راحت‌طلبی با تکنیک‌های مدیریت زمان و مکان کنترل می‌شود

س, 09/08/1390 - 06:34
راحت‌طلبی با تکنیک‌های مدیریت زمان و مکان کنترل می‌شود

حجت الاسلام پناهیان از راحت طلبی به عنوان دشمن صبر و ریشه بسیاری از ناشکیبایی‌ها یاد کرد و گفت: راحت طلبی همچون نهالی است که باید آن را هرس و مدیریت کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از خطبای حوزه علمیه قم،  در جمع عزاداران حسینی در دبیرستان امام صادق(ع) قم، با اشاره به روایاتی به تبیین اهمیت صبر پرداخت.

وی با بیان اینکه بیشترین دستوری که به پیامبر(ص) داده شده، دستور به صبر است، گفت: موارد استفاده از صبر در زندگی ایمانی بسیار بالا است و همه در موقعیت زندگی خود به صبر نیاز دارند و نباید به سادگی از کنار این مهم گذشت.

حجت الاسلام پناهیان از صبر به عنوان یکی از ارکان و پایه های مهم فضائل یاد و با تاکید بر اینکه باید به زوایای مختلف صبر توجه داشت، تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث می شود انسان دچار بی صبری شود به دنبال مقصر گشتن برای مسائل مختلف است.

وی اظهار داشت: علت بیشتر درگیری های اخلاقی و اینکه انسان در امتحانات الهی قبول نمی‌شود این است که صبر را فراموش می‌کند.

این خطیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی صابران را دوست دارد، تصریح کرد: در مقام عمل باید دقت کنیم که به بهانه‌های مختلف دچار بی صبری نشویم.

وی با اشاره به اینکه گاهی صبر هم‌تراز نماز قرار می گیرد، به تبیین معنای آن پرداخت و گفت: صبر در مقابل عجله، شتاب و راحت طلبی انسان است، در بسیاری از زشتی ها پای عجله در میان است.

حجت الاسلام پناهیان راحت طلبی را ریشه بسیاری از بی صبری ها دانست و تاکید کرد: راحت طلبی دشمن صبر است و برای سوزندان ریشه راحت طلبی نیازمند به تحمل مشقت ها و مرارت هایی هستیم.

وی افزود: راحت طلبی همچون نهالی است که باید آن را هرس و مدیریت کرد، نه اینکه ریشه آن را کند و یکی از تکنیک های مهم آن مدیریت زمان و مکان است. /924/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.