مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان اعلام کرد

ی, 08/29/1390 - 07:49
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان اعلام کرد

  اجرای11 پروژه ساختمانی در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
  مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان، از اجرای 11 پروژه ساخت و ساز مدرسه علمیه در حوزه خواهران اصفهان خبرداد.
حجت‌الاسلام سیدمهدی ابطحی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، اظهارداشت: در حال حاضر 11 پروژه عمرانی مدارس علمیه خواهران در استان اصفهان وجود دارند که 95 تا 100 درصد پیشرفت داشته‌اند و تعدادی نیز در حال ساخت هستند.
وی افزود: مدرسه علمیه خواهران خدیجه کبری(س) از جمله مدارسی بود که از سال گذشته طلاب در آن مشغول به تحصیل شده‌اند؛ توسعه مدارس علمیه از جمله مدرسه علمیه خواهران، از دیگر پروژه های حوزه علمیه خواهران استان اصفهان است.
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان از اتمام ساخت مدرسه علمیه خواهران فریدن خبرداد و گفت: این مدرسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهوری افتتاح شد و هم اکنون مراحل ساخت خوابگاه مدرسه که تنها بخش باقی مانده از مجموعه مدرسه است ادامه دارد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مدارس در دست ساخت این حوزه، در شهرستان  نایین است که 90 درصد از ساختمان کلی این مدرسه علمیه به اتمام رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی اظهارداشت: از دیگر پروژه های حوزه علمیه خواهران اصفهان می توان به مدرسه ریحانه اشاره کرد که مراسم افتتاحیه آن انجام شد و از ابتدای سال تحصیلی جاری طلاب در آنجا مشغول به تحصیل شدند؛ از دیگر پروژهای مهمی که در اصفهان در دست احداث داریم، مدرسه فاطمه زهرا(س) خوراسگان است که این مدرسه در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و 7 هزار و 500 متر مربع زیربنا در سه طبقه احداث می‌شود که هم دارای خوابگاه است و هم قسمت آموزشی و اداری است.

وی گفت: یکی دیگر از پروژه‌های این حوزه، در شهرستان اردستان واقع است که تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ ساختمان و خوابگاه و قسمت اداری مدرسه علمیه نطنز نیز به اتمام رسیده است و محوطه سازی آن نیز در آینده نزدیک آغاز می شود؛ البته هم اکنون، طلاب در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند اما هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با ذکر این مطلب که عملیات اجرایی مدرسه علمیه خواهران فولادشهر 85 درصد پیشرفت داشته است، اظهارداشت: ساخت اسکلت کلی مدرسه علمیه درچه به اتمام رسیده است و نازک‌کاری آن به زودی آغاز می شود؛ اسکلت ساختمانی مدرسه علمیه در شهرستان گلدشت نیز به اتمام رسیده است و در حال حاضر،

مراحل محوطه سازی آن در دست اجراست؛ همچنین 70 درصد عملیات اجرایی مدرسه علمیه خواهران سپاهانشهر نیز  به اتمام رسیده است.

وی با ذکر این مطلب که مراحل عملیاتی چند مدرسه در سطح استان اصفهان، هنوز آغاز نشده است، عنوان کرد: در مورد برخی پروژه‌ها زمین تهیه شده و این موارد در دست تهیه نقشه و انعقاد قرارداد برای شروع کار هستند که لازم است در این زمینه از همکاری مجموعه مسکن و شهرسازی استان به ویژه آقای محمودزاده مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اصفهان قدردانی کنم.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی افزود: در شهر مبارکه زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع به حوزه علمیه واگذار شده است که اطراف آن دیوارکشی و نقشه آن تهیه شده است و در آینده نزدیک و مراحل ساختمان سازی آغاز می شود؛ دومین شهری که زمین 4هزار مترمربعی و نقشه مدرسه علمیه آن تهیه شده در شهرستان شهرضا واقع شده است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد انعقاد قرارداد احداث آن باشیم؛ یکی دیگر از مدارسی که در سطح استان اصفهان و در آینده احداث می شود، در شهرستان شاهین‌شهر واقع شده است.

همچنین در تیران و کرون در اراضی مربوط به مسکن مهر قسمتی به نام بهارستان زمینی به مساحت 5 هزار  متر مربع واگذار شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از آغاز مراحل طرح و ساخت مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد خبرداد و گفت: در خوانسار زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع برای احداث مدرسه علمیه و اردوگاه در نظر گرفته شده است؛ در مورد مدرسه علمیه گلپایگان نیز نقشه و زمین آماده شده است و امور مربوط به این مدرسه علمیه در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه ای با عنوان جامعه النور در قائمه استان با هزار و پنجاه متر مربع در اختیار قرار گرفته شده است که در آینده نزدیک قرارداد احداث منقعد می شود؛ در یزدانشهر نیز که فاقد مدرسه علمیه رسمی بود، اخیرا 10 هزار متر مربع زمین به این امر اختصاص داده شده است و در آینده نزدیک ساخت آن شروع شود؛ به منظور احداث دفتر نیز با هماهنگی سازمان مسکن و شهر سازی زمینی به مساحت 350 مترمربع در خیابان 22 بهمن در نظر گرفته شده است؛ تهیه زمین برای مدرسه علمیه فلاورجان تقریبا به انجام رسیده و هزار و 400 مترمربع زمین به این امر اختصاص یافته است، همچنین تامین زمین برای مدرسه علمیه خواهران در ورزنه نیز در دست اقدام است که در آینده نزدیک شاهد نهایی شدن آن خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران با ذکر این مطلب که امسال از بودجه 24 درصدی استان که به حوزه های علمیه اختصاص یافته است، چهارصد میلیون تومان برای احداث 4 مدرسه علمیه خواهران در آران و بیدگل، اردستان، نائین و ریحانه اختصاص یافت، همچنین از بودجه‌های ملی سال 89، حدود 21 میلیارد ریال به مدارس پرداخت شد.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.