تعداد كانون های فرهنگی مساجد كشور به 22 هزار كانون افزایش می یابد

پ, 09/10/1390 - 06:36
تعداد كانون های فرهنگی مساجد كشور به 22 هزار كانون افزایش می یابد

 مدیر كل كانون های مساجد كشور گفت: تعداد كانون های فرهنگی مساجد كشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به 22 هزار كانون افزایش می یابد.
 
حجت الاسلام 'ملا نوری'  در مجتمع فرهنگی ابن سینای همدان افزود: براساس فعالیت ستاد عالی كانون مساجد تا پایان برنامه پنجم توسعه در25 درصد از مساجد كشور كانون فرهنگی تاسیس می شود.

وی با بیان اینكه 80 هزار مسجد و مكان مذهبی در كشور وجود دارد بیان داشت: 22 هزار كانون فرهنگی در این مساجد تاسیس می شود.

وی گفت: در كانون فرهنگی مساجد كشور باید ظرفیت ها و زیرساخت ها را افزایش داد تا به حوزه تخصصی برسانیم.

مدیر كل كانون های مساجد كشورافزود: ظرفیت ها در حوزه فرهنگ عمومی از جمله حجاب و عفاف، مهدویت، قرآن و نماز و سلامت ، در حوزه هنری مشتمل بر كانون تخصصی شعر و ادب، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی و در حوزه خدمات فرهنگی همچون حوزه سمعی بصری، خدمات نمایشگاهی، كانون فرهنگی و ورزش ارتقا می یابد.

وی با بیان اینكه تاكنون 500 كانون تخصصی دركشور ایجاد شده است گفت: تعداد 20 كانون تخصصی در همدان است و این تعداد باید به دو هزار كانون ارتقا یابد.

حجت الاسلام 'ملا نوری' همچنین گفت: چهارهزاركانون فرهنگی در روستاهای كشور فعالیت دارند و 500 كانون روستایی نیز امسال تاسیس می شود.

وی با بیان اینكه ارائه خدمات فرهنگی به روستایان و عشایر كشور بسیار محدود است اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه سعی شده است 60 درصد از كانون های فرهنگی در روستاها و 40 درصد در مراكز شهرستانها تاسیس شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.