حضور 120 روحانی در مناطق صعب‌العبور آذربایجان شرقی

س, 09/08/1390 - 06:30
حضور 120 روحانی در مناطق صعب‌العبور آذربایجان شرقی


  همزمان با آغاز ماه محرم، 120 روحانی و مبلغ دینی به روستاهای دورافتاده و صعب العبور مناطق کلیبر و خداآفرین در آذربایجان شرقی اعزام شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام سیدحسن موسوی، امام جمعه کلیبر امروز در مراسم بدرقه روحانیان مبلغ اعزامی به روستاهای دورافتاده و صعب العبور مناطق کلیبر و خداآفرین اظهار داشت: حضور تبلیغی و معنوی روحانیان در مناطق دورافتاده و محرم همواره با برکات معنوی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری همراه بوده است.

وی با بیان این‌که تبلیغ یک وظیفه شرعی برای روحانیت به عنوان سربازان امام زمان(عج) است، تصریح کرد: مبلغان بایستی با مخاطب شناسی و آشنایی با آداب و رسوم روستائیان، نسبت به تبلیغ و ترویج سنت های اصیل عزاداری اقدام کنند.

حجت الاسلام موسوی خاطر‌نشان کرد: روحانیان امروزه به عنوان الگوی مذهبی در جامعه باید در منابر از کرامات و سیره زندگانی اهل بیت‌(ع) صحبت کنند تا در دین جایی برای خرافات باقی نماند.

وی با اشاره به این‌که ولایت فقیه در جامعه مظهر حکومت الهی و دینی است، گفت: باید در تبلیغ جایگاه والای ولایت در جامعه به مردم شناسانده و ارتباط زندگانی اهل بیت‌(ع) با ولایت فقیه بررسی شود.

همچنین عبدالله اصغرپور، فرماندار کلیبر در سخنانی با تقدیر از پیگیری امام جمعه این شهر در اعزام مبلغان به مناطق محروم و صعب العبور گفت: با توجه به اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان کلیبر و خداآفرین به علت کوهستانی بودن از پوشش تصویری شبکه های تلویزیونی کشور محروم هستند، حضور روحانیان قطعا با برکات معنوی همراه خواهد بود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تبیین حقیقت دین در جامعه گفت: متاسفانه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بیگانه در دورافتاده‌ترین منطقه قابل دسترسی است، که این امر مسؤولیت روحانیت در مقابله با شبهات و القائات را دوچندان حساس و خطیر می کند./935/پ201/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.