پژوهشگر عرصه مهدویت؛مهدی موعود تشنه یاری و لبیک ما است

Submitted by مدیر فنی on

 پژوهشگر عرصه مهدویت گفت: امام حسین(ع) در کربلا تشنه آب بود و به شهادت رسید ولی بیش از اینکه تشنه آب باشد تشنه لبیک بود، مهدی موعود(عج) هم با گذشت 1200 سال تشنه لبیک و یاری است و ما باید با معرفت و شناختی که پیدا می کنیم به یاری و کمک او بشتابیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام امیر محسن عرفان استاد و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت، در دومین جلسه کارگاه باور‌افزایی مهدویت که   با موضوع آسیب شناسی مهدویت و انتظار در دانشکده اصول

دین برگزار شد، گفت: ما باید ضرورت و فواید آموزه‌های مهدویت وکاستی ها و رویکردهای مقابله با آسیب‌شناسی مهدویت را شناسایی و از هر گونه آسیب و ضرر احتمالی جلوگیری کنیم.

وی شناخت امام زمان(عج) به صورت شناسنامه‌ای را کافی ندانست و افزود: بسیاری از مردم و حتی دشمنان ما که اکثرا مغرض و دشمن مهدویت هستند، حضرت مهدی(عج) را به صورت شناسنامه‌ای می‌شناسند و این کافی نیست، باید

امام زمان را به صورت حقیقی و کامل شناخت تا از گمراهی و انحرافات در امان بود.

این محقق و پژوهشگر مهدویت‌شناسی با اشاره به سخنان آیت الله بهجت مبنی بر این‌که معرفت این است که انسان باید امامش را بشناسد و او را بر کارهای خود مستشهد وشاهد ببیند، گفت: امام حسین(ع) در کربلا تشنه آب بود و به شهادت رسید ولی بیش از اینکه تشنه آب باشد تشنه لبیک بود، مهدی موعود(عج) هم با گذشت 1200 سال تشنه لبیک و یاری است و ما باید با معرفت و شناختی که پیدا می کنیم به یاری و کمک او بشتابیم.

حجت الاسلام عرفان در ادامه افزود: اگر از کربلا و شهادت امام حسین(ع) غیر از ماتم، اشک و سینه زنی درس گرفتیم و حسینی زندگی و پیشرفت کردیم و به یاری فرزندش حضرت مهدی(عج) پرداختیم این یک نوع موفقیت و آسیب شناسی است چون امام شناسی و لبیک به امام در آن محقق شده است.

وی با اشاره به داستان شمر و زهیر که دو زندگی متفاوت از یکدیگر در زمان امیرالمومنین(ع) داشتند و در کربلا با 180درجه تغییر عاقبت خود را رقم زدند گفت: شمر در زمان امیرالمومنین (ع) از یاران حضرت و زهیر از دشمنان و در سپاه معاویه بود ولی در کربلا شمر مقابل امام حسین(ع) ایستاد و زهیر در کنار حضرت شمشیر می زد و این عاقبت به خیری زهیر موفقیت در آسیب‌شناسی و امام‌شناسی و دشمنی شمر گمراهی و ضلالت و عدم آسیب شناسی و امام شناسی او بود.

این استاد وپژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم مهم‌ترین موضوع را معرفت و شناخت امام دانست و افزود: بسیاری از مردم جهان منتظر مهدی و نجات بخش هستند ولی چون آگاهی و معرفت کافی ندارند و امام‌شناس خوبی نیستند نمی‌دانند مهدی موعود(عج) همین امام ما شیعیان دوازده امامی است به همین دلیل در ظلمت و گمراهی باقی مانده اند.

حجت الاسلام عرفان منجی و موعود شیعیان را زنده دانست و گفت: کسی می‌تواند منجی و موعود باشد و به نجات جهان بشتابد که خود زنده باشد در حالی که منجیانی که مذاهب دیگر ادعا می کنند هیچ‌کدام در قید حیات نیستند و توانایی کمک به مردم جهان را ندارند و این خود نشان از وجود امام عصر(عج) دارد که ظهور خواهد کرد و دنیا را به تکامل خواهد رساند و تمام موجودات جهان از وجود حضرت سود خواهند برد.

وی حضرت مهدی(عج) را منجی و نجات‌بخش همه مردم دنیا درهر دین و هر قوم و منطقه ای که هستند دانست وافزود: امام عصر(عج) فقط منجی و امام ما شیعیان نیست بلکه برای همه مردم دنیا است و برای نجات همه می‌آید به خلاف مذاهب دیگر که منجیانشان فقط برای نجات قوم و دین خودشان خواهد آمد.

این پژوهشگر عرصه مهدویت در پایان امامان و معصومان را انسان برتر و نه برتر از انسان معرفی کرد و گفت: دشمن به دنبال از بین بردن فرصت‌ها و توانایی‌های ما و درصدد تهدید و استفاده از نقاط ضعف ما برآمده است و موفقیت در مقابل دشمنان نیازمند برتر بودن و ترمیم نقاط ضعف و افزودن قدرت، قوت و ایجاد فرصت‌های بیشتر به مدد امام زمان(عج) است و این موفقیت‌ها با امام‌شناسی و آسیب‌شناسی عملی خواهد شد./907/پ202/ن