حجه الاسلام موسوي نژاد : ميدان عمل روحانيان به پشت تريبون خلاصه نمي شود .

ی, 11/03/1389 - 09:37
حجه الاسلام موسوي نژاد : ميدان عمل روحانيان به پشت تريبون خلاصه نمي شود .

بايد اين حقيقت براي نسل‌هايي كه جنگ را لمس نكرده‌اند روشن شود كه ميدان عمل روحانيان به پشت تريبون‌ها خلاصه نمي‌شد و تا پشت خاكريزها و خط مقدم كشيده مي‌شد.

حجت‌الاسلام سيد مهدي موسوي‌نژاد پيش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان تنگستان با بيان اينكه روحانيت در همه عرصه‌هاي دفاع مقدس حضوري فعال داشته است، اظهار داشت: بايد اين حقيقت براي نسل‌هايي كه جنگ را لمس نكرده‌اند روشن شود كه ميدان عمل روحانيان به پشت تريبون‌ها خلاصه نمي‌شد و تا پشت خاكريزها و خط مقدم كشيده مي‌شد.
وي به نقش كنگره‌هاي شهداي روحاني در شناسايي و حفظ آثار اين شهدا اشاره كرد و افزود: تا سال 1384، 21 شهيد روحاني استان شناسايي شده بود، اما پس از برگزاري نخستين كنگره شهداي روحاني در استان اين آمار به 34 شهيد افزايش يافت كه به نسبت شهداي ساير اقشار 15 برابر است.
وي افزود: از 138 روحاني دوران دفاع مقدس در استان، 96 روحاني رزمنده و 75 روحاني جانباز شناسايي شده است.
موسوي‌نژاد خاطرنشان كرد: وجود چهار شهيد روحاني در شهرستان تنگستان، افتخار ديگري در سابقه مبارزاتي اين شهرستان است كه نياز دارد با نصب تنديس اين شهدا در ميادين، چهره شهرستان به نام و ياد آنها مزين شود.
وي شهيد حجت‌الاسلام محمدحسن ابراهيمي را در انديشه و توليدات فرهنگي از نخبگان دانست و گفت: شهيد ابراهيمي كه از ديار دليرمردان تنگستان به عنوان مسئول فرهنگستان پارسي در گويان فعاليت مي‌كرد، نمونه‌اي ديگر از شهداي خدمتگزار ايران اسلامي بود كه دشمنان وجودش را تاب نياوردند و او را بيرحمانه به شهادت رساندند.
وي بيان داشت: كتاب «ماه گويان» زبان گوياي شرح حال زندگي و فعاليت‌هاي اين شهيد فرزانه است.
فرماندار تنگستان نيز در اين نشست گفت: رشادت‌ها و ايثارگري‌هاي شهدا همواره در حافظه تاريخي ملت ايران و به ويژه ديار مبارزان تنگستان، ثبت و جاودان مي‌ماند.
عبدالرسول زارع به نقش موثر روحانيان در هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصريح كرد: روحانيت در خط مقدم نبرد عليه دشمن متجاوز در دو جبهه، پرچمداران ميدان جنگ بودند. يك جبهه، جنگ سخت افزاري با دشمن پابه پاي همرزمان و جبهه ديگر تقويت روحيه رزمندگان از طريق تبليغ و ترويج شعائر اسلامي در آن شرايط سخت و بحراني بود.
وي مشاركت همه دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي فرهنگي را در برگزاري اين كنگره ارزشمند خواستار شد و اظهار داشت: برگزاري كنگره و يادمان شهدا، ضمن اعلام همبستگي با آرمان‌ها و اهداف والاي شهدا به ساماندهي و شناسايي آثار شهدا و حراست و نگهداري از آين آثار كمك مي‌كند.
زارع ادامه داد: در شرايطي كه دشمن با هدف قرار دادن فكر و انديشه نسل جوان ما به دنبال انحراف و شكاف اين نسل با نسل انقلابي ايران است لازم است در چنين مراسم فرهنگي آرمان‌ها و اهداف شهدا در قالب برنامه‌هاي نو و جوان پسند تبيين شود.
حجت‌الاسلام علي انصاري، دبير كنگره شهداي روحاني شهرستان تنگستان نيز گفت: با تلاش‌هاي صورت گرفته برنامه‌هاي كنگره در كميته‌هاي تخصصي مراحل نهايي خود را طي مي‌كند و زمان برگزاري كنگره، 14 بهمن ماه سال جاري، مصادف با شهادت امام رضا (ع) در مصلاي نماز جمعه شهر اهرم است

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.