حرکت بسیج سازندگی همانند جهاد اول انقلاب است

ش, 09/05/1390 - 15:56
حرکت بسیج سازندگی همانند جهاد اول انقلاب است


رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: حرکت بسیج سازندگی یادآور حرکت‌ها جهادی اول انقلاب است و تداعی‌کننده دوران درخشان دفاع مقدس است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  سردار مجید خراسانی  در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری فیلم و عکس هجرت اظهار داشت: کار بسیج سازندگی کار عمرانی نیست بلکه زمانی که در سال 79 این حرکت آغاز شد با هدف فرهنگی بود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: در طول اردوهای جهادی، شعرهای جهادی، طنزهای زیبا و هزاران قطعه عکس از دل و زبان جهادگران حاضر در متن کار و محرومیت ارائه شد که برای انتقال به بدنه جامعه بسیار مناسب بود و همچنین امسال تا قبل از پایان سال کتاب طنزهای جهادی تقدیم به جامعه فرهنگی کشور می‌شود.
خراسانی با اشاره به پیش‌قدم بودن استان خراسان در برگزاری این جشنواره ادامه داد: طی پیشنهادی که در جشنواره کشوری مبنی بر امکان برگزاری استانی این جشنواره به صورت حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر و بومی‌سازی شده‌تر ارائه شد، استان خراسان رضوی پیشگام در پذیرش و برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی سازندگی استانی شد.
وی با اشاره به اینکه افراد در سخت‌ترین شرایط به جهاد برای محرومان مشغول شدند، افزود: این افراد حتی در سه ماه تابستان در روستاهای دورافتاده بودند.
جواد علما دبیر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری هجرت با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از عمر بسیج سازندگی می‌گذرد، اظهار داشت: از برکات این حرکت در طول این مدت می‌توان به سوق دادن آن به دوران طلایی دفاع مقدس نام برد و همچنین در بعد اجتماعی به خدمت‌رسانی به محرومین اشاره کرد.
وی افزود: البته این حرکت‌ها هنوز جواب‌گوی نیازها نیست و با کمک همه دستگاه‌ها به‌ویژه رسانه‌ها باید این حرکت به لایه‌های مختلف جامعه معرفی شود تا زمینه را برای مشارکت عمومی به‌ویژه در مساجد و محله‌ها فراهم کند.
علما با تاکید بر این که فضای تبلیغاتی در استان برای ارتقای سطح آگاهی مردم باید وسیع‌تر باشد ادامه داد: با اعزام هنرمندان به مناطق می‌توان در این زمانه قدم‌های موثری را برداشت به دلیل آنکه اعزام آنان با قرار گرفتن در مناطق محروم تاثیر بسزایی دارد و البته امسال 45 عکاس و 19 مستند ساز را به اردوهای جهادی اعزام کرده‌ایم.
وی با اشاره به حضور خواهران در طرح اردوهای جهادی کرد و افزود: با توجه به این مسئله 3 گروه از خواهران مستندساز نیز به مناطق طرح اعزام شدند تا حضور خواهران را پوشش دهند.
علما با اشاره به چشم‌انداز آینده تصریح کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره، راه‌اندازی سایت اختصاصی، تکثیر آثار منتخب جشنواره و حمایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از هنرمندان از جمله اقدامات در دست است.
دبیر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری هجرت با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره کرد و افزود: تعداد 5‌هزار 524 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 89 فیلم، 5 هزار عکس و 19 نماهنگ هستند که از میان 27 فیلم، 36 عکس و 9 نماهنگ برای مسابقه برگزیده شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.