ارتباط با مسئول سازمان

این مطلب ۱۵ بار خوانده شده

کسی حق ندارد زمان ظهور را تعیین کند

 ‎ در روایات فراوان مستدل و مستند آمده است که کسی نمی‌تواند زمانی برای ظهورحضرت حجت(عج) تعیین کند؛ کسی هم حق ندارد در این عرصه صحبت جدی کند؛ البته مسئله احتمال و امیدواری جدای از تعیین وقت است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله استادی، در گردهمایی ائمه  جماعات استان قم که در مسجد آبشار برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام عصر(عج)، با بیان این که در عرصه مهدویت روایات فراوانیاست که از این میان، تعدادی محکمات و تعدادی نیز متشابهات هستند، اظهار داشت: برای تبلیغ مهدویت در جامعه، باید روایات محکم و‌متشابه را بشناسیم.
نسخه مناسب چاپ

  در روایات فراوان مستدل و مستند آمده است که کسی نمی‌تواند زمانی برای ظهورحضرت حجت(عج) تعیین کند؛ کسی هم حق ندارد در این عرصه صحبت جدی کند؛ البته مسئله احتمال و امیدواری جدای از تعیین وقت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله استادی، در گردهمایی ائمه  جماعات استان قم که در مسجد آبشار برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام عصر(عج)، با بیان این که در عرصه مهدویت روایات فراوانی

است که از این میان، تعدادی محکمات و تعدادی نیز متشابهات هستند، اظهار داشت: برای تبلیغ مهدویت در جامعه، باید روایات محکم و‌متشابه را بشناسیم.

*خودداری ازبیان مسائل غیر ضروری درعرصه مهدویت

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: باید مسائلی درباره مهدویت گفته شود که در زندگی ما و سایر افراد تأثیرگذار باشد و از بیان مسائل غیرضروری خودداری کنیم.

امام جمعه قم با تأکید برلزوم توجه به روایات محکم در عرصه مهدویت، درباره مسائل ضروری که باید در این عرصه تبیین شود، گفت: نخستین مسئله این است که با استناد به روایات محکم و مستدل، به مردم بگوییم امام زمان(عج) به دنیا آمده است.

آیت‌الله استادی با اشاره به وجود روایات فراوانی مبنی بر این که ۱۲ امام داریم و دوازدهمین نیز فرزند یازدهمین امام است،‌ اظهارداشت: مردم باید بدانند که امام زمان(عج) در  ۵ سالگی به امامت رسیده است؛ باید به آنها توضیح دهیم که امامت در میان اهل بیت(علیهم‌السلام) مانند شئون اجتماعی از جمله ریاست، قضاوت و... که  نیازمند حضور افرادی با تجربه است، نیست،‌ بلکه امامت مانند پیامبری است، با این تفاوت که آنها وحی اصطلاحی پیامبران را دریافت نمی‌کنند.

دبیر شورای عالی حوز‌ه‌های علمیه خاطرنشان کرد:  همان طور که حضرت عیسی(ع) در گهواره به پیامبری رسید و با مردم سخن گفت، حضرت مهدی(عج)، امام جواد و امام هادی(ع) نیز در کودکی به امامت رسیدند.

وی، غیبت حضرت ولی عصر(عج) و طولانی بودن آن را مسئله مهم دیگری درباره مهدویت برشمرد و گفت:‌ صد‌ها روایت محکم وجود دارد که امام زمان(عج) غیبت دارند و زمان این غیبت نیز طولانی است.

آیت‌الله استادی ادامه داد: همچنین در روایات فراوان مستدل و مستند آمده است که کسی نمی‌تواند زمانی برای ظهورحضرت تعیین کند، کسی هم حق ندارد در این عرصه صحبت جدی کند؛ البته مسئله احتمال و امیدواری جدای از تعیین وقت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه در باره مسئله مهم دیگر در عرصه مهدویت اظهار داشت:‌ هر شیعه‌ای باید معتقد باشد که حضرت ولیعصر(عج) حی و زنده است و به خواست خداوند ظهور خواهد کرد.

*پاسخی به یک شبهه

امام جمعه قم با اشاره به وجود شبهه‌ای در این عرصه گفت: این که گفته می‌شود جهان پر از ظلم و جور می‌شود و بعد از آن حضرت ظهور می‌کنند، این شبهه مطرح می‌شود که چرا در جمهوری اسلامی ایران از گسترش عدل و عدالت سخن گفته می‌شود؟ باید به مردم توضیح داده شود که ایران اسلامی اگر در این راه موفق شود، نسبت به کل جهان چه اندازه است؟

وی ادامه داد: در روایات  فراوانی درباره مهدویت گفته می‌شود که این دوره‌، دوره امتحان الهی است؛ امتحان از سنت‌های الهی است، ولی در دوره غیبت، امتحانات سخت‌تری وجود دارد؛ بنابراین باید در این دوره،‌ بر حفظ دین که کار دشواری است،تأکید کنیم و مردم را نسبت به آسیب‌ها آگاه سازیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به توجه دادن مردم به برخی متشبهات، اظهار داشت: این که حضرت حجت(عج)  بعد از ظهور چند مدت حکومت می‌کند، آیا در جنگ با دشمنان از تجهیزات جدید استفاده می‌شود ویا با همان شمشیر جنگ می‌شود و...، از مسائلی است که دانستن آن هیچ نقش و تأثیری در زندگی ما ندارد؛ به این معنی که دانستن و ندانستن آن تأثیری برای ما ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز نیست مسائلی که متشابه است، برای مردم تبیین شود تا شبهاتی برای مردم ایجاد شود و از سوی دیگر نتوانیم آنها را پاسخ دهیم؛ در عرصه مهدویت باید بر مسائلی تکیه کنیم که از محکمات باشد و دانستن آن در زندگی ما نقش‌آفرین باشد.

* منتظر بودن به تنهایی کافی نیست

آیت‌الله استادی در ادامه با تأکید بر ایجاد جامعه منتظر، اظهار داشت:‌ باید بدانیم که انتظار می بایست همراه با تقوا و کناره‌گیری ازگناهان و اهتمام داشتن به مسائلی اخلاقی باشد؛ زیرا منتظر بودن به تنهایی کافی نیست .

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌این که مشاهده می‌شود در نیمه شعبان مردم در جشن و سرورشرکت می کنند، ولی در کنار آن گناه نیز صورت می‌گیرد؛ این مسئله به دلیل عدم توازن میان علاقه و عمل است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.