نماینده جدید ولی فقیه در کردستان : هوشیاری مردم کردستان استکبار را نا کام گذاشت

ی, 11/03/1389 - 09:07
نماینده جدید ولی فقیه در کردستان : هوشیاری مردم کردستان استکبار را نا کام گذاشت

نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر عمیق تر شدن اتحاد میان شیعه و سنی گفت: با هوشیاری مردم شریف کردستان و اقتداری که نظام جمهوری اسلامی دارد، استکبار به هدف خود نخواهد رسید.

 

 

 

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، عصر ديروزروز در مراسم معارفه خود گفت: نظام اسلامی الگویی برای مسلمانان جهان است و امروز بدون حضور جمهوری اسلامی، نتیجه ای در منطقه حاصل نمی شود.

وی، رویکرد نظام اسلامی را خدمت گذاری و عشق به مردم دانسته و افزود: خدمت به مردم به ویژه کردستان بالاترین ارزش‌ها است؛ به طوری که حضرت امام‌(ره) فرمودند «باید حساب مردم کردستان را از منافقان جدا کرد».

نماینده جدید ولی فقیه در کردستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که کسانی که وحدت را خدشه‌دار کنند یا بشکنند از هر گروهی باشند، خواسته یا ناخواسته با دشمن همراه هستند، اظهار داشت: دشمنان بدانند تا حالا نتوانستند کاری را از پیش ببرند؛ چراکه دیدگان بیدار نظام اسلامی، پاسدار حریم دین و شریعت مردم است.

* امنیت برقرار است

وی، امنیت را بالاترین نعمت برشمرد و گفت: امنیت در نظام جمهوری اسلامی برقرار است؛ البته تلاش هایی می شود که با اقداماتی از قبیل ترور این امنیت را زیر سوال ببرند، اما نظام برای حفظ امنیت و آسایش مردم تلاش های فراوانی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به5600 شهید منطقه کردستان گفت: باید به خون این شهدا و پیش مرگان کرد مسلمان ارزش بگذاریم؛ چون خون آنان بود که امنیت را برای ما تأمین کرد.

وی ادامه داد: با هوشیاری مردم شریف کردستان و اقتداری که نظام جمهوری اسلامی دارد، استکبار به هدف خود نخواهد رسید و ناکام می‌ماند.

* کردستان؛ منطقه‌ای فرهنگی

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براین که کردستان یک منطقه فرهنگی است، اظهار داشت: روحیه مهربانی و صفای معنوی، عرفانی و عاطفی و قدرشناسی مردم کردستان از شاخصه های فرهنگی است.

نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان گفت: وجود 1400 عالم در تاریخ این استان و 56 هزار  دانشجو مشغول به تحصیل  می تواند فرصت هایی برای انجام فعالیت باشد.

وی، نقش روحانیت در کردستان را بی بدیل دانسته و گفت: روحانیت با مشکلاتی که دارد از دین وآیین محمدی(ص) دفاع می کند؛ به گونه‌ای که آثار بیش از 700 نفر از علمای این خطه, گویای این مطلب است.

رییس جدید مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: با ظرفیت های این مرکز، باید بتوانیم روحانیونی تربیت کنیم که پاسخ گوی نیازهای دینی مردم در داخل و خارج کشور باشند.

نماینده جدید ولی فقیه در کردستان بیان داشت: با نگاهی که مقام معظم رهبری به این استان دارند، کارهای  زیادی توسعه پیدا کرده است؛ در بحث آموزش عالی، دانشجویان دیگر کشورها افتخار می کنند که به اینجا بیایند و تحصیل کنند، ما هم باید این بستر را در استان فراهم کنیم.

* نگاه برادری و همدلی استمرار می‌یابد

وی، قوم کرد و سایر قومیت ها را افتخاری برای کشور معرفی کرد و گفت: چون محور تمامی اینها اسلام است, باید نگاه برادری و اتحاد و همدلی که در کشور است، استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان از همه مسئولان و مردم خواست با همکاری و همیاری در رساندن استان کردستان به جایگاه واقعی خود تلاش کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.