فرمانده سپاه استان اردبيل:انقلاب اسلامي در مبارزه با نفاق 17 هزار شهيد تقديم كرده است

ج, 09/04/1390 - 13:02
فرمانده سپاه استان اردبيل:انقلاب اسلامي در مبارزه با نفاق 17 هزار شهيد تقديم كرده است

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، جليل بابازاده در جلسه شوراي اداري استان اردبيل اظهار كرد: مجموعه بسيج تماميت آن كار مردمي و فرابخشي است كه با همراهي امت حزب اللهي اهداف آن قابل تحقق است.
وي بسيج را ميراث گرانبهاي امام اعلام كرد و افزود: شعار امسال هفته بسيج ولايت پذيري و بيداري اسلامي است و ما در انجام ماموريت خود در اين دو حوزه شايستگي ها و توانمندي هاي خود را نشان داده ايم .
اين مسئول با گراميداشت  هفته بسيج با عنوان ايثار و شهادت ياد و خاطره شهدا را گراميداشت و عنوان كرد: در سال 58 حضرت امام خميني با يك فرمان تاريخي بسيج را به عنوان ميراث گرانبها بنا نهاد و بر شكل گيري ارتش 20 ميليوني با صراحت كامل و تاكيد فراوان اصرار كرد.
فرمانده سپاه استان اردبيل گفت: از آن روز انديشه شكل گيري ارتش 20 ميليوني با همت و اراده تمام مسئولان و دست اندركاران آرام آرام شكل واقعي به خود گرفت به طوري كه امروز بسيج مستضعفان به پايگاه و تكيه گاه بي بديل امت هاي اسلامي تبديل شده است.
بابازاده ماموريت اصلي بسيج را تداوم راه و تفكر امام، انديشه والاي شهدا و صيانت از ميراث گرانبهاي انقلاب اسلامي برشمرد و اظهار كرد: بسيجيان ما امروز با مجهز شدن به سه عنصر اخلاص، ايمان و شهادت در مسير ولايت حركت مي كنند و تمام داشته هاي خود را نيز مديون امام و شهدا هستند.
وي به سادگي و در عين حال صلابت بسيجيان و مجاهدت در سنگر ارزشهاي اسلام اشاره و بيان كرد: به بركت خون شهدا معماري انقلاب با اصالت و حقيقت شكل گرفته و در جايگاه رفيع خود حريم دار هر گونه هجمه و توطئه دشمنان است.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبيل دامنه ماموريت بسيج را بسيار زياد و اقدامات آ ن را كارسازي در رفع تهديدها و توطئه هاي نظام استكباري اعلام كرد و ادامه داد: به بركت همين مجاهدت ها ملت ما در برابر دشمنان هرگز كم نياورده و اجازه تعدي و جسارت را به دشمن نداده است.
بابازاده ضرورت پاسداشت ارزش هاي رزمندگان اسلام در آزاد سازي سوسنگرد همچون خرمشهر را بيان داشت و تصريح كرد: اين شهر بعد از 41 روز دفاع جانانه شهدايي همچون تجلايي از دست دشمن آزاد شد به طوري كه رزمندگان در اين مقاومت جانانه هم قسم شدند كه تا خون در بدن دارند از خاك پاك ميهن اسلامي دفاع كنند.
وي گفت: انتظار مي رود روز آزاد سازي سوسنگرد نيز همچون روز آزادسازي خرمشهر به عنوان يوم افتخارآميز گرامي داشته شده و جشن گرفته شود.

* حلقه هاي صالحين در يك هزار پايگاه راه اندازي شد
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود جديدترين رويكرد بسيج را در كنار حفظ آمادگي رزمي پرداختن به مسائل تربيتي و معرفتي ياد كرد و گفت: ما توانستيم در يك هزار پايگاه بسيج در استان حلقه هاي صالحين را به تعداد دو تا سه مورد در هر پايگاه راه اندازي كنيم تا بسيجيان با حضور در برنامه هاي آموزشي معرفتي و تربيتي بتوانند رسالت خود را انجام دهند.
بابازاده با برشمردن بركات شكل گيري حلقه هاي معرفتي و تربيتي صالحين گفت: فعاليت آنها در بسياري از محلات به برپايي نمازهاي جماعت صبح، شهر و شام و قرائت هاي دسته جمعي قرآن منجر شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت سازندگي بسيج و قراردادهاي منعقد شده با مديران اجرايي پرداخت و خاطرنشان كرد: از 500 ميليون تومان اعتبار تخصيصي از قرارگاه خاتم اجراي برخي پروژه ها در روستاها نظير مسجد، مدرسه، خانه عالم، ساخت خانه براي محرومان و مهم تر از همه ساخت پل در روستاي كوزه تپراقي انجام شده كه اين پروژه با 90 درصد پيشرفت كار با 200 ميليون اختصاص اعتبار در حال انجام است.
اين رزمنده دوران دفاع مقدس در تشريح فعاليت هاي فرهنگي بسيج به ويژه اعزام كاروان راهيان نور اظهار كرد: تبليغات اسلامي با تامين روحانيون و همچنين سپاه با تامين راويان جنگ و دوران دفاع مقدس تلاش كرده است تا در اصل راهيان نور موفق عمل كند به طوري كه قرار است يك ميليون فرهنگي و دانش آموز تا پايان امسال در كشور به مناطق عملياتي جنوب اعزام شوند.
بابازاده با اعلام اينكه 900 هزار نفر از اين افراد دانش آموز و 100 هزار نفر فرهنگي هستند، بيان كرد: سهم استان اردبيل از اين تعداد 21 هزار نفر است كه قرار است در دو بخش برادران و خواهران اعزام شوند.
وي گفت: اعزام كاروان برادران به تعداد 11 هزار دانش آموز سال دوم متوسطه به مناطق عملياتي از 15 مهر ماه آغاز شده و بعد از برگزاري امتحانات مدارس در نيمه اول سال تحصيلي دختران دانش آموز نيز به تعداد 10 هزار نفر راهي مناطق عملياتي جنوب مي شوند.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبيل به اجباري بودن اين اعزام براي سال دوم متوسطه اشاره و اضافه كرد: اميدواريم در كنار اين اعزام ها بحث كاروان راهيان نور را در ايام تعطيلات نوروزي را نيز شاهد باشيم.
بابازاده از شكل گيري 72 گروهان بسيجي اصناف و اقشار مختلف مردم در قالب گردان هاي امام حسين(ع) و شركت در رژه نيروهاي مسلح خبر داد و گفت: سپاه استان با برپايي نمايشگاه هفته دفاع مقدس زمينه حضور 40 هزار نفر از اهالي استان را براي بازديد از اين نمايشگاه فراهم كرده است.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس تصريح كرد: در هفته بسيج دانش آموزي 75 يادواره شهدا با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و شاهد برگزاري يك يادواره سراسري براي شهيد مرحمت بالازاده در حد شايسته و مطلوب كشوري بوديم به طوري كه برگزاري اين يادواره از طريق رسانه هاي مختلف نيز بازتاب مناسب داشته است.
بابازاده به اثرگذاري برگزاري چنين برنامه هاي فرهنگي و معنوي ياد و اضافه كرد: مرحمت بالازاده براي استان اردبيل مرحمتي بزرگ است كه به تمام شهدا و انسان هاي برجسته اين ديار شوكتي مضاعف و حقيقتي واقعي بخشيده است.
وي در ادامه سخنان خود به تلاش هاي انجام شده سپاه و بسيج در حوزه امر به معروف و نهي از منكر اشاره و بيان كرد: 95 درصد كار ما در اين حوزه ايجابي و 5 درصد كار سلبي است به طوري كه ما به جاي مبارزه با اراذل و اوباش با حركت هاي اغنايي و دوستانه سعي كرديم آنها را آگاه به مسائل مختلف كنيم تا با دست كشيدن از برخي اقدامات نامناسب جذب مساجد و مراكز فرهنگي شوند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل حمايت از مخترعان و مبتكران بسيجي را شايسته توصيف كرد و گفت: ما از تمام اقشار جامعه بسيجي دلسوز و فعال داريم و در سنگرهاي مختلف آماده ارائه خدمات هستيم.
بابازاده در مورد ماموريت يگان سپاه استان در شمال غرب كشور براي مبارزه با گروهك پژاك نيز اظهار كرد: يگان ماموريت يافته ما بعد از پيروزي در عرصه جنگ رودررو با گروهك پژاك در مرزهاي غربي جزو دو يگان نمونه كشور معرفي شد به طوري كه از يگان سپاه استان به عنوان يگان نمونه و يگان استان قم نيز به عنوان يگان در جايگاه دوم تجليل شد.
وي افزايش توان رزمي يگان هاي تشكيل شده را در قالب بسيج خاطرنشان كرد و افزود: اين يگان ها در مواقع بحراني به لشكر عملياتي تبديل شده و قادر هستند 100 درصد برنامه هاي محول شده را انجام دهند.
رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس در تشريح مهم ترين برنامه هاي هفته بسيج با بيان اينكه در اين ايام به مناسبت سي و دومين سالگرد تشكيل اين نهاد انقلابي 550 برنامه برگزار شده يا در حال برگزار ي است، گفت: شاخص ترين اين برنامه مربوط به تجمع بسيجيان اردبيل در روز شنبه است كه توانمندي ها و صلابت خود را به نمايش مي گذارند.
بابازاده با يادآوري اينكه در روز يكشنبه هفته آينده نيز همايش بزرگ بسيجيان در محضر مقام معظم رهبري برگزار مي شود به آمادگي سپاه استان در برگزاري برنامه هاي عزاداري ماه محرم در حسينيه ثار الله اردبيل اشاره كرد.
وي در پايان سخنان خود تصريح كرد: بسيجيان از همان روزهاي نخست ولايت مداري و فدايي بودن اين راه پرافتخار را مورد نظر خود قرار داده و به دور از نگرش هاي منفعتي شخصي هميشه در اعتلاي نظام اسلامي كوشيده است و همچنان نيز معتقديم لحظه اي امام خود را تنها نگذاشته و حتي جان ناقابل خود را فدايي ولي امر مي دانيم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.