مشروح سخنان فرمانده کل سپاه در دانشگاه شریف:

ج, 09/04/1390 - 12:53
مشروح سخنان فرمانده کل سپاه در دانشگاه شریف:

سربازان جنگ نرم تحول در علوم‌انسانی را کلید بزنند
سرلشکر جعفری گفت: در بحث تحول در علوم‌انسانی باید دانشجویان آغازگر راه باشند و سربازان جنگ نرم باید حرکت تحول در علوم‌انسانی را کلید بزنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، سرلشکر پاسدار محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش "پیام ماندگار" که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی روز چهارشنبه در سالن جابر‌بن‌حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد خودکفایی سپاه پاسداران و با تشکر از دانشجویانی که از سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه حمایت کردند، گفت: انصافاً شهادت شهید تهرانی‌مقدم دردناک بود.

وی افزود: شهید تهرانی‌مقدم فردی منحصر به فرد بود آن هم به دلیل تجربیات گرانب‌هایی که در دوران دفاع‌مقدس داشت.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: شهید تهرانی‌مقدم در یک موضوع خاص دفاعی تبحر داشت و چند سالی بود که به شدت در راستای این موضوع دفاعی فعالیت می‌کرد و شبانه‌روزی گام‌های بزرگی در این راستا برداشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: به اطلاع می‌رسانم که حدود ۱۰ روز پیش جلسه‌ای با سردار شهید تهرانی‌مقدم داشتم و وی آخرین فناوری و تکنولوژی را که به نتیجه رسانده بود با خوشحالی اعلام کرد و این‌گونه مطرح کرد که تمامی فعالیت‌های این فناوری انجام شده و آماده تست‌ نهایی است.

وی در ادامه گفت: کاری که شهید تهرانی‌مقدم انجام می‌داد دارای فناوری‌های مختلفی بود و پروژه‌هایش نیاز به اقدامات متعددی داشت.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: شهید تهرانی‌مقدم در صنایع مختلف به فناوری‌های روز دنیا رسیده بود که به دلیل شرایط امنیتی و حفاظتی نمی‌توان آنها را بیان کرد و انشاءالله این فعالیت‌ها در جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت و نتیجه آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: به استحضار می‌رسانم که حادثه اخیر بر اثر مسائل طبیعی بود و دشمن در آن دستی نداشت که البته رژیم صهیونیستی به دنبال فرصت‌طلبی بود تا این حادثه را به نفع خود رقم بزند.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: تنها در یک بخش برخی نیروهای سپاه پاسداران به شهادت رسیده‌اند و بحمد‌الله نیروهای طراح و علمی که فناوری‌های مختلف را مدنظر دارند حضور داشته و با سازمان‌دهی جدید فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: مسئولیت جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عهده یکی از برادران بسیار خوش‌فکر و بسیجی اعطا شده که در آینده نزدیک ثمره فعالیت‌های این بخش را شاهد خواهیم بود.

سرلشکر جعفری در توصیه‌ای به دانشجویان بسیجی گفت: توصیه من به شما دانشجویان این است که زندگی شهید تهرانی‌مقدم را بررسی کنید تا مشخص شود که این شهید بزرگوار چه ویژگی‌های داشته است.

وی با اشاره به اینکه مسئله روز ما، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره در بیانات‌شان فرموده‌اند که بیداری در منطقه و خاورمیانه به دنبال حرکت‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران درباره روند انقلاب اسلامی در منطقه و جهان گفت: انقلاب اسلامی ایران در مقاطع مختلف دسته‌بندی‌هایی می‌تواند داشته باشد و در طول 32 سال گذشت از انقلاب اسلامی 3 مقطع را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: دهه اول انقلاب اسلامی، پیشرفت و تثبیت انقلاب و آماده شدن برای زیرساخت‌های حرکت‌های عظیم انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی ایران بوده است. با وجود همه دشمنی‌های استکبارجهانی علیه ایران اسلامی و سعی در متوقف کردن این انقلاب، همواره در راستای نظام اسلامی ایران پیش رفتیم.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: حذف ملی‌گراها در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و روشن شدن ماهیت آنها، تسخیر لانه جاسوسی سابق آمریکا با عنوان انقلاب دوم، اخراج منافقین از کشور و شکست لیبرالیسم و نگاه آنها که در رأس‌شان بنی‌صدر بود و در نهایت جنگ 8 ساله از جمله اقداماتی بود که می‌توانست یک انقلاب را از میان ببرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: البته ترور مقامات کشورمان در دهه اول انقلاب اسلامی از جمله اقداماتی بود که استکبارجهانی نتوانست راه به جایی ببرد.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: در دهه اول انقلاب اسلامی در مسیر انقلاب رشد خوب و حرکت رو به جلو داشتیم و بنا به فرمایش امام خمینی(ره) در طی جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردیم.

وی با طرح این سؤال که چرا در سال‌های 68 تا 70 نهضت بیداری اسلامی که اکنون رخ داده، شکل نگرفت؟ گفت: در دهه اول، انقلاب اسلامی صادر شد اما باوری در ذهن ملت‌های مسلمان ایجاد نکرد. ملت‌های منطقه حرکت‌هایی در میان ملت ایران دیدند اما اطمینان نداشتند که ایران اسلامی با شعارهای آرمانی می‌تواند به مقابله با آمریکا و غرب بپردازد.

سرلشکر جعفری افزود: دهه اول انقلاب اسلامی علیرغم صدور انقلاب مشکلاتی داشت که یکی از آنها این بود که نمی‌توانستیم دستاورد صدور انقلاب اسلامی را در منطقه مشاهده کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دهه دوم انقلاب اسلامی از سال 68 آغاز شد و حدود 15 تا 16 سال طول کشید که در این مقطع انقلاب اسلامی یا متوقف بود و یا حرکتی به کندی و حتی رو به پایین داشت.

وی افزود: متأسفانه در چنین مقطعی یعنی در 50 درصد دوران انقلاب اسلامی علیرغم هشدارهای مقام معظم رهبری، نظام اسلامی حرکتی ایستایی داشت.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: در دهه دوم انقلاب، اقدام سوء منفی و بزرگی صورت گرفت که آن بی‌توجهی و غفلت بسیار گسترده نسبت به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی به بهانه سازندگی و پیشرفت کشور و آن هم با الگوی غربی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: با این نگاه انحرافی، انقلاب اسلامی در دهه دوم دچار مشکل شد و در دوران سیاه اصلاحات و دوم خرداد مشاهده کردیم که چه مشکلاتی پیش آمد و حتی علناً و رسماً توقف انقلاب اسلامی را اعلام کردند و تنها کسی که مقابل این حرکت ایستاد، مقام معظم رهبری بود و از سال 78 چفیه به گردن انداختند و این حرکت به معنای مبارزه با مخالفان داخلی در انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: ترویج سکولاریزم و تلاش برای خارج کردن اسلام از حکومت و کم‌رنگ کردن قدرت ولایت‌فقیه از دیگر اقدامات منفی در دهه دوم انقلاب اسلامی ایران بود.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: ملت‌های مسلمان منطقه و ملت‌های تحت ستم جهان حق داشتند نسبت به حرکت‌های انقلاب اسلامی در دهه دوم انقلاب اسلامی تردید کنند و این تردید حدود 16 سال طول کشید و باید از مردم مصر انتظار داشت که در آن دوران دست به حرکت‌های انقلابی نزنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: نتیجه‌ای که ملت‌های مسلمان و تحت ستم در دهه دوم انقلاب اسلامی گرفتند ناامیدی بود. در اواخر دهه دوم انقلاب، فشارهای زیادی وارد شد و بحث هسته‌ای و عقب نشینی از این فناوری صلح‌آمیز در دوران اصلاحات رقم خورد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: دهه سوم انقلاب اسلامی از سال‌ 82 به بعد و از آغاز به کار مجلس هفتم شروع شد و ملت ایران متوجه انحراف انقلاب اسلامی شد چون اقدامات دوران اصلاحات را دیده بودند و احساس خطر می‌کردند.

وی افزود: بازگشت انقلاب اسلامی به مسیر اصلی خود از سال‌های 82 تا 83 آغاز شد و حرکت بسیار تندی داشت. برخی از مؤلفه‌های مؤثر در این دهه احیای مجدد اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط مسئولان و مردم بود.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: در دهه سوم انقلاب، مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی در مقابل این تغییر مسیر در داخل کشور رخ داد و حتی به سطح رسانه‌ها کشیده شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: انعکاس شفاف و صریح مواضع انقلاب اسلامی به توسعه شتابان انقلاب و اثرگذاری در میان ملت‌های منطقه کمک بسیاری کرد البته شدت یافتن تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران عامل دیگری بود که در این دوران مبنای بیداری اسلامی را شکل دهد.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: در آن دوران تهدیدات نظامی مستقیم توسط آمریکا در اطراف ایران در اوج خود بود و حادثه 11 سپتامبر سناریویی بود تا با گسترش انقلاب اسلامی مقابله شود و حضور آمریکا در عراق و افغانستان تنها بهانه‌ای بود که نظام اسلامی ایران به انفعال کشیده شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: کارشناسان سپاه و جنگ‌دیده در آن دوران احتمال حمله نظامی آمریکا را می‌دادند و حتی بحث‌های جدی میان مسئولان در می‌گرفت. در آن مدت تحریم‌ها، تهدیدات نظامی، امنیتی و اقتصادی در اوج خود بود.

وی افزود: شکست آمریکا در عراق حاصل درگیری سخت و نرمی بود که میان ایران و آمریکا در گرفت و در پایان این جنگ سخت و نرم، آمریکا مجبور شد از سردارانی چون قاسم سلیمانی ضربه بخورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آمریکا می‌دانست که در عراق تنها نیروی قدس سپاه درگیر است و سعی داشت نوری المالکی را حذف کند البته این اقدامات و موفقیت‌های بزرگ ایران بود که به ثمر نشست.

سرلشکر جعفری به درگیری‌های داخلی میان دو تفکر و دیدگاه اشاره کرد و گفت: گروهی موافق توقف انقلاب اسلامی و گروه دیگر موافق حرکت‌های پیش برنده انقلاب اسلامی در منطقه بودند.

وی افزود: در دوران اصلاحات درگیری‌های داخلی، یک طرفه بود چون آنان در اکثریت بودند اما در طول 5 تا 6 سال اخیر قدرت در دست اصول‌گرایان است البته اصلاح طلبان با توجه به ریشه‌ای که داشتند مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی در برابر انقلاب اسلامی انجام دادند و فتنه 88 اوج تقابل میان این دو دیدگاه بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: دشمنان به فتنه 88 امید بسته بودند و حتی دولتی در سایه را در خارج از کشور ایجاد کرده بودند. فتنه 88 تنها این نبود که به بهانه تقلب در انتخابات اعتراضاتی صورت گیرد بلکه قرار بود این فتنه ادامه داشته باشد و می‌خواستند درگیری‌های 30 ساله ایجاد کنند.

وی با اشاره به پایان فتنه 88 و حماسه 9 دی گفت: مردم ایران از آزمایش سخت الهی که فتنه سال 88 بود پیروز و سربلند خارج شدند و شعار اصلی مردم در حماسه 9 دی حمایت از ولایت‌فقیه بود.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: در فتنه سال 88 دل‌های مسلمانان و شیعیان جهان لرزید و نگران سرنوشت انقلاب اسلامی بودند. سید حسن نصرالله نقل می‌کرد که مسئولان شیعی با وی تماس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند که نگران هستند چون حاصل 1400 سال مبارزه شیعه اکنون جمهوری اسلامی ایران است که در خطر افتاده‌ است.

وی افزود: حماسه 9 دی خط بطلانی بر مخالفان و کسانی بود که مدعی بودند باید انقلاب اسلامی متوقف شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: تنها حدود یک سال پس از فتنه سال 88 بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت و در طول این یک سال ملت‌های مسلمان منطقه تنها می‌خواستند ضریب امنیت را نسبت به انقلاب اسلامی بالا ببرند.

سرلشکر جعفری در ادامه گفت: 3 مقطع انقلاب اسلامی اثرات فراوانی داشت اما از ابتدای سال 90 وارد دهه چهارم انقلاب اسلامی شدیم که دهه گسترش نهضت بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران در جهان است.

وی افزود: متأسفانه در سال 90 شاهد آفت بزرگی هستیم که در آن غرور از موفقیت‌های بی‌نظیر انقلاب اسلامی است. افرادی غرور کردند که نقش عظیمی در انقلاب اسلامی داشتند و برخی از آنها در فتنه 88 و برخی دیگر در سال 90 سقوط کردند.
 
سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: حوادثی که در ابتدای سال 90 رخ داد موجب شده بود تا بسیاری از افراد ناامید شوند اما باید توجه داشت که مردم و مسئولان کشور باید در مسیر بلند انقلاب اسلامی آب‌دیده شوند.

وی افزود: هر کدام از این حواث تلخ انقلاب، ریزش‌هایی دارد اما رویش‌های آن بیشتر است که مقام معظم رهبری نیز همواره به این امر تأکید دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هنوز از آفت غرور عبور نکرده‌ایم اظهار داشت: در خارج از کشور پیامدهای انقلاب اسلامی اثر خود را گذاشته و ملت ایران نشان داده که می‌تواند مقابل آمریکا ایستادگی کند و دشمن را شکست دهد که اکنون شاهد نهضت بیداری اسلامی در منطقه و حتی در اروپا و آمریکا هستیم.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: مردم اروپا و آمریکا از نظام سرمایه‌داری خسته شدند و مردم جهان به ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری پی برده‌اند. لازم بود ملتی 30 سال مقابل آمریکا بایستد و شعار علیه دولت‌مردان آمریکا دهد تا خود مردم آمریکا آگاه شوند و دست به اعتراض بزنند.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه نقش بسیار تعیین کننده‌ای در انقلاب اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران راه خود را پیدا کرده و از امتحان‌های سخت عبور کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: کشورهای منطقه الگوپذیر از جامعه اسلامی ایران هستند پس باید دولت و ملت ایران الگوی اسلامی برای مردم جهان باشند.

سرلشکر جعفری با اشاره به فعالیت‌های شهید حسن تهرانی‌مقدم گفت: شهید تهرانی‌مقدم فردی معمولی اما یک دانشمند شیمی بود که بدون اینکه مدارج علمی شیمی را طی کند فعالیت‌های بزرگی انجام داد که حتی امروز دانشمندان بزرگ شیمی در کشور نتوانسته‌اند به این فعالیت‌ها بپردازند و این امر نشان از نگاه انقلابی و اسلامی شهید تهرانی‌مقدم دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه حفظ، توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی در داخل کشور از اهداف مهمی است که باید بسیج دانشجویی به آن بپردازد، گفت: هنوز در مرحله سوم انقلاب اسلامی یعنی اسلامی کردن دولت و مجموعه نظام هستیم که مرحله بسیار سختی است و مرحله چهارم، اسلامی شدن جامعه است تا ملت‌های دیگر از ایران اسلامی الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه انقلاب در حال پیشرفت را باید حفظ کنیم و آینده این پیشرفت بر عهده جوانان کشور است، خاطرنشان کرد: چرا دانشجوی بسیجی کشور نباید این دغدغه را داشته باشد که هر سریع‌تر به اسلامی شدن دولت و مجموعه نظام کمک کند؟

سرلشکر جعفری با بیان اینکه نباید بگذاریم روحیه آرمان‌گرایی در میان جوانان نزول پیدا کند، تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور وضعیت علوم انسانی است. بنده در سال 55 وارد دانشگاه شدم و در سال 58 درب دانشگاه تهران بسته شد چون به اسم علوم‌انسانی مطالب غربی به خرد دانشجویان داده می‌شد.

وی با بیا اینکه ماهیت انقلاب اسلامی تحول و دگرگونی اساسی در هر موضوع است که باید از بالا به پایین باشد، خاطرنشان کرد: در بحث تحول در علوم‌انسانی باید دانشجویان آغازگر راه باشند و سربازان جنگ نرم باید حرکت تحول در علوم‌انسانی را کلید بزنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.