حضرت آیت الله جوادی آملی: اخلاص هنرمند کمبودها را ترمیم می‌کند

چ, 11/06/1389 - 10:25
حضرت آیت الله جوادی آملی: اخلاص هنرمند کمبودها را ترمیم می‌کند

حضرت‌آیت‌الله جوادی املی با بیان این که خون شهدا هنرمندانه ریخته شد و هنرمند پروراند، گفتند: اخلاص هنرمند کمبودهای عرصه هنر را ترمیم می‌کند. 

 

 

حضرت آیت الله جوادی آملی، امروز در مراسم پرده برداری از تندیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، اظهار داشتند: امیدواریم خدای سبحان این بنای باشکوه را جزء بناهایی قرار بدهد که «اسس علی تقوی» باشد و بزرگوارانی که در این بنا مشغول تحقیق و پژوهش و تالیف و تصنیف معارف قرآن و عترت هستند، کارهایی انجام دهند که جزء «رجال یجبون ان یتطهروا والله یحب المطهرین» باشند و به برکت نظام اسلامی و خون‌های پاک شهیدان و کوشش امام راحل و مسئولان نظام اسلامی، برکات قرآن و عترت به شرق و غرب عالم منتشر شود.

*علوم آل محمد(ص) ازقم منتشر می‌شود

معظم له، قم را حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دانسته وافزودند: قم، آشیانه خاندان عصمت و طهارت واراده خداست و دل‌های ائمه (ع) آشیانه پرواز اراده خدوند است.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: دل‌های ائمه علیهم السلام متوجه قم است؛ زیرا قم حرم اهل بیت علیهم السلام است و خود آن ذوات قدسی فرمودند که ازقم علوم خاندان عصمت و طهارت به شرق و غرب عالم منتشر می‌شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: امیدواریم همه موسسات علمی و پژوهشکده‌ها و پژوهشگران موفق باشند که معارف قرآن و عترت را با اخلاص به سرزمین‌های تشنه منتقل کنند و بنیاد اسراء هم با کوشش بندگان صالح و صابر خدای سبحان از این توفیق و نعمت حداکثر بهره را ببرد.

معظم له ضمن سپاسگزاری از نیت پاک و هنر محققانه طراحان این تندیس اظهار داشتند: آنچه که مهم است، این است که اخلاص هنرمند کمبود هنر را ترمیم می‌کند.

ایشان تاکید کردند: هنر مثل ادبیات کلامی و گفتاری نیست، ولی هنوز بشر به جایی نرسیده که با فعل، هدف را تشخیص بدهد؛ بنابراین معمولا با قول و لفظ به مطلب پی می‌برد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که اگر هنر پیشرفت کند و کار کلمات و قلم و گفتار را انجام بدهد، در حقیقت یک صفحه هنری مثل یک صفحه کتاب است، افزودند: این نکته وجود دارد که اخلاص هنرمند کمبود‌ها را ترمیم می‌کند و پیام هنر را به بیننده منتقل می‌کند.

ایشان با اشاره به طراحی این تندیس که تلفیقی از هنر و کتابت و کلام و نام است، خاطرنشان کردند: ممکن است تک واژه‌های آثار یک هنرمند زیبا باشد، ولی ترکیبش زیبا نباشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با ذکر مثالی در این زمینه اظهار داشتند: می‌بینید که همه ستاره‌ها نور دارند، ولی وقتی ترکیب برخی از ستاره‌ها خرچنگ گونه است، مجموعه آنها سرطان می‌گویند، ولی اگر همین ستاره‌ها زیباتر شوند، یکی به حوت، دیگری به جوزا و مانند آنها تبدیل می‌شوند.

*یادی ازحافظ شیرازی

معظم له تصریح کردند: تک واژه‌های بکار رفته دراین طراحی نور هستند، ولی ترکیبش به این زیبایی همان حرف حافظ در می‌آید که فرمود: بنازم به دستی که انگور چید ؛ بنازم به پایی که در هم فشرد // برو زاهدا خرده بر ما مگیر ؛ که کار خدایی نه کاری ست خرد.

مفسر قرآن کریم، قدم بلند امام خمینی(ره) و خون‌های پاک شهیدان و تلاش ایثارگران را دارای برکات زیادی دانستند و تاکید کردند: قبل از انقلاب اسلامی آثاری از هنر اسلامی نبود، چون نظام، نظام اسلامی نبود؛ اما بعد از انقلاب اسلامی اگر آثار و برکاتی وجود دارد برای این است که این خون‌ها هنرمندانه ریخته شد و هنرمند پروراند.

*تقدیراز طراحان و سازندگان تندیس

معظم له با تقدیر از کسانی که این تندیس را طراحی و معماری و هنرنمایی کردند، افزودند: امیدواریم خدای سبحان همه این کوشش‌ها را به احسن وجه بپذیرد و برکات دنیا و آخرت را نصیب همه محققان و پژوهشگران، معماران، مهندسان، کارگزاران ، کارگران، کارمندان و همچنین بزرگواران هنرمندی که این نماد پربرکت را طراحی کردند، مرحمت کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، ایشان در پایان خطاب به طراح این تندیس اظهار داشتند: امیدواریم شما و همه همکارانتان و هنرمندان آسمانی و الهی بیش از پیش بتوانید به این نظام اسلامی و مملکت خدمت کنید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.