آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: مشکل ما با وهابی‌های استکباری است، نه اهل سنت

د, 11/04/1389 - 09:17
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: مشکل ما با وهابی‌های استکباری است، نه اهل سنت

حضرت‌آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که مشکل ما با اهل سنت، به ویژه شافعی‌ها نیست، گفتند: مشکل ما با وهابی‌های سلفی دستور بگیر از استکبار است. 

 

 

معظم‌له، عصر ديروز در دیدار مسئولان برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» استان هرمزگان، اظهار داشتند: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نشان از آن دارد که مسئولان فرهنگی نسبت به وظایف خود و خطراتی که جامعه را تهدید می کند، آشنایی دارند.

این مرجع تقلید افزودند: مشکل ما با اهل سنت و به ویژه شافعی‌ها نیست، بلکه مشکل ما با وهابی‌های سلفی دستور بگیر از استکبار است که خطری برای تشیع و علاوه بر آن استقلال جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

معظم‌له افزودند: وهابیت تنها یک مسئله مذهبی نیست، بلکه مسئله‌ای سیاسی است؛ چرا که آنها در صددند نظام اسلامی را تضعیف کنند و از بین ببرند.

حضرت‌آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به خرید املاک در نقاط مرزی ایران توسط وهابی‌ها گفتند: مسئله خرید ملک ها نیز مسئله‌مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد.

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تقویت حوزه‌های علمیه در مناطقی چون استان هرمزگان، ابراز داشتند: امروز مهم‌ترین مسئله بحث ‌تقویت حوزه‌های علمیه است، چرا که حوزه‌ها پاسدار مذهب و استقلال کشور هستند، از این رو هرچه سرمایه‌گذاری در این راستا صورت گیرد، کم است.

این مرجع تقلید با اظهار رضایت از فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در هرمزگان، خاطرنشان کردند: قرآن، رمز وحدت مسلمین است و هرچه جوانان با قرآن آشنایی پیدا کنند، امنیت و استقلال نظام اسلامی تقویت می‌گردد.

ایشان در ادامه با تاکید بر ضرورت نظارت بر حوزه‌های علمیه اهل سنت در مناطقی چون هرمزگان، تصریح کردند:  نظارت، امری منطقی است؛ چرا که تمام مدارس شیعی نیز تحت نظارت قرار دارند.

حضرت‌آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: باید به مسئولان مدارس اهل سنت گفت که درس و بحث شامل، فقه، تفسیر و... در مدارس شما آزاد است، اما ورود افراد نفوذی به این مراکز قابل قبول نیست.

حضرت‌آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به مسئولان استان هرمزگان گفتند: باید به مردمی که در آن منطقه زندگی می‌کنند، اعتماد نفس دهید، همچنین اشتغال و امنیت را در استان خود فراهم کنید؛ چرا که این دو در حفظ جمعیت شیعی آن مناطق بسیار موثر و مهم است.

ایشان در پایان افزودند: باید میزان کارهای فرهنگی شدت یابد؛ زیرا فرهنگ، سیاست و... به هم گره خورده است و اگر در عرصه فرهنگ دچار مشکل شویم، در بسیاری از موارد با مشکل مواجه خواهیم شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.