نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری

د, 08/30/1390 - 07:52
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری

بسیج در انجام رسالت خود موفق عمل کرده است
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که به دستور امام خمینی(ره) شکل گرفت تا حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام باشد که امروز در انجام این رسالت مهم به خوبی عمل کرده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  ، حجت‌الاسلام المسلمین  محمدعلی نکونام گلپایگانی در جمع علما و مردم بسیجی شهرکرد افزود: به موجب تقواست که عمر مومنان بابرکت می‌شود و به واسطه‌ آن افراد در طول عمر خود آثار ماندگاری به جای می‌گذارند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: انسان متقی و پرهیزکار به سبب گناه نکردن به بصیرت و بینش بالایی دست پیدا می‌کند که مسیر صراط ‌المستقیم برایش هموار و از دام شیطان در امان می‌ماند.

حجت‌الاسلام المسلمین  نکونام در ادامه به آیات مبارک سوره حجرات و نکات اخلاقی و تربیتی این سوره اشاره کرد و گفت: یکی از نکات اخلاقی این سوره پرهیز از عهدشکنی و پایبندی به پیمان و قول است و برای آن اهمیت بسیاری قائل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در سوره حجرات آمده که هرکس به عهد و پیمان خود وفادار نباشد فاسق است چرا که عهدشکنی از مصادیق فسق است و تاثیر بسیار بدی در زندگی افراد می‌گذارد.

حجت‌الاسلام المسلمین  نکونام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز درگذشت مرحوم حاج عباس قمی در 23 ذی‌الحجه تصریح کرد: این عالم بزرگوار به برکت تقوا و پرهیزکاری توانست در طول عمر خود آثار و خدمات ماندگاری به ما شیعیان ارائه کند و باقیات و صالحات بسیاری از خود به جای بگذارد.

وی بر ضرورت رعایت احکام الهی و دستورات دینی تاکید کرد و گفت: باید مراقب بود تا حرام وارد خانه‌های ما نشود چراکه بسیار ویرانگر بوده و جوانان مواظب باشند که اسیر وسوسه‌های شیطان نشوند و با اتکا به خداوند متعال و پیروی از دستوارت دین زندگی بابرکتی برای خود بنیان کنند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به روز خانواده اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها باید تلاش کنند تا با الگوگیری از زندگی ائمه اطهار (ع) ، محبت را در کانون خود نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام المسلمین نکونام ، در روایتی از امام صادق(ع) ویژگی‌های مرد خانواده را برشمرد و گفت: معاشرت زیبا ، تنگ‌نظر نبودن در مسائل مالی خانواده و غیرتمندی ، مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک مرد به فرموده امام صادق(ع) باید داشته باشد و چنانچه ندارد مکلف است در پی کسب آن‌ها باشد.

وی باگرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که به دستور امام خمینی(ره) شکل گرفت به امید آن‌که این نهاد حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام باشد که امروز این مهم به خوبی محقق شده است.

حجت‌الاسلام المسلمین نکونام همچنین با تسلیت شهادت 17 نفر از اعضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه انفجار یک زاغه در حوالی کرج ، خاطرنشان کرد: امروز به برکت تلاش‌ها و خدمات سپاه پاسداران است که کشور ما به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرده که یکی از این افراد سردار شهید حسن تهرانی مقدم بود که30 سال در میادین نبرد جنگید و سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.