آموزش 300 هزار معلم براي گسترش حجاب و عفاف در ميان دانش‌آموزان

س, 09/01/1390 - 07:56
آموزش 300 هزار معلم براي گسترش حجاب و عفاف در ميان دانش‌آموزان

رئيس بسيج جامعه زنان گفت: طي همكاري مشترك با آموزش و پرورش 300 هزار معلم زن را تحت آموزش‌هاي لازم قرار مي‌دهيم تا پس از كسب آموزش‌هاي لازم نيازهاي دانش آموزان را در حوزه حجاب و عفاف پاسخگو باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از پایگاه خبری زنان نیوز ، مينو اصلاني در‌خصوص فعاليت‌هاي بسيج جامعه زنان اظهار داشت: بسيج جامعه زنان به مناسبت هفته بسيج برنامه‌هاي متنوعي را در سراسر كشور برگزار مي‌كند.

وي افزود: تكميل دوره‌هاي تربيت مربي حجاب و عفاف و آموزش 3 هزار نفر در سطح كشور، افتتاح پايگاه‌هاي جديد مقاومت خواهران در برخي استان‌ها و برپايي تجمعات 50 هزار نفري در استان‌هاي خراسان رضوي، آذربايجان غربي و تهران، برگزاري همايش بزرگ بسيجيان در روز 5 آذر با حضور 1400 نفر از خواهران بسيجي در شهر تهران و رونمايي از 4 جلد كتاب در حوزه تعليم و تربيت از مهمترين اقدامت بسيج جامعه زنان در طول هفته بسيج است.

رئيس بسيج جامعه زنان با بيان اينكه 5 ميليون و 250 هزار نفر از زنان كشور در قالب نيروهاي عادي و فعال به عضويت بسيج درآمده‌اند، گفت:بسيج جامعه زنان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، علمي، خدمت رساني و هنري به فعاليت مي‌‌پردازد.

اصلاني ادامه داد: بسيج جامعه زنان براي تمام مخاطبان خود در زمينه مباحث اخلاقي، اعتقادي‌،‌قرآن و آشنايي با مسائل روز دوره‌هاي آموزشي را برگزار مي‌كند همچنين براي افزايش توانمندي زنان متخصص از جمله زنان كارمند، پزشك و مهندس دوره‌هاي كارآمد سازي را ايجاد كرده‌ايم.

وي تصريح كرد: فعاليت‌هاي اجتماعي بسيج جامعه زنان در قالب برپايي مراسم‌هاي مختلف به مناسبت ولادت‌ و شهات ائمه خلاصه مي‌شود و از اين طريق تلاش مي‌كنيم تا با فضا سازي مناسب در جامعه مردم را با شعائر ديني آشنا كنيم.

رئيس بسيج جامعه زنان با اشاره به اينكه زنان بسيجي در قالب گروه‌هاي بسيج سازندگي به منظور خدمت رساني به مناطق محروم اعزام مي‌شوند،‌گفت: به عنوان مثال زنان پزشك براي ارائه خدمات بهداشتي به مناطق محروم اعزام و مشغول خدمت رساني مي‌شوند.

اصلاني در‌خصوص فعاليت‌هاي فرهنگي بسيج جامعه زنان اظهار داشت: در حوزه فرهنگي تا كنون 4 هزار هيئت قرآني در سطح كشور ساماندهي شده‌اند به گونه‌اي كه در بحث تربيت حافظان قرآن كريم از ميان خواهران، فعاليت‌هاي زيادي انجام مي‌شود همچنين بسيج جامعه زنان با تربيت صدها وبلاگ نويس،‌مباحث ارزشي و اعتقادي را در فضاي مجازي گسترش مي‌دهد.

رئيس بسيج جامعه زنان با تأكيد بر اهميت آسيب شناسي مشكلات خانواده توسط بسيج جامعه زنان عنوان كرد: در سراسر پايگاه‌هاي بسيج مشاوران خانواده به زنان ارائه خدمت مي‌كنند همچنين همايش تبيين جايگاه خانواده با هدف آسيب شناسي اين نهاد و حل مشكلات آن در تمام استان‌ها برگزار مي‌شود.

اصلاني گفت: تقويت،‌ تحكيم و تعالي بنيان خانواده مهمترين هدف بسيج جامعه زنان است و در اين جهت برنامه‌هاي مختلفي همچون مشاوره، آموزش، تربيت فرزندان و توانمند سازي مادران،‌ راه اندازي مهد مساجد و بسيج نونهالان اجرا شده است.

وي در‌خصوص برنامه‌هاي بسيج جامعه زنان براي ترويج فرهنگ حجاب و عفاف بيان كرد: بسيج جامعه زنان تا كنون 52 هزار مربي و كارشناس را در اين حوزه تربيت كرده است كه در سطح كشور به صورت شبكه خوشه‌اي فعاليت مي‌كنند.

رئيس بسيج جامعه زنان اضافه كرد: بسيج جامعه زنان طي همكاري مشترك با آموزش و پرورش 300 هزار معلم زن را تحت آموزش‌هاي لازم قرار مي‌دهد در اين طرح كه از تابستان امسال شروع شده و تا پايان امسال ادامه دارد معلمان زن با كسب آموزش‌هاي لازم نيازهاي دانش آموزان را در حوزه حجاب و عفاف پاسخ مي‌دهند.

اصلاني با اشاره به تشكيل پژوهشكده مجازي حجاب و عفاف گفت: اين پژوهشكده فعالان و انديشمندان حوزه حجاب و عفاف را به صورت شبكه‌اي به هم متصل مي‌كند تا در زمينه ترويج حجاب و عفاف توليدات خوبي داشته باشند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.