ضرورت حضور سپاه و روحانیت در صحنه‌های امربه معروف و نهی از منکر

ش, 09/12/1390 - 07:09
ضرورت حضور سپاه و روحانیت در صحنه‌های امربه معروف و نهی از منکر

صفایی‌بوشهری خاطرنشان کرد: نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر تلقی اشتباه داشته باشیم که آن ترمزی برای حرکت نکردن است بلکه باید آن ‌را حرکتی هدایت‌ کننده و شتاب‌ دهنده به سوی رشد و تعالی بدانیم.

امام جمعه بوشهر گفت: حضور سپاه و روحانیت در صحنه های امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در جمع پاسداران سپاه بوشهر اظهار داشت: سپاه و روحانیت به عنوان ارکان و پایه های محکم ولایت فقیه در کنار هم می‌توانند در پیشرفت مسائل فرهنگی، مقاومت و دفاع، اقتصادی، سیاسی و ... موثر واقع شوند.

وی امر به معروف و نهی از منکر و طرح صالحین را از طرح‌های مهم ذکر کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر و طرح صالحین به نحوی مسجد محور بوده و روحانیت، سپاه و نهادهای فرهنگی باید همگام با این دو حرکت مهم گام بردارند.

صفایی‌بوشهری خاطرنشان کرد: نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر تلقی اشتباه داشته باشیم که آن ترمزی برای حرکت نکردن است بلکه باید آن ‌را حرکتی هدایت‌ کننده و شتاب‌ دهنده به سوی رشد و تعالی بدانیم.

وی بیان کرد: سراسر زندگی انسان امر به معروف و نهی از منکر است زیرا اگر نباشد زندگی خصوصی مردم  و فعالیت‌های جامعه انسانی پر از اشتباه می‌شود به همین خاطر از واجباتی است که خداوند متعال آن‌را به عنوان هدیه گران‌بها جهت پیشرفت و هدایت و رشد بشریت آن ‌را به همگان ارزانی داشته است.

امام جمعه بوشهر وجود سپاه را در همه عرصه‌هاضروری ارزیابی نمود و گفت: تا سپاه و بسیج در عرصه‌ های مختلف حضور فعال نداشته باشند کارها و فعالیت‌های اساسی جامعه به خوبی انجام نخواهد شد.

وی افزود: حضور سپاه و روحانیت در صحنه های امر به معروف و نهی از منکر باعث تکثیر امر به معروف و کاهش نهی از منکر ضروری است.

صفایی‌بوشهری در ادامه گفت: کوچک‌سازی حوزه کاری امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در اجرا نمودن آن و نظارت صحیح بر آن کمک شایانی کند.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح صالحین در سطح استان بوشهر کارهای موفقی صورت گرفته و با محور قرار دادن مساجد در این امر می‌تواندبر موفقیت آن بیفزاید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر تسریع در برنامه‌های طرح صالحین سپاه تاکید کرد و گفت: استان بوشهر یکی از پنج استان اول در راه‌اندازی و اجرایی نمودن طرح صالحین می‌باشد ولی هنوز جا دارد که نیروهای فرهنگی در پیشرفت این طرح تلاش و جدیت بیشتری نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تجمع نیروهای ولایتمدار و حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف برای آمریکا از هر حمله نظامی خطرناک‌تر است زیرا آن‌ها برای تجمع چند نفر به نفع خود سرمایه‌های زیادی هزینه می‌کنند.

صفایی‌بوشهری با تاکید بر حمایت هر چه بیشتر از سپاه و بسیج عنوان کرد: بسیج و سپاه لشکر امام علی (ع) هستند و این عنایت خداوند متعال به نظام، انقلاب و مردم ایران نموده به همین خاطر حمایت از سپاه برهمگان واجب است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.