تاکید آیت الله خاتمی به مبلغان

چ, 09/02/1390 - 07:16
تاکید آیت الله خاتمی به مبلغان

  آبروی روحانیت را خرج کاندیداها نکنید
  یکی از مهمترین مسائل کشور انتخابات است، مبلغان باید تنور انتخابات را گرم کنند، اما مواظب باشندآبروی روحانیت را خرج یک کاندیدا هرچند مومن و حزب اللهی نکنند.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله سید احمد خاتمی، امروز در مراسم اختتامیه همایش علمی، کاربردی و تخصصی روحانیون مستقر سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، گفت: روح و هدف حوزه های علمیه، تبلیغ در عرصه دین است.

وی افزود: عظیم ترین و اساسی ترین خدمتی که قابل تصور است، تبلیغ دین می باشد و هیچ چیز در دنیا با تبلیغ برابری نمی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: یکی از مهمترین لغزش گاه های تبلیغی، دوران انتخابات است، در این برهه باید آب به آسیا نظام ریخت و تنور انتخابات را گرم کرد و نباید آبروی روحانیت را خرج یک کاندیدا هرچند مومن و حزب اللهی نمود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: مبلغ باید مناعت طبع داشته باشد و آن را به عنوان گوهری ارزشمند حفظ کند، به ویژه در ایام انتخابات مراقب تهمت‌ها باشند.

*مبلغ واقعی پیرو ولایت فقیه است

وی خاطرنشان کرد: مبلغ واقعی باید خود را در جایگاه دفاع از نظام بداند و پیرو ولایت فقیه باشد؛ زیرا در گذشته برای روحانیت ارزشی قائل نبودند، اما امروز امکانات نظام در خدمت روحانیت است و انقلاب اسلامی دین را زنده کرده؛ بنابراین باید مدافع این نظام و انقلاب بود.

عضو خبرگان رهبری با توصیه به مبلغین حوزه،‌ تأکید کرد: هرگز در تبلیغ از خود غافل نشوید و در عرصه های مختلف علمی و معنوی تلاش جدی داشته باشید.

وی یادآور شد: مبلغ باید آموزه هایی که برای مردم بیان می کند خود نیز باور داشته باشد و باور این آموزه ها در رفتار و کردار یک مبلغ نمایان می شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مبلغ نباید از رشد علمی باز بماند، بلکه می‌بایست باید ارتباط درسی خود را تا آخر حفظ کند و در این زمینه مرور برخی کتاب ها و پیگری دروس خارج از رسانه های مختلف مانند رادیو معارف بسیار راهگشا است.

*بی مطالعه منبر نروید

آیت الله خاتمی، خطاب به مبلغین حوزه گفت: بی مطالعه هرگز منبر نروید و بدون آمادگی به سخنرانی نپردازید، امروز مردم شهر و روستا آخوند بی سواد و بی مطالعه را از سایرین تشخیص می دهند، تبلیغ را فرصتی مناسب بدانید و سخنرانی های خود را یادداشت کنید تا روزی کتاب های ارزشمندی به جامعه عرضه شود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: هرگز از خانواده خود غافل نشوید و سلوک آنها باید عین سلوک طلبه باشد انگیزه را برای آنان تشریح کنید و آنها را در تبلیغ سهیم کنید.

وی افزود: خانواده های مبلغین بدانند که نیمی از ثواب تبلیغی همسرانشان به معنای واقعی به خانواده تعلق دارد، البته رشد سیاسی و اجتماعی خانواده های مبلغین بسیار مهم است تا دشمن از آنها سوء استفاده ابزاری نکند، بنابراین باید مسائل کلان سیاسی و توطئه ها را به آنها شناساند و آنها را آگاه کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که سلوک اجتماعی و رفتاری مبلغ باید هماهنگ با منطقه تبلیغی باشد، گفت: 90 درصد تبلیغ سلوک مردمی و ده درصد آن منبر و خطابه است؛ بنابراین روحانی که محبوب قلوب مردم باشد، موفق خواهد بود،

آیت الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغ هوشیار هرگز نباید در نزاع ها و دعواهای شخصی و طایفه ای وارد شود، بلکه باید قلوب مردم را به یکدیگر نزدیک کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.