نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف: مراقب ورود سکولارها به مجلس باشیم

س, 09/01/1390 - 07:44
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف: مراقب ورود سکولارها به مجلس باشیم


  متأسفانه بعضی‌ها دین و قرآن را قبول دارند، اما تفکر سکولاری دارند، اگر این افراد وارد مجلس شوند خطرناک است؛‌ چون با خط امام و رهبری فاصله دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی،  در همایش بزرگ مبلغان اعزامی سازمان اوقاف به سراسر کشور که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، گفت: خداوند بعد از 1400 سال این نعمت را به ملت ایران هدیه کرد که به رهبری امام خمینی (ره) حکومت اسلامی بر مبنای دین و احکام آن تشکیل شود.

وی با بیان این که قرآن و عترت، اساس نظام اسلامی است، افزود: ولایت فقیه مهمترین عامل در ایجاد نظام اسلامی است و اگر ولی فقیه جامع الشرایط رهبری انقلاب را بر عهده نمی‌گرفت،‌ هرگز نظام اسلامی تشکیل نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه درسازمان اوقاف و امور خیریه، دفاع از ولایت فقیه را وظیفه مبلغان و روحانیون عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات دشمن از ابتدا تاکنون تخریب، جایگاه ولایت فقیه است و ما باید مدافع ولایت باشیم و با استدلال، منطق و شیوه مناسب آن را تبیین کنیم.

*اندیشه امام و رهبری مردم را نجات داد

وی با بیان این که قبل از انقلاب هر وقت دشمن به سرزمین ایران تجاوز می‌کرد بخشی از آن را به تصرف خود در می‌آورد، اما پس از انقلاب به برکت رهبری ولی فقیه حتی یک وجب از خاک ما هم تصرف نشده است،‌ خاطرنشان کرد: تفکر و اندیشه امام و رهبری مردم را نجات داد و امروز به الگوی جهانیان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با بیان این که باید بر اساس نهضت سیدالشهداء بحث امامت و ولی فقیه را برای مردم به خصوص جوانان تبیین کرد، ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور محسوب می شود، همچنین یکی از عوامل شکست دولت و ملت جلودار شدن افراد بی‌لیاقت و کنارگذاشتن افراد شایسته است؛ بنابراین مبلغان باید با توجه به توصیه مقام معظم‌ رهبری مواظب باشند صاحبان قدرت و ثروت  در کنار هم قرار نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ملاک اول برای انتخاب یک نماینده، اعتقاد به دین اسلام، قرآن و حاکمیت دین است، متأسفانه بعضی‌ها دین و قرآن را قبول دارند، اما تفکر سکولاری دارند، اگر این افراد وارد مجلس شوند خطرناک است؛‌ چون با خط امام و رهبری فاصله دارند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، امیدوارکردن مردم به آینده را از دیگر وظایف مبلغان در ایام تبلیغی برشمرد و گفت: دشمنان نقطه ضعف‌ها را برجسته و به شدت القای ناامیدی می‌کنند؛ ‌بنابراین مبلغان می‌توانند با بیان نکات مثبت توطئه دشمن را مانند همیشه خنثی کنند.

وی ادامه داد: دشمن‌ستیزی استکبارستیزی و مقاومت در برابر دشمنان را در ذهن مردم روشن‌تر کنیم؛ چرا که دشمنان در ذهن وخیال باطل خود چیزهایی را مطرح می‌کنند که چیز تازه‌ای نیست و از اول انقلاب بوده است.

*گریه برای سیدالشهداء چه زمانی ارزش دارد؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی یادآور شد: فلسفه عزاداری امام حسین (ع) حفظ عزت، سربلندی و ایستادگی در مقابل دشمن است، بر این اساس گریه‌ برای امام حسین (ع) زمانی دارای ارزش است که حاوی چنین روحیاتی باشد.

*وقف احکام مترقی اسلام

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف در میان مردم اشاره کرد و گفت: وقف از احکام مترقی و پیشرفته اسلام است و ما مکلفیم بر اساس دستور اسلام آن را احیاء،‌ مدیریت و اجرا کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سیاست‌های این سازمان در احیای موقوفات بر اساس نیات واقفان، اظهار داشت: 750 نوع نیت واقف داریم و ما همه آنها را حفظ خواهیم کرد و اگر اقدامی بر خلاف آن صورت بگیرد، برخورد خواهیم کرد.

*تشکیل بانک اطلاعا ت ساماندهی موقوفات

وی از تشکیل بانک اطلاعات ساماندهی و مدیریت موقوفات و بقاء متبرکه خبر داد و یادآور شد: از طریق این سامانه تمامی اسناد موقوفات از سراسر کشور قابل مشاهده است و عملیات مالی اوقاف در این سامانه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: حساب‌های متفرقه را مسدود کرده‌ایم تا زمینه سوء استفاده فراهم شود و اگر حسابی به جز خزانه داری کل مشاهده شود، برخورد خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: کسی حق ندارد در موقوفات دخالت کند و این تنها از شئون ولی فقیه است که مسئولیت آن را به سازمان اوقاف داده و سازمان نیز موقوفات را به طور جدی ساماندهی خواهد کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.