهنگ جامعه تبدیل کند، گفت: این نمایشگاه با توجه به اهمیت بحث مسایل هسته‌ای و با هدف اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه چرخه کامل سوخت هسته‌ای و جذب همکاری علاقه‌مندان و متخصصان حوزه‌های علمی برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه قم در ادامه افزود: اساتید و دانشجویان دانشگاه قم در این نمایشگاه از نزدیک با صنعت و فناوری انرژی هسته‌ای آشنا می‌شوند تا درک بهتری از جایگاه آن داشته باشند و ارتباط بیشتری بین مراکز علمی و تحقیقاتی با مرکز انرژی اتمی کشور برقرار شود.

وی با بیان این‌که جایگاه ارزشمند جمهوری اسلامی ایران که براساس ایمان، اعتقاد، ایثار و شهادت جمعی به ثمر نشسته است، تصریح کرد: همان‌طور که رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع و برای برپایی یک تمدن براساس اسلام و فرهنگ ملی تلاش کردند، جایگاه ارزشمند ایران مدیون تلاش‌های علمی دانشمندان کشور است.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو مسؤول برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور و مسؤول دفتر ارتباط و صنعت دانشگاه قم که نخواست نامش فاش شود با اشاره به اهمیت مسأله انرژی هسته‌ای از منظر سیاسی و علمی یادآور شد: نخستین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور یادواره شهید شهریاری، در دانشگاه شهید بهشتی و دومین نمایشگاه در دانشگاه قم برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در 16 غرفه و در دو بخش «نیروگاه تولید انرژی» شامل ماکت نیروگاه انرژی اتمی بوشهر و نیز «کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای» شامل مصارف مدنی و صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای دایر می‌شود که طی آن پانصد عدد از اقلام نمایشگاهی شامل 225 قلم مربوط به بخش چرخه سوخت و 275 قلم مربوط به کاربردهای جانبی صنعت سوخت به نمایش در خواهد آمد.

گفتنی است، در حاشیه دومین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور که از 26 آذرماه به مدت پنج روز از سوی سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه قم برپا می‌شود، چهار کارگاه تخصصی برگزار خواهد شد و بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. /920/پ202/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.