حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

پ, 09/10/1390 - 07:04
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

مثلث جریان یهود، مسیحیت صهیونی و مسلمانان یهودی زده در پی استمرار تجدد در جهان اسلام هستند

 رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه مثلث جریان یهود، مسیحیت صهیونی و مسلمانان یهودی زده، به دنبال ادامه تجدد در جهان اسلام هستند و نتیجه کار آنها به محو اسلام ناب می‌انجامد، خاطرنشان کرد: امروز جریان نفاق در ترکیه مدلی پیچیده است که با نفاق سنتی (وهابیت) در یک مسیر است و هر دو می‌خواهند اسلام اهل بیت(ع) را از سر راه بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی در چهارمین شب از مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه فرهنگ توحید و معنویت در طول تاریخ به وسیله انبیا الهی برپا شده است، گفت: در جبهه مقابل هم فرهنگ دنیا پرستی و استکبار بیکار نبوده و به تبلیغ علیه اسلام برخاسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، تاریخ حق را یک جبهه به هم پیوسته دانست و خاطرنشان کرد:  اولیاء تاریخی محور شکل گیری تاریخ هستند و کارشان اقامه حق است که هم در حوزه ارزش های الهی و هم در حوزه اندیشه و عقلانیت رفتار سازی کرده و یک تقکر را در تاریخ ارائه می‌کنند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: حاصل ولایت اولیای الهی پرورش فردی و تاریخی است و در جبهه مقابل که به وسیله استکبار اراده می‌شود جریانی پیچیده وجود دارد که به دنبال اقامه منکر به صورت فراگیر در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به عنوان یک ولی تاریخی اقامه امر به معروف و نهی از منکر تاریخی کرد، ابراز داشت: برپایی این فریضه الهی در جامعه، توحید، ولایت حقه و شریعت را در عرصه زندگی انسان‌ها احیا می‌کند و ایشان در این راه با مظاهر دنیا پرستی درگیر بودند و تلاش کردند کل جریان منکر را افشا و انسان‌ها را از آن زمان به سلامت عبور دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه، نحوه درگیری امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با دشمنان را مورد بررسی قرار داد و یادآور شد: در آن دوره در اساسی ترین اعتقادات مردم رخنه ایجاد می‌شد و دشمن تلاش می‌کرد اعتقاد به اصل توحید، نبوت و کلام الهی را متزلزل کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی اضافه کرد: جنگ این دو امام همام فرهنگی و نرم بود و برای غلبه اسلام و زوایای مبهم فرهنگ جاری در جامعه تلاش می‌کردند و در صدد بودند تا جبهه‌ای که از درون در پی تغییر افکار جامعه است را با جنگ فرهنگی رسوا کنند.

وی با اشاره به اینکه دعوت به معروف و نهی از منکر در مقیاس تاریخی کار اولیای الهی است، تصریح کرد: شکل اقدام امام حسین(ع) جنگ تمام عیار سیاسی بود که در اوج خود تبدیل به مکارم اخلاق شد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: کفری که امام حسین(ع) با آن مقابله کرد لباس نفاق پوشیده بود و در قالب نبی اکرم(ص) استمرار پیدا کرده بود که می‌خواست جامعه اسلامی را از مسند دنیا پرستی احیا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: کاری که بنی امیه کرد دنیا پرستی و رجعت به بت پرستی مدرن بود که لباس ارزش‌های اسلامی را پوشیده است و امام حسین(ع) در مواجهه با این کفر با شرح صدر و جنگ تمام عیار اخلاقی انها را مجبور به برداشتن پوشش نفاق کرد.

وی در ادامه منکر بزرگی که دنیای اسلام با آن مواجهه است را تجدد و مدرنیته خواند و ابراز کرد: اصول اساسی این جریان همان اصول منکر است که لباس حق پوشیده و خود را حامی حقوق انسان معرفی می‌کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، اضافه کرد: محوری‌ترین اصولی که این جریان دنبال می‌کند مساله عرفی و زمینی کردن زندگی و قطع رابطه انسان با معنویت است که گاهی از آن به افسون‌زدایی تعبیر می‌کنند، آنها دین را افسانه می‌دانند، اگر از خلقت نخستین انسان از منظر دین با آنها سخن بگوییم آنرا افسانه می‌دانند اما تکامل تک سلولی و اینکه انسان از نسل میمون است را علمی می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این مطلب که جریان تجدد به دنبال ایجاد سبک زندگی جدید و خارج از چهارچوب سنت است، عنوان کرد:آنها تنها راه سعادت بشر را توسعه و مدرنیته قلمداد می‌کنند و دین را بزرگترین مانع در برابر اهداف خود می‌دانند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، خاطرنشان کرد: این جریان انسان را محور حق و باطل و قانون گذاری می‌داند که این روش مطابق با سیاست مدرن در غرب است که بر اساس انسان محوری بنا شده و به نفع اقلیت حاکم بر جهان است هرچند در ظاهر به شکل دیگری خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شناخت این منکر و برداشتن پرده نفاق از روی این جریان بزرگترین معروف است، اظهار کرد: این جریان نفاق پیچیده به مبارزه نرم علیه ادیان الهی دست زده و از اساس بنیان ادیان را در معرض خطر قرار داده، امروز باید این منکر را بشناسیم و با آن مبارزه فرهنگی کنیم هرچند این مسیر به جنگ سخت هم کشیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه نگرش اصلاحات به عاشورا را مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: در آن دوره با این نگرش که عاشورا کانون توجه در عالم شود و به نقطه عدالت در عالم تبدیل شود به شدت برخورد می‌شد.

وی همچنین اضافه کرد: اینکه گفته شود تمام اتفاق‌های تاریخی بر محور عاشورا شکل می‌گیرد درست نقطه مقابل جریان منکر تجدد است و این جریان مانند اصلاحات خواستار تغییر نگاه به عاشورا و دین هستند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، دومین منکر دنیای اسلام را ادامه جریان تجدد در نهضت های اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز جنگ اسلام با غرب است و معادلات جهان به نفع اسلام تغییر کرده، گرچه در این دوره دین به رسمیت شناخته شده اما اجازه نمی‌دهند دین در ساختارهای حکومت دخالت کند.

وی با بیان اینکه دوره سکولارهای تمامیت‌گرا به پایان رسیده اما سکولارهای جهان اسلام می‌خواهند انقلاب‌های منطقه را به نفع نظام سرمایه داری مصادره کنند، افزود: امروز ترکیه و عربستان با هم متحد شده‌اند در حالی که هیچ رابطه‌ای بین مدل توسعه ترکیه با وهابیت وجود ندارد اما آنها دست به دست هم داده‌اند تا نهضت‌های منطقه را به نفع غرب تمام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه در کشور خودمان اصلاح‌طلبان مدعی هستند بهترین مدل برای کشورهای اسلامی مدل ترکیه است، ابراز کرد: اصلاحات همان حرف ترکیه و عربستان را می‌زنند که تکرار حرف پرچمداران غرب است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، تصریح کرد: شیوه مبارزه با این منکر، جنگ نرم است اما اگر غفلت کنیم این جریان همه نهضت های منطقه را خواهد گرفت و با الگوسازی در کشورهای منطقه ما را از درون تحت فشار قرار می‌دهند تا مجبور به تغییرات داخلی شویم و چریان اصلاحات در این موازنه رشد خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه مثلث جریان یهود، مسیحیت صهیونی و مسلمانان یهودی زده، به دنبال ادامه تجدد در جهان اسلام هستند و نتیجه کار آنها به محو اسلام ناب می‌انجامد، خاطرنشان کرد: وقتی جریان نفاق به دنیای اسلام نفوذ کند شکل آن با مسیحیت متفاوت خواهد بود، امروز جریان نفاق در ترکیه مدلی پیچیده است که با نفاق سنتی در یک مسیر است و هر دو می‌خواهند اسلام اهل بیت(ع) را از سر راه بردارند./927 /پ201/ع








 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.