جامعه‌های مشمول بیداری اسلامی باید به عالم مبدا متصل شوند

ش, 08/21/1390 - 10:34
جامعه‌های مشمول بیداری اسلامی باید به عالم مبدا متصل شوند

پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب و روحانیون : معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ولایت ادامه ارتباط انسان با عالم معنا و وحی است و باید به این امر توجه داشت که با وجود آنکه وحی نازل نمی‌شود ولی عالم وحیانی وجود دارد.
 حجت‌الاسلام محمدتقی قندی ضمن تبریک دهه ولایت اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ظرفیت ولایت نمی‌توان تنها یک روز را به این موضوع اختصاص داد بنابراین نام‌گذاری یک دهه با عنوان ولایت فعالیت فاخر و ارزشمندی برای سطح جامعه محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از پیامبر اکرم(ص) موضوع ولایت یکی از موضوعات اساسی است که در کل تعالیم اسلامی و مذهب تشیع مورد توجه و دقت فراوان قرار گرفته است.
 
* بشر نیازمند ارتباط وحیانی با پروردگار است
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که انسان‌ها پس از پیامبران همچنان نیازمند ارتباط با عالم بالا هستند و قطع وحی به معنای عدم نیاز انسان برای ارتباط وحیانی با پروردگار نیست.
وی به اهمیت وجود ولایت بر انسان‌ها اشاره کرد و گفت: ولایت ادامه ارتباط انسان با عالم معنا و وحی است و  باید به امر توجه داشت که با وجود آنکه وحی نازل نمی‌شود ولی عالم وحیانی وجود دارد.
قندی خاطرنشان کرد: دهه ولایت این ظرفیت را پیش می‌آورد که این موضوع در تفکر اسلامی مورد توجه، نقد و بررسی قرار گیرد و مواردی ‌که مذاهب مختلف نسبت به آن اذعان دارند مورد دقت و کنکاش بیشتر قرار گیرد.
وی ادامه داد: دهه ولایت زمانی ارزشمند برای تجدیدنظر در جهان اسلام بوده تا توجه بیشتر به موضوع ولایت، ارتباط با عالم وحیانی، نیاز انسان به ارتباط با عالم وحیانی و عدم احساس غنای جامعه انسانی از عالم وحی پس از پیامبر داشته باشیم.
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: با توجه به عرصه‌ای که امروز در ایران، جهان و بین‌الملل وجود دارد باید از بعد فکری، اعتقادی و سیاسی مسئله ولایت مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مسئله ولایت به صورت جدی در ارتباط با کشورهای مرتبط با فضای بیداری اسلامی مطرح شده است، گفت: منشا رهبری و نظامی که جامعه را به گردش درمی‌آورد و مدیریت جامعه را به عهده دارد، باید از کجا باشد که نکته اساسی محسوب می‌شود.
قندی بیان کرد: تعالیم اسلامی در زمینه شرعیت هر انسانی که بتواند به انسان دیگری حکم کند تفکرات و نظرات مختلفی دارد.
 
* جامعه‌های مشمول بیداری اسلامی باید به عالم مبدا متصل شوند
وی با اشاره به بیداری اسلامی در جوامع گفت: برای جوامع این موضوع حیاتی است که ما برای مدیریت جامعه و به دست گرفتن قدرت چه ملاک‌هایی درنظر بگیریم که ما را نسبت به تعالیم، ارزش‌های اسلامی و شریعت اسلامی منضبط قرار داده و به عالم مبدا برای تفکر و تعالیم اسلامی مرتبط کند.
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به ظرفیت‌های دهه ولایت اشاره کرد و افزود: این ظرفیت در این دهه وجود دارد که در گفت‌وگو با سایر ملل به ویژه مللی که در این روند قرار گرفتند این موضوع را مطرح کرده و آنها را با این گفت‌وگوها آشنا کنیم تا در تحقق یک نظام اسلامی در آن کشورها برای دستیابی به رشد، تعالی دین، قطع دست مستکبران و دشمنان موثر واقع شود.
وی با بیان اینکه ارائه برنامه‌های فرهنگی در این ایام موثر خواهد بود، عنوان کرد: برنامه‌ریزان فرهنگی باید به اهمیت این دهه توجه داشته باشند تا در این دهه با بهره‌گیری از فرصت ذهن‌ها را آماده کنند.
قندی تاکید کرد: لازم است مسائل جدیدی که درباره ولایت پیش آمده و سؤال‌های مختلف که ممکن است پیش آید مورد طرح قرار داده و جامعه را آگاه کرده و از ورود خطا به تفکرات موجود در جامعه جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به نقش طلاب در ترویج مفاهیم تشیع گفت: طلاب به عنوان کسانی ‌که موظف هستند پیام و دستورات دین را از مواخذ اصلی نقل کنند وظیفه اصلی آنهاست که در این زمینه نقش جدی داشته و فعال عمل کند.
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: حوزه باید در این زمان‌ها از فرصت‌ها نهایت استفاده را کرده و مبلغان خود را برای ورود به این عرصه‌ها مجهز کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.